Ik gok erop dat het een vervormd beeld is door dat flink gebolde glas van Junghans.
Niet mijn horloge maar ook ik denk dat het vervorming door glas is
Ik weet niet hoe we dit moeten noemen. Leaf-hour hand, syrynge minute hand? ik weet alleen dat ik dit stiekem ontzettend mooi vind.
Iets meer chubby syrynge hands.
Een van mijn favorieten: cathedral hands.
Heel leuk hoe de mensen meedoen in de week van de wijzers, heb het nu even druk maar heb toch even snel een vraag. Ook nog andere vragen maar die volgen later.
In het topic “wat dragen wij vandaag” heb ik mijn reveu thommen om de pols. Als ik die nu vergelijk met die van @seikosportura zie ik hele andere wijzers dan op die van mij. Waar zit het verschil nu in, ook de sec. wijzer is heel anders.
Eerst die van mij en dan die van Seikosportura:
met mercedes wijzers en dan die van Seikosportura met arrow wijzers en andere sec. wijzer (weet ff niet hoe ik die moet noemen).
Leuk dat die verschillen er zijn, je ziet nu ook goed dat de wijzers een totaal ander beeld geven op een dail en hoe belangrijk en onderschat dit onderdeeltje is bij een horloge.
Sword hands of in het Duits Schwertzeiger
Hoe die dubbele secondenwijzer genoemd wordt weet ik niet. Die zie je maar zelden…
Doppelsekundenzeiger misschien?
De wijzer is gebogen om mee te lopen met de plaat.
Overigens is de secondewijzer ook gebogen.
Grappig genoeg is dat dan weer zo geslepen dat vervorming echt minimaal is.
Ik weet niet echt waarom @Dutchspur de moeite neemt om een grote rode cirkel op die foto te zetten om vervolgens zonder enig commentaar te reposten.
Hee, @Dutchspur, wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Helaas. De wijzers zijn gekromd. Kijk nog eens naar de wijzers van mijn SBGW231, die zijn ook gebogen. Er is een Kurono Tokyo onderweg die dat ook heeft.
Ik vind het een heerlijk vintage detail.