Mooi dukaten Ferry. Zo heb ik nog een paar , ook in zilver en dubbele uitvoering.
Prachtig edelmetaal.
Geloof mij Jesus, die hobby is duurder dan horloges. Tenminste als je de juiste munten hebt natuurlijk
Hoeveel hobby’s heb je? Heeft jouw dag niet 48 uur ipv 24?
Ik weet dat uit ervaring Ferry. Ben zelf in 2000 gestopt met munten verzamelen. Toen ging ik over naar electrische model vliegtuigen . Heb nog een paar RTF toestellen liggen plus accessoires. Nu nog horloges als hoofd hobby.
En natuurlijk mijn ega Maria
Teveel, maar ja Ferry op straat is ook onverantwoord
Dat is het belangrijkste toch, de rest is maar materiele troep
Het is zaterdag, laatste dag van dit thema. Morgen weer vrije keus . Heb altijd een horloge om, maar als ik thuis ben kijk ik altijd op een van mijn klokken. Met horloges ben ik niet van het vintage zoals jullie weten, niet dat ik ze niet mooi vind natuurlijk. Maar de klokken zijn dit dus wel, zowel vintage als antiek.
De klokken die je ziet zijn een gedeelte van de verzameling en lopen als ik ze aanzet mooi op tijd.
Maar we beginnen natuurlijk met een horloge om in het thema te blijven
Dit is een Junghans tafelklok/wekker met een kwikslinger. De wekker zet je niet zoals we gewend zijn. Die draai je een aantal uur vooruit en dan gaat de bel. De andere zelfde verhaal.
Vervolgens gaan we verder met een stolpklok, ook wel 400 dagen klok genoemd.
Dan verder met nog een paar tafelklokjes
En weer verder met wat hangklokken
De volgende is uit 19e eeuw, gemaakt door een klokkenmaker die eerst duivenklokken maakte en daarna deze. In 1900 is hij gestopt met het maken van klokken.
Heb er nog meer hoor, maar dit lijkt mij genoeg. Maar zoals je ziet zijn wij thuis altijd bij de tijd

Zondagavond maak ik het nieuwe thema bekend voor komende week, welk thema???
Fijn weekend allemaal
Snel ook hier nog even wat hobbies voor de week om is:
Waterman vulpennen en Waterman auto’tjes gaan ook samen met horloges.
Alle boekenweek geschenken.
Nog meer Waterman vulpennen…
En natuurlijk: De Pinguins. In totaal nu zo’n 650. Dat is niet vreemd, pinguins zijn altijd met een heleboel samen. Hier 5 van de verzameling. Eigenlijk 6, kijk maar:
Het was een leuk thema @fredpanarai1, ik kon helemaal los! Ben benieuwd waar je volgende week mee komt.
Leuk al die verzamelingen Lex, maar ik ga even muggeziften over je Pinguins . Jij zegt dat het er eigenlijk 6 zijn en ik zeg dat het er 7 zijn want als je op de Raketa kijkt zie ik toch echt 2 pinguins.
. En dan zeggen ze tegen mij dat ik teveel verzamel. Kunnen we elkaar toch een handje geven
.
Ik ook
Je hebt helemaal gelijk Ferry. Je hebt van die mensen die niet tot 10 kunnen tellen… ik niet tot 7
Hobby 1: varen. Ook met slecht weer, heerlijk om met de juiste kleding dan gewoon buiten bezig te zijn! Zou nog wel ooit willen leren zeilen
Hobby 2: horloges
Mooie horloges weer Jesus en natuurlijk gefeliciteerd met je Citizen, wens je natuurlijk veel draagplezier
. Zo op de foto lijkt de dial meer naar het zwart te gaan dan naar het blauw maar dat zal een kwestie van het licht zijn
Explorer in zijn element
Thanks Ferry.
Het is a dark marine Blue dial.
Was al een paar jaar op zoek aangezien ze heel sporadisch worden aangeboden. Heel tevreden met de looks en kwalitatiefe afwerking die behoort tot de hoge segment van Citizen.
Hij zit bij B28/ B38 aardig in de buurt.
Goedemiddag thema vrienden, vandaag vrije keus dus heb ik de Tsuki-Yomi om de pols. Ook geplaatst bij wat dragen wij vandaag maar dan met een gemeen verhaaltje erbij
En natuurlijk maak ik vanavond laat weer het nieuwe thema bekend, helaas niet voor iedereen weggelegd maar moet ook eens kunnen toch
Fijne zondag iedereen
Een soort Yacht Master in ontkenningsfase
Doen!