Goedemiddag thema vrienden,
Zoals jullie zien zijn we inmiddels beland bij deel IV van themaweken. In het vorige deel had ik de regels uitgelegd, maar zie dat er nogal verwarring is in deel IV, dus plaats ik nogmaals de regels hier voor het thema van deze week 
Deze week is het thema: toon je horloge met een wp met alleen Romeinse cijfers vanaf post 3959 t-m 22-2-2026
Zelf ben ik er niet zo’n liefhebber van, ik vind de uurmarkeringen net iets te druk. Maar he, themaweken is voor alle leden op het hf
. Zelf heb ik geen 1 volgens het thema, maar he, doe dit voor het hf breed he 
In de afgelopen jaren zijn er heel wat thema’s iedere week voorbij gekomen, dus mocht je een leuk thema weten, schroom niet om mij een pb te sturen. Die noteer ik dan in mijn lijst 
In dit thema draait alles om horloges met een wijzerplaat waarbij de uurmarkeringen Romeins zijn, moet hf breed te doen zijn.
LET OP, gaat dus alleen om horloges met een wijzerplaat met alleen Romeinse cijfers, dus geen mix van Romeinse, Arabische, indices of dots, jullie weten de papagaai ligt op de loer 
Dus voor de duidelijkheid, heb ik een aantal voorbeelden geplaatst waar het thema aan moet voldoen.
Zowel in het rood, vintage en het groen zouden een hoop leden mee kunnen doen!
Dit thema loopt tot 22-2-2026.
Meestal zoek ik een thema waarbij iedereen mee kan doen, zal deze week geen groot probleem zijn 
Laten we er weer een leuke themaweek van maken en vergeet niet mij op een idee te brengen 
Wens iedereen weer een leuke themaweek
Gelukkig sliep de papagaai, want in de eerste 15 posts zag ik er een paar die de papagaai niet goed vind 
Dus voor de duidelijkheid alle uurmarkeringen moet Romeinse cijfers zijn, dus ook op de 12 uur. Uitzondering is natuurlijk als er op een uurmarkering een datum staat, maar de papagaai is wakker dus LET OP!! 
Voor de Rolexen heb ik nog dit voorbeeld, dus de kroon op 12 uur is geen Romeinse cijfer.