Dank je …het is allemaal een slag groter en past niet in een kluisje
Voorbeeldje van mijn modelvlieghobby. Voor de liefhebbers: naar 80% verkleind vrije vlucht sportmodel (dus niet bestuurd) van een Graupner Kadet, aangedreven door een 0,25cc dubbel kogelgelagerd Schlosser dieselmotortje. Model gaat al zeker 30 jaar mee… Voor de maat, de skindiver is de in de jaren '70 normale 36mm diameter.
Aslastverdeling i.v.m. gedeeltelijk leeg rijden (lege broodkarren) is ook van belang herinner ik me nog uit de tijd dat ik bestel- en vrachtwagens verkocht.
Wat zit de geschiedenis toch grappig in elkaar, Ferry. Ik begrijp hieruit dat eerst Steve Jobs en Bill Gates de PC hebben uitgevonden. Daarna kwam Edison en maakte er een lampje bij.
Gelukkig waren horloges er al veel eerder.
Early history
Breguet was founded in 1775 by Abraham-Louis Breguet, a Swiss watchmaker born to Huguenot parents in Neuchâtel. He studied watchmaking for ten years under Ferdinand Berthoud and Jean-Antoine Lépine before setting up his own watchmaking business at 51 Quai de l’Horloge on the Île de la Cité in Paris.
https://www.breguet.com/en/history
Gelukkig is geschiedenis ook een hobby… en ook een wetenschap.
Ik zag hem ook, maar hield mijn klep erover dicht. Het zal een typefoutje zijn geweest van Ferry, want hij vergist zich precies 100 jaar volgens mij.
Tuurlijk, begrijp ik! Maar ik kon het niet laten.
Ik maak zelf ook regelmatig dit soort datum vauten, ook in mijn verhaaltjes op HF. Ik word dan vrijwel altijd gecorrigeerd door een oplettend forumlid.
Ferry kent mijn slordigheid met datums… vandaar mijn reactie op zijn postje.
moet natuurlijk 1879 zijn
Maar als we dan toch een stukje geschiedenis willen weten van het eerste horloge
The Pocket Watch, it's origins and everything you need to know – Brelsen.
Eigenlijk een stuk veiliger wat stoten betreft, gewoon om je nek dragen en wel rechtop blijven lopen
Nee joh, gewoon corrigeren zoals Lex dat doet. Ben niet van porselein . En als het mijn laatste fout zou zijn in het leven, dan word ik heilig verklaard
Ach, als je méér hobbies met je horloge mag posten…
Fender ‘Tweed’ Deluxe buizengitaarversterker uit 1958
Appelklok met Slagersmechaniek
WAUW
Kicken man die Triumph, lekker dagje mee touren als het zo warm is en dan weer de garage in, zuinig op zijn
Even een klein deel van de muntenverzameling , dit zijn wereldmunten. Zal proberen morgen mooie zilveren munten te plaatsen. Of een ander gedeelte van mijn munten. .
Fijne avond iedereen👍
Zilveren en gouden dukaten, daar hou ik van.
Heb ik net foto’s gemaakt van andere zilveren munten, zie ik nu ineens je bericht. Maar goed, die heb ik dus ook net zoals complete series vanaf Willem 1 t/m Berta 2 die nu koning is en zo kan ik nog wel even doorgaan. . Plaatst nu even de zilveren munten en nog wat anders, pfff lijkt wel werkverschaffing op het forum
. Moet mij in allerlei bochten wringen om ergens bij te kunnen.
Ga morgen maar weer eens een andere hobby plaatsen
Goedemiddag thema vrienden, laat ik eerst maar starten met een horloge (verplichting!).
Daarna heb ik wat foto’s gemaakt van zilveren munten in het hoogste zilvergehalte en die allen proof van kwaliteit zijn. Munt verzamelaars snappen wel wat ik bedoel. Bij elke munt zit ook een certificaat, heb ik maar geen foto’s van gemaakt. Wordt het een beetje druk met foto’s .
Daarna foto’s van albums met coincards, te beginnen met de kwaliteit UNC, dan BU en als laatste dag van de munt album. En dan stop ik met mijn munten, morgen weer een andere hobby die met tijdweergave te maken heeft
En speciaal voor @Jesus een gouden dukaat
En natuurlijk iedereen nog een fijn weekend