Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Goedenavond thema vrienden, het nieuwe thema is bekend. Is soms best wel lastig om iedere week een nieuw thema te bedenken, maar het is toch gelukt.

Het nieuwe thema wordt: HORLOGES MET COMPLICATIES vanaf post 2393…
Denk bijvoorbeeld aan horloges met complicaties zoals een maanfase, tourbillon, een eeuwig durende kalender, enz.
Natuurlijk weer heel veel foto’s posten, uitleg van de complicatie of een leuk verhaal erbij. En natuurlijk hoop ik dat ook de vintage boys en Rolex only boys ook weer mee doen.
En zoals jullie weten loopt het van maandag t/m zaterdag en is zondag weer de vrije keuze dag.

Ik trap af met mijn Tsuki-Yomi radio controlled met een moonphase en natuurlijk solar. Heeft vandaag weer even mogen proeven van het heerlijke zonnetje.

Hoop dat er weer veel leden met dit thema mee gaan doen :smile:

Wens iedereen natuurlijk weer een fijn themaweek :+1:

6 likes

Dan pakken we maar uit met een Seiko Bell-Matic 4005-7000 uit 1968. Een alarmhorloge en automaat. Wellicht nu niet meer bijzonder, maar destijds heel bijzonder…

8 likes

We beginnen met de Perpetual Calendar :+1:

7 likes

Ik doe mee!
Plaatje van 2 augustus

7 likes

Ergens wel apart dat dit thema Off Topic staat……

4 likes

Mijn Tissot met moonphase,

5 likes

7 likes

Ik zie eigenlijk meer penningen dan munten op de foto.

2 likes

Best gecompliceerd vind ik…

Dag,Datum en Chronograaf…
Wijzertjes in overvloed.

7 likes

Mijn Citizen … radio controlled :+1:t3:
Antimagnetisch , Eeuwige kalender , Eco-Drive, Wereldtijd

8 likes

Mijn NA had ook een “complicatie” :cry:

7 likes

Hoi Jan,
Dat was het vorige thema maar als antwoord op je reactie het volgende: penningen, herdenkingsmunten en nominale munten vallen allemaal onder de bredere categorie van munten, maar ze hebben verschillende functies en betekenissen. Maar geloof mij Jan, dat ik ook wat jij munten noemt ik daar ook heel veel van heb. Zowel vanaf Willem 1 t/m heden en daarnaast ook alle Jaarsets. En zelfs van wat jij munten noemt ben ik genoodzaakt die ook onder te brengen bij DNK. Nog even en ik huur alle kluizen daar :wink:

3 likes

Ik trap af met de meest elementaire complicatie: de datum. In dit geval de pointer date op mijn Oris Big Crown uit de jaren '90. Foto van vannacht. :slightly_smiling_face:

Fijne week gewenst!:four_leaf_clover:

10 likes

Ach valt wel mee toch, beetje aangetast uurwerkje :stuck_out_tongue_winking_eye:. Heeft een kleine operatie wel nodig denk ik, of doe je dat zelf dokter vuilsteker :wink:

1 like

Ik had precies om 00.00 mijn horloge gepost, maar wel leuk toch dat er zoveel leden mee kunnen doen met de thema’s :smile:. Zat eerst aan een Rolex thema te denken maar dan sluit je een hoop leden af :wink:

1 like

Ik begrijp ook niet waarom. Ik kan me niet voorstellen dat de forumleiding dat heeft gedaan, want het gaat absoluut over horloges. :thinking:

1 like

Dat is bij alle thema’s natuurlijk wel een voorwaarde dat er ook een horloge gepost wordt. Dat was dus ook mijn eerste reactie, maar na de uitleg van @Jur begrijp ik waarom het naar off-topic ging. Bij het vorige thema ging het ook over hobby’s, nu heb je daar heel veel mogelijkheden in. Stel dat je hobby messen en wapens is, dan post je die in het thema. Maar dat kan alle kanten op gaan dan, goedbedoeld of niet. Zo poste @Fate_Amenable_To_Change zijn messen goedbedoeld, is echt een hobby van hem zowel bij het koken als de geschiedenis van kleine bewerkte zakmessen. Maar voor je het weet gaat het over zwaarden, werpsterren, wapens enz. en gaan de berichten ineens vooral daar over. En dat is niet toegestaan op het forum, dus na zijn uitleg begreep ik het wel. Zelfde geldt natuurlijk voor alle hobby’s, dan gaat het ineens alleen nog maar over de hobby en niet meer over de horloges. Het is wel jammer voor alle TL-1 leden, maar ik verwacht dat dit topic nog een hele lange tijd door blijft lopen, dus uiteindelijk worden die ook TL-2 of TL-3. :sweat_smile:

2 likes

Complicatie gangreserve.

11 likes

Met power indicator. :+1:

9 likes

11 likes