Themaweken horloges, "SHOW JE HORLOGE MET EEN CENTRALE ORANJE/RODE SECONDE WIJZER” het thema van deze week. Dit vanaf post 3724 (Deel 1)

Zeker :+1:, en hoe noemen wij deze wijzers?

1 like

Cathédrale …:thinking:

1 like

Geen idee hoe ze heten. Ik kom qua horloges nog niet verder dan de lagere school dus voor mij zijn het grote wijzer, kleine wijzer en secondewijzer…

8 likes

12 likes

Aha, bâton dus. Bedankt voor de afbeelding. Ik sla hem even op.

1 like

Kalligrafiesche thema.

4 likes

Vooral de sec. wijzer is uniek.

4 likes

Brequet wijzers…

8 likes

Ik mis style “Mercedes”. :wink:

2 likes

En skeleton.

2 likes

Skeleton wijzers.

Oneindige 8.

Stem vork.

De T als contra gewicht.

Naald met open oogje.

Hoe noem je deze wijzers ?
Messen en degens ?

5 likes

In het groene gedeelte :grin:

2 likes

:joy:

2 likes

Gelukkig maar 1 harde eis :joy:

2 likes

Mercedes :grinning:

4 likes

Die zie je terug op mijn foto van de Yacht master :smile:

Die zie je weer terug op mijn Omega :smiley:

aha, je hebt geen horloges meer, geen nood komt vanzelf wel weer. Anders had je natuurlijk wel wijzers geplaatst :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ben ik toch aardig he, had natuurlijk ook de 10 geboden als eis kunnen stellen, maar he waar blijven jou wijzers. Als Hagenees zeggen wij dan, niet lullen maar vullen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar leuk dat er leden zijn, die hun foto’s plaatsen en de wijzers benoemen. Zeker handig dat lijstje van @Dutchspur maar ook van de anderen die hun wijzers benoemen. Weet zeker dat @Cihanski ook wel bijzonder wijzers op zijn horloges heeft en dat @Fate_Amenable_To_Change ook wel het e.e.a kan vertellen over wijzers :wink:

3 likes

Vooruit.

Stick. Toch wel mooi, maar alléén als er een puntje aan zit. Ik heb de schurft aan stick wijzers die gewoon vierkant aflopen. Dat vind ik skeer en lelijk.

Dauphine. Een vrij traditionele vorm, en het beeld zou zomaar kunnen ontstaan dat ik Dauphine wijzers mooi zou kunnen vinden. Want ja, ik heb er een paar.

Feuille of bladwijzers. In mijn optiek een mooie klassieke vorm van wijzer. De onderste is gecombineerd met een spade, wat je ook vaak op marine-horloges ziet.

Syringe.

(Broad) Arrow. Graag in combinatie met Alpha of Sword, want twee stuks pijl is niet cool.

Sword. Mooie, eenvoudige wijzers, zonder saai of plat te worden. Kan ze goed hebben.

Plongeur. Een soort van zwaard, maar dan dik. :slight_smile:

Skelet. Niet m’n favoriete wijzers, normaliter, maar deze iteratie is echt tof gedaan.

Vroeger had ik ook cathedral hands in de aanbieding bij de gratie van de Alpinist. Ik moet ooit weer eens zo’n ding scoren, ze waren altijd leuk.

12 likes

Hoe noemen we deze, jour & nuit?

9 likes

Is die Dauphine minutenwijzer nu iets gebogen aan het einde , of vertekend beeld ?

1 like

Bedoel je de minutenwijzer?

2 likes