Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Ook de nieuwste? Mogen we hem eens zien :wink:
Prachtige presage man :ok_hand:

1 like

Hij staat net in “wat dragen wij vandaag”, @junior heeft dezelfde maar draagt hem iets vaker dan ik :wink:

9 likes

Ik destijds ook, met abonnement - heb er nog een paar, incl deze ook nieuw gekochte ‘duiker’ versie. Helaas alle banden verteerd en niet meer te dragen…

En de pols-telmachines hebben ook niet veel liefhebbers meer merk ik - jammer toch :face_with_raised_eyebrow:

8 likes

7 likes

Ik kan met mijn telefoon ( met kpn netwerk ) gewoon nog met 2G bellen. Dat wordt volgend jaar pas uitgefaseerd.

1 like

15 likes

Een paar uit onze “collectie” waarvan er 1 of 2 ook het veld gaan ruimen wegens geen draagtijd.

13 likes

Hi Fred, de wijzerplaat van de ginza is inderdaad geweldig, zodra de zon weer schijnt zal ik nog een extra fotootje posten :smiley:

1 like

Klopt, maar schoonmoeder had een oude sim erin en kon er nog wel mee gebeld worden, maar niet meer bellen. Assie bellen met KPN en werd het bos ingestuurd, toen belde ik (sorry was een beetje boos toen) en kon het opgelost worden, kreeg dus 2 dagen later een nieuwe simkaart kosteloos opgestuurd. Blijkt dat haar tel het op 1 jan. 2025 niet meer zal doen. Dus even snel beltegoed opmaken :+1:. Ik zei nog tegen de dame van KPN, dat dit de oude tel van Rutte was, kon ze wel om lachen :wink:

1 like

Gewoon 2x p.d wisselen krijgen ze ook draagtijd, niet verkopen joh.
Nu ik dat zeg, zit ik er ook aan te denken om voor het eerst 1 van mijn horloges te verkopen maar moet dan wel mooie en eerlijke foto’s hebben. En daarbij is het geen goedkoop horloge, maar heeft geen haast. Misschien dat ik hem eerder wil ruilen tegen een ander mooi horloge, moet ik nog goed over nadenken :thinking:

Ik ben héél slecht in wisselen… ( zoals je wel vaak kan zien in het “wat draag ik vandaag” topic :wink: ) Als een horloge mij goed bevalt, dan moet je m (bij wijze van) van met hamer en beitel mijn pols af bikken.:sunglasses: Ik ben wat dat aangaat vrij simpel en gauw tevreden. En wat ooit was, verdwijnt vaak ook weer snel uit mijn hoofd…nieuw hoofdstuk zeg maar. ( m.a.w., ik kijk zelden achterom ) Als het aan mij lag, bleef de SNK809 en de rest zou dan mogen vertrekken…en dan bijv langzaam gaan sparen voor de Citizen Chronomaster…of nog iets langer doorsparen voor een Eco Drive One.

1 like

Voor die message watch heb ik nog een sluiting liggen de antenne zat in de band, als je interesse hebt pb dan maar stuur ik hem op

3 likes

Op chrono24 staat een chronomaster LE met een krokodillen band, met een beetje onderhandelen hoef je daar niet lang voor te sparen.
Bij de Eco Drive One ligt het eraan welke je wilt hebben, nieuw betaal je voor beide natuurlijk de hoofdprijs. Maar 2-3 jaar oud is de kop er flink vanaf, hoef je dus niet lang voor te sparen :wink:
En ja de SNK809 is ook een goed horloge, wel meer een instapmodel maar dat is boeien, als dat je favo is lekker dragen. Maar je zegt als het aan mij lag, tja dan kan ik mij voorstellen dat je er een paar wilt flipperen :wink:

Deze bewaar ik om persoonlijke redenen. :point_up_2:t2:

Ik heb sinds kort de Citizen NB1050-59E. Qua draagcomfort en looks ( specs ) verslaat dit horloge in mijn optiek al die andere horloges die ik heb.

Voor mijn wensenlijstje wil ik best rustig aan voor sparen. Het hoeft niet ala minute…:wink: Een beetje moeite voor doen mag wel imo. Maar eerst rustig genieten van mijn Citizen

1 like

Dankjewel, maar de problemen zitten in de bevestiging aan de kast. Band is vnl kunststof dat in de jaren is verteerd en de connector is alles behalve ‘standaard’…

1 like

8 likes

Mijn Seiko 5, met 7S26 van binnen en inmiddels heeft ze saffierglas. Ik kocht deze, omdat ik het zat was om naar een juwelier te moeten voor batterijvervanging. Handig, dacht ik, hier hoef ik niks aan te doen. Het horloge is inmiddels vijf jaar oud. Begin 2022 dacht ik dat zij kapot was, maar dat blijkt achteraf niet zo te zijn. Ik wist niks van automaten, deze was de eerste:

7 likes

Duikers? Okidoki!

Edox, 45.5x17mm, 500m, titanium, saffier, met helium escape valve, 1 richting bezel, valjoux 7750

Oris, 51x19mm 1000m, titanium, saffier, met helium escape valve op 9 uur, 1 richting bezel met rotation protection, screw-down pushers, SW500

Hier met zijn kleinere 49mm x 18 mm broertje. SW220 zit hierin.

Seiko SBEC003. 200 meter WR, 45.5x16mm, staal op staal, met ceramic bezel (de hele bezel is ceramic, net als bij de Edox); 8R49 caliber, met screw-OUT pushers! (uitdraaien = locken, in tegenstelling tot de Oris, waar uitdraaien = openen).

Ik heb maar vier duikers, waarvan 3 chrono’s. Vind ik prima zo :slight_smile:

2 likes

Deze Seiko al enkele keren gezien in dit draadje…

Deze Certina nog niet, dacht ik…

1 like

Ah oke , mooie ferry :wink:.
Jammer dat we hem niet wat meer zien :yum:

1 like