En een halve😀
Ik ga nog even verder met weer 5 Seiko’s
Seiko SSB301P1
Seiko Coutura Radio SSG021 zwart PVD
Seiko Coutura chronograaf 8B92-0AL0 zilver
Seiko kinetic blauw SKA783P1
Seiko 7N43ORAO (jaren geleden verjaardagscadeau van Assie)
Morgen nog 5 Seiko’s en dan stap ik over naar een ander merk
Mooi zevental Hans
Ik had nog nooit van dit merk gehoord (heb ik vaak met vintage hoor ), even gekeken en blijkt een Duitse oorsprong te hebben.
Leuk als men ook zoiets erbij zou vertellen van de oorsprong
Ik las iets over meer dan vijf Seiko’s - toch?
Ik verzamelde ze vooral vanwege de kleuren - de kleurendoos van Seiko is de grootste van alle horlogemerken imho

Ook wel leuk om moderne/nieuwe horloges tegen te komen, begon mij al een beetje eenzaam te voelen . Maar jij kan alle kanten op met de Tissot’s.
Misschien voor in de toekomst ook een leuk thema dat je wp iets met sport of iets anders moet uitdrukken. Bij deze 5 denk ik dan aan de basketball wp, ga ik even noteren voor de toekomst .
En Wilko een stukje geschiedenis is nooit weg en dat hebben de Tissot’s zeker wel
Tja, moeilijk om keuzes te maken vanuit de collectie, maar bij deze wat modellen die zullen blijven:
Fortis Flieger Chronograph automatic Alarm. Fortis is het merk van Many Firsts. Welbekend de eerste “plastic horloges” uit de 60’s waar Swatch groot mee is geworden. Maar ook van de eerste en enige Automatic Chronograph COSC met Alarm:
De welbekende Official Cosmonauts Chronograph. Het horloge met de meeste tijd in free space.
De opvolger, met keramische bezel, voorzien van het recente eerste en enige space tested columnwheel chrono uurwerk:
Fortis Flieger Triple -GMT. In titanium 20ATM COSC
De triple-GMT PC-7 Team in zwart titanium. Mer een uniek gimmick op de bezel op de 4 uur positie.
Leuke horloges die Pontiac’s, laat ik er maar een stukje geschiedenis bij zetten
In 1931 lanceerde Ali Kinsbergen (een Nederlander) het horlogemerk PONTIAC. Het was het begin van een mooi avontuur. Destijds waren er nog niet veel kwaliteitshorloges. Betrouwbaarheid, nauwkeurigheid en een mooie vormgeving waren voorbehouden aan een elite. Het idee van de oprichters van PONTIAC was simpel: het beste op horlogegebied bereikbaar maken en prima kwaliteit bieden tegen een redelijke prijs. Dat is van het begin af aan het belangrijkste geweest.
Deze nieuwe visie op horloges bracht een ware revolutie teweeg en het succes liet niet op zich wachten. Voor een dergelijk horloge moest een symbolische, tijdloze naam worden bedacht. De inspiratie hiervoor werd gevonden in de cultuur van de indianen. De keuze viel op PONTIAC, de naam van een belangrijk opperhoofd, dat dankzij zijn kennis van de natuur de tijd kon aflezen aan de sterren. Deze verwijzing staat voor het verband tussen eeuwigheid en heelal.
In 1935 verraste PONTIAC met een uitdaging die de soliditeit van het horloge moest aantonen. Vanaf de Boerentoren in Antwerpen, het hoogste gebouw van België, gooide Ali Kinsbergen een PONTIAC-horloge naar beneden, voor het oog van tientallen journalisten en gerechtsdeurwaarders. Toen het 100 meter lager werd opgeraapt, was het intact en werkte het nog. De demonstratie deed destijds veel stof opwaaien. Het was een waar succes voor het merk.
Na de oorlog profileerde PONTIAC zich als het horloge voor sporters. PONTIAC bracht bijvoorbeeld horloges uit met een afbeelding van de Rode Duivels, het nationale voetbalelftal van België, en was aanwezig tijdens de Tour de France, de beroemde wielerwedstrijd.
Klein stukje achtergrond
De merknaam Meister-Anker werd voor het eerst geregistreerd voor Quelle een Duits postorderbedrijf op 8 januari 1968 . Quelle verkocht horloges die werden vervaardigd door externe bedrijven, zoals Bernhard Förster, GUB en UMF.
Ik weet het niet zeker of het nu in handen is van een Amerikaans of Zwitsers bedrijf maar daar kan Domega wel duidelijkheid in scheppen
Dank je wel Ferry voor deze mooie en uitgebreide uiteenzetting van het mooie merk Pontiac, zeer van genoten!!
Ook hier weer een klein stukje achtergrond:
Het horlogemerk Olma komt oorspronkelijk uit Zwitserland . Het werd opgericht in 1906 in de stad Bienne (Biel), een bekende locatie voor horlogemakers. Olma staat bekend om zijn betrouwbare en betaalbare horloges, en heeft een lange geschiedenis in de Zwitserse horloge-industrie.
En zo valt er altijd wel iets over een merk te vertellen, hoeft niet lang te zijn .
Zeker weten, maar mag ook vanaf 5 zijn Maar ik zat te denken 15 Goldfeather’s in 1 box wordt dat geen ruzie
Ik had het je vergeven als je er 1 van het net geplukt zou hebben en dat wel gemeld zou hebben natuurlijk. Had wel een uitzondering geweest natuurlijk
Ik heb er verscheidene vanuit Zweden gehaald.
Kennelijk daar veel verkocht. Maar ik zag er ook eens eentje met een Nazi- connotatie…
Leuke horloges van Fortis en ook leuk wat je er bij schrijft , dat bedoelde ik dus met de stukjes die ik nog even van sommige horloges schreef, hoop dat het kwartje is gevallen