Is dit een dresswatch, volgens de 1 wel en volgens de ander weer niet. Maar volgens ome Ferry dus egh wel , teveel tekst op de dial, moet kunnen. Ik ben zelf ook vintage, ga richting antiek en bij mij zie je ook altijd teveel tekst
Fijne week iedereen Enne, zijn er zo weinig dresswatches onder de leden want er kunnen best nog heel veel foto’s bij in dit thema
Precies, nou en Zijn alle 2 nette horloges die onder het mouwtje kunnen en prima passen bij een mooi pak
En nog belangrijker dat jij het dresswatches vindt
Zeker op de juiste band. Op deze foto zitten de “zomerbanden” er op.
Ik heb heel veel dressers, maar wel met datum.
Eigenlijk is voor een echte dresser zelfs de secondewijzer overbodig…
Maar goed…:
I
Als ik de laatste tig horloges bekijk lijkt dresser wel synoniem aan vintage.
Voor een groot deel wel, is ook niet zo verwonderlijk toch. Hoe ouder een horloge, hoe minder toeters en bellen. Maar er zijn genoeg nieuwe horloges die ik ook best wel als dresswatch zie en dan ga ik echt niet zeuren over een klein datumvenstertje of een sec. subdial. Gewoon een beetje meegaand zijn, daarom gaf ik bij de start al aan dat er verschillende meningen zijn wat nu precies een dresswatch is .
Die eigenschap hebben de meeste mensen, we kunnen wat dat betreft elkaar de hand schudden.
Op een dresser hoort toch eigenlijk wel een leren band, nu meer een sporthorloge.
Maar dat is mijn mening hoor.