Zo lelijk zou gevlagd moeten worden
Hier word je gewoon bang van!
Als je te lang naar kijk krijg je zeker nachtmerries van.
Zo lelijk dat het weer mooi wordt
Leuk horloge, vooral dat gebolde glas En is de band ook origineel?
Hoi Lex, morgen ben ik weer terug . App nog gelezen?
Nou nou Jesus, er had best nog wel een mini subdial in het midden gekund Had je echt een volle bak gehad
En hop, naar Rolex only daar hoort die thuis
Dank je, nee het originele bandje was niet veel meer, ik had deze nog op voorraad.
Beste HF leden en deelnemers aan dit draadje: Het is bijna zondag. Dan mag je weer even een dagje laten zien wat je zelf leuk vind.
(regel van Ferry…)
Wel iets uit een van de tot nu toe in dit draadje aan bod gekomen thema’s of suggesties voor nieuwe thema’s, waarbij in aanmerking genomen mag worden dat het niet een thema is dat al eerder op HF aan de orde is geweest, zoals diverse merken ‘only’, Chinese horloges, blauwe, groene of rode horloges, vierkante horloges etc.
(toegevoegde regels van mij. Als door Ferry benoemd waarnemend beheerder van dit topic, mag ik dit doen, vind ik. Vanaf volgende week zondag is Ferry weer de baas).
Zondagavond vanaf 00.00 uur begint er een nieuw thema aan. Morgenavond kondig ik aan wat dat wordt.
Voor vanavond hier mijn laatste bijdrage in he thema bizar dit horloge:
Niet echt bizar in de zin van vormgeving, model of materiaal of uurwerk (een Unitas 6300N), maar wel wat betreft de merknaam:
Een Swiss made horloge met een Fins Juweliersmerk: Ennu PIIli Ja Pojat.
Letterlijk vertaald uit het Fins: Ennu Piili En De Jongens. Afkomstig uit Imatra in Finland, een plaats vlak bij de Russische grens, ca. 210 km van St. Petersburg.
Ik vind het een bizarre merknaam of toch in elk geval bijzonder. Ik weet vrijwel zeker dat er bij geen enkel HF lid een ander horloge van dit merk gevonden zal worden, mogelijk is dit zelfs het enige exemplaar in Nederland.
Fijne zondag gewenst morgen!
Hoi Lex, ben net thuis gelukkig. Wat een K*t vakantie was dit, maar als je een leuk thema wil, zat ik te denken aan “horloges in en bij het water” Kunnen ook een hoop leden weer mee doen en ik vakantiefoto’s van mijn horloges in en bij het water. En dit thema mag van mij ook wel 2 weken duren, kunnen de creativelingen lekker aan de slag
Vanaf 10 juni word het toch themaweek “limited”, zodat we allemaal de HFLE 2024 kunnen posten.
Is geen gek idee, Lex had het voor 14 dagen van mij overgenomen waarvoor ik hem heel dankbaar ben. Even kijken wat Lex ervan vindt want dan doen we het gewoon 1 week. Dus even geduld tot Lex het bericht heeft gelezen, oke?
Ik vind ´m erg mooi!
Volgende week mag jij weer Ferry. Ga nou eerst maar even bijkomen van al je vakantieavonturen.
Ik had voor de komende week (vanaf morgen dus, of eigenlijk van af NU (het is 23.58 als ik dit schrijf)
nog een theemaatje bedacht: (een thee maatje is iemand met wie je gezellig thee drinkt?) .
Thema dus:
Laat je horloge zien met een wijzerplaat met Niet-Westerse cijfers en of letters. Doe wel even rustig aan met de Chinezen en de Russen, want daar zijn er al een heleboel van. Ik bedoel de nog wat meer exotische beschriftingen zoals Arabisch, Hindi, Japans (Kanji) en wie weet wat voor wonderlijke schriftsoorten er nog meer op horloges terecht zijn gekomen. Bestaan er horloges met Thaise wijzerplaten?
Ik begin met een Indiase HMT met een Hindi wijzerplaat:
Ben benieuwd waar jullie mee komen.
Arabierse letters en 24-uurs ring met Arabierse cijfers.
De palmbomen en kamelen op het deksel kun je er wel bij denken.
Bandje is kameel dus bij het thema ‘Exotische banden’ komt deze weer langs, net als bij ‘Wijzerplaten gemaakt van vreemde materialen’…
Dank je Lex, alles wat mis kon gaan gaat ook mis. Vanmorgen bij de dokter geweest, contact gehad met plastische chirurg. Blijk ik de verkeerde medicijnen gekregen in Kreta en het recept wat ik meekreeg klopte ook geen moer van. Maar wel netjes mijn neus gedaan, van binnen moet ik nog even afwachten.
Kan helaas nog niet bij mijn horloges, nou ja wel bij wat goedkope meuk (zoals jij altijd noemt ). Maar heb nog wel de Citizen Orca hier liggen, niet om de pols dus wat oudere foto. Wordt deze goedgekeurd Lex? Orca’s hebben namelijk hun eigen cijfers en letters
Thema voor volgende week heb ik al, wordt een leuk thema
Nogmaals dank dat je het even voor mij overgenomen hebt
Die is leuk!