Nee Ferry, dat is Rethymnon

Nee Ferry, dat is Rethymnon
Ja Ed, daar gaan we dus naartoe. Lekker rustig, geen hoge hotels op het kaartje is het vissershaventje. Benieuwd of er ook juweliers zijn, laat Assie het maar niet horen
Neem wel 1 Rollie mee, Avenger en een Astron. Ben ik toch heel bescheiden
Het origineel van deze (B&R) is een van mijn all time favorieten.
Wat is het thema van de komende week Ferry?

Suggestie: Amerikaanse (USA) horloges.
Kan mooi na de Chinezen want ze liggen lekker in de clinch met elkaar. Importperikelen enzo

Tja dat zou ik niet weten , ik ga lekker op vakantie en @Lexaf neemt het 14 dagen over. Zal wel een leuk thema worden

Dat weet @fredpanarai1, Ferry dus, niet. Want hij gaat op vakantie.
Fijne tijd voor jou en Assie op Kreta gewenst, Ferry!
Morgen ( = als ik dit zit te schrijven, 00.38 uur al vandaag = Zondag) mag je van Ferry plaatsen wat je zelf leuk vind.
Op verzoek van Ferry neem ik het volgende thema voor mijn rekening terwijl Fer en As aan de Ouzo en de Retsina zitten. Om het mezelf een beetje makkelijk te maken wordt dat één thema voor de twee weken dat Ferry er niet is, dat vind ie vast niet erg.
Ik vond het overigens niet eenvoudig om een thema te bedenken maar vanaf maandag is het thema:
Bizarre horloges. Daarmee bedoel ik dus horloges waar iets heel raars mee is. Enkele criteria als voorbeeld:
- Bizar groot of klein formaat
- Bizarre vormgeving
- Bizarre functionaliteit , zoals slechte of onmogelijke afleesbaarheid of bizar veel wijzertjes en complicaties
- Bizar veel tekst op de wijzerplaat
- Bizar materiaal van de kast.
- Bizarre kleuren
- Bizar design van de wijzerplaat.
Er zijn nog wel meer criteria te bedenken maar dat laat ik aan jullie creativiteit over, daar heb je twee weken lang de tijd voor.
Dus: vandaag (zondag) mag alles, van af morgen (maandag) moet het gek, vreemd, extreem of raar zijn. Veel succes.
Mijn vrije keuze voor vandaag: Een horloge wat ik nooit draag, omdat ik het niet kan opwinden, of op tijd zetten, vanwege het feit dat het juiste opwindasje ontbreekt. Maar het is me, vooral vanwege het merk erg dierbaar.
Hieronder daarom mijn enige echte vintage Penguin horloge.
Er zit een EB 1575N caliber in. Een ongesteend penanker werkje, maar wèl een automaat! Mocht er iemand zijn die mij kan helpen aan een passend opwindasje voor dit deze gemankeerde Pinguin, dan houd ik mij ten zeerste aanbevolen.
Leuk thema heb je bedacht Lex, en natuurlijk ben ik het met alles eens. Ben benieuwd wat er de komende 2 weken zoal voorbij gaat komen. Ben vooral benieuwd naar de bizarre horloges waarvan men denkt, huh . En nogmaals bedankt dat je het 2 weken overneemt
.
bizar qua vormgeving, maar dat valt natuurlijk over veel horloges uit de jaren '70 te zeggen - I it
maar ook qua naam: Fortis “spaceleader”
Goedemiddag vrienden, vandaag nog thuis alles in orde maken.
Maar het is zondag he, vrije keus dag. Maar dacht toch echt dat Lex duidelijk was in zijn post 758, maandag gaat zijn thema in.
Nu snap ik wel dat jullie staan te springen, maar probeer een beetje de regels te volgen. Maar goed, ook bizarre horloges zijn een vrije keus.
Zelf post ik mijn Astron, 1 van de horloges die meegaat. Kijken of ie uit zichzelf de tijd aanpast
Het zonnetje schijnt, dus die pak ik ook lekker hier nog mee, verder iedereen een fijne zondag