Pfff heb geen hollands horloge.
Zelfde hier. Wel horloges gekocht in NL.
Ah, we zijn dus al begonnen mijn Hollander vandaag is een Palerma - er zijn geloof ik ook Palermo’s van dezelfde Nederlandse firma in omloop…
Jij bent snel Richard, maar de start is eigenlijk maandag en vandaag konden de duikers nog mee. Maar ik ben geen strenge meester, jij bent gewoon snelle Japie . Dus ben jij gewoon de eerste met de aftrap
Leuk @Gerard55 dat stukje geschiedenis erbij
@domega kan je misschien een stukje geschiedenis vermelden over het Palerma horloge?
Terechte vraag, alleen ben ik niet zo’n toegewijde horlogoloog
In een van de vele topics over Palerma (de meesten gaan over reparatie…) trof ik deze korte info: “Palermo/Palerma was van J. Noach uit Amsterdam en hij keek dus niet op een lettertje”.
Misschien dat @Lexaf er al eens ingedoken is, maar zo even snel kon ik dat niet vinden Fred
Nu al een leerzaam thema, altijd gedacht dat Pontiac horloges uit de VS kwamen zoals de gelijknamige auto’s…
+1 Dan
Tellen die niet mee dan
Ja hoor, als we het over Velona, Prisma, Pelikaan, CvdK, Stefan Ketelaars, Elka, Frederique Constant, Stipto, Brand Bransen enz hebben komen we al een heel eind verder
En wat je van mij al helemaal niet zou verwachten, dat ik morgen begin met een echt vintage horloge. Hoe vindt je die
@Lexaf we moeten even de hulptroepen inzetten, kan jij wat meer vertellen over het “Nederlandse” merk Palerma/Palermo?
Stukje geschiedenis misschien, kan niet missen bij jou toch
FC is Zwitsers ook al zijn de oprichters Nederlanders
Je vergeet Pierre Laro uit Rotterdam!
Oke oke, je hebt gelijk. Maar het idee werd geboren uit een Nederlands brein, en ontwikkeld in Genéve. Maar de naam van Frederique Constant is ontstaan uit de overgrootouders van Peter en Alleta uit Nederland. Geen Nederlands merk, maar toch met een Nederlands tintje . Maar goed, mag ik ook eens een foutje maken of krijg ik nu strafwerk
Dat kan echt niet he, schaam mij dood. Vergeet ik gewoon onze buren . En had natuurlijk ook onze vriend Pascal niet mogen vergeten van Brunmontagne
Wie is de maker van dit quartz horloge?
Ik vermoed een plakmerkhorlogeboer uit China, geen idee.
Rdam klonk best Nederlands😊
Het horloge moet natuurlijk wel in Nederland ontwikkeld/bedacht zijn door Nederlanders. En plakhorloges had het verloren van de Hollandse horloges . Maar leuke klus voor jou John om er achter aan te gaan wie dit horloge ontwikkeld heeft