Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Nog wat verder ingezoomd:
Raar! Glas zit er verdraaid in? Is er uit geweest misschien voor servicebeurt en toen zo willekeurig teruggezet? Zouden ze bij Omega toch niet zo doen denk ik…

3 likes

Zit je op Kreta in een andere tijdzone dan?

@seikosportura
Alle (moderne) Invicta’s zijn bizar toch?

Overigens: we zijn alvast begonnen met het nieuwe thema zie ik?
Ik vind het prima hoor, hoe gekker, aparter, bijzonderderderder hoe beter…

2 likes

Scheelt één uur.

2 likes

Ja plaat en wijzers zijn gewisseld maar het glaasje gaat er random in heb ik begrepen…

2 likes

OK! Wissiknie… Hoop dat Ferry’s biologische klok dat gaat bijhouden. :thinking:

Vind ik inderdaad bizar voor een merk als Omega. Kleine moeite om het er recht in te zetten toch?

2 likes

Volgens mij bij sommige LE’s keurig recht maar verder niet maar het fijne weet ik er niet van.
Wellicht weet André @Horloge24 hier meer over?

2 likes

In Griekenland één uur later.
Op de Canarische eilanden één uur vroeger.
Als hij het ene kan behappen, dan het andere toch zeker ook.

3 likes

De spanring van de Hesalite glazen heeft een begin en eind [ dus een lijn waar beide delen op elkaar komen ] dit hoort op 5 tot 7 uur geplaatst te worden zodat het minimaal stoort. Spanring is random in het glas geplaatst en de meeste horlogemakers zullen deze ring er niet uithalen en terug zetten zodat het logo recht zit bij plaatsen.

5 likes

Bij de Railmaster en Seamaster Trilogy zit het recht in het saffierglas ja, ik dacht bij de 321 ook.

5 likes

In de plus he, zelfs dat uurtje pikken ze ook nog van ons :wink:

2 likes

Ik had begrepen dat ze dat Pakistanen lieten doen, ja toch John :wink:. Maar zonder dolle, het zou mij echt gaan storen. Je gaat er dan extra op letten he. Misschien toch eens contact opnemen met Omega!

2 likes

Welnee. Als er ooit een nieuw glaasje in gaat zal ik er op letten, niet interessant verder en je moet heel goed kijken wil je het logootje zien. :blush:

3 likes

Ik snap je, maar als je het eenmaal weet ga je er op letten. Ik heb op de bezel van mijn Squale een heel klein krasje, maar man dat irriteerd mij dus echt. Ondanks dat anderen tegen mij zeiden, valt wel mee toch, het is een gebruiksvoorwerp. Maar goed, ben een zeikerd he :wink:

3 likes

Och wat is tegenwoordig bizar ?!? :innocent:
Nee, dan vroegah :yum:

18 likes

Omdat jullie vandaag, zondag, toch al begonnen zijn met het thema zal ik dan ook maar mijn bijdrage leveren:

De eerste van de twee is een Quartz dameshorloge. Ze heeft een doorsnede van ca. 35 mm. Geen lugs, maar een dunne vaste geïntegreerd armband. De behuizing is gold plated over staal. Modemerk: Calvin Klein. Bizar horloge, vind ik, want:

• Bizar design. Want: vaste maat. Als de dame een beetje stevige pols heeft zit het ding klem en knelt als een handboei om je arm, als het polsje een beetje dun is uitgevallen bungelt ze er als een hoela hoepeltje bij.
  • Nog meer bizar: door het sterk reflecterende bolle saffierglas en de wijzerplaat die in verschillende lichtinvalshoeken van kleur verandert kan je niet of nauwelijks op haar zien hoe laat het is. Dat is bizar onhandig voor een horloge. De functionaliteit is vrijwel nul dus.

Qua vormgeving vond ik haar als object wel een mooi ding en omdat ik nu eenmaal nooit iets weg kan doen heb ik haar maar gehouden en ligt ze apart te wezen op een plankje in mijn boekenkast samen met andere rariteiten. Ook dat zou je een verzameling kunnen noemen. Degenen die mij een beetje kennen zal dat niet verbazen, ik verzamel nu eenmaal verzamelingen.

De tweede raritet in mijn bijdrage aan het thema van de komende twee weken is hieronder e zien.

Er valt niet veel meer over te zeggen dan:

• Bizar, maar dan ook ontzettend bizar lelijk!
  • Bizar groot: 51mm! en met de bizarre schroefdopkroonbeschermer (3 x woordwaarde) mee zelfs 59 mm!. Lugmaat 22mm. Merk: Cenewa. Een nooit van gehoord plakmerk.
  • Bizarre herkomst: Ferry’s Boodschappentas! (Zie hierover elders op het forum :slight_smile: )

Omdat het een quartz uurwerk is en het ding ook nog netjes op tijd loopt als je er af en toe een nieuwe batterij in zet hangt ie als een soort wandklok aan een boekenplank boven mijn bureau. Een beetje bizarre lokatie, maar zo is ie tenminste nog enigszins functioneel.

Meer dan deze twee rariteiten zal ik zelf in dit thema niet laten zien, want veel meer horloges die ik als bizar beschouw en de moeite waard vind om te tonen bezit ik niet.
Ik ben wel benieuwd naar jullie bizarre bijdragen! Topic starter @fredpanarai1 en @Assie62 zijn dat ongetwijfeld ook. Ik neem aan dat zij tijdens hun vakantie ook af en toe HF op hun telefoon nog wel even openen om te zien wat er ‘loopt’ op horlogegebied.

Doe je best!

7 likes

Ik zag eerst de foto’s van het eerste horloge, dacht dat is een horlogering, je weet wel wat ik bedoel. Maar idd als je niets aan de vaste band kan doen, wordt het een lastig verhaal. Tijd aflezen is bijna onmogelijk, precies zoals je beschrijft.

Die 2e kan ik mij niet herinneren, waarschijnlijk omdat ik die links heb laten liggen, of omdat hij er toen niet zo uitzag zoals nu :wink:
Je moet toegeven dat ze geprobeerd hebben iets van een Panerai aan het horloge toe te voegen :rofl:.

Zal ook nog even een duit in het zakje doen, dit is dus Assie haar mening he, niet de mijne. :innocent:
Mijn Citizen Orca, man die vindt ze zo verschrikkelijk lelijk dat ik die in opdracht hier moet plaatsen :grin:
Alles is lelijk aan dit horloge vindt Assie, nou ja die minutenwijzer kan er nog net mee door :smile:

8 likes

Nee hoor, het is echt een polshorloge. Hieronder even aan mijn eigen pols. Heel even maar en snel weer af want ze was te klein en het knelde vreselijk.
En hoe laat was het nou? Niet te zien dus en nee, het is géén smartwatch.

5 likes

Je moet haar wel plaatje van een Orca tonen om link te leggen :rofl: :+1:

3 likes

Haha, ze is niet van gisteren hoor. Maar ze zegt letterlijk, een Orca is een mooi dier, jou horloge oerlelijk en daar betaal jij nog geld voor ook. Ik wil hem nog niet als je bij betaald :grin:.
Zijn echt haar woorden he, maar je weet Jesus je kan ze altijd aanspreken op haar account, lijkt mij wel lachen, verwacht ze nooit :rofl:

2 likes

Kan deze hier ook wel plaatsen trouwens.
Loopt ergens tegen de 50 mm.
Behoorlijk bizar ding, oia.
Opmerkingen over mijn nagels heb ik in een ander topic al gehad, dus spaar je de moeite.
We zitten namelijk niet allemaal achter aan buro.

8 likes