Nee, ik kom ze zo nu en dan tegen op de veiling, het is 1 van mijn favoriete merken.
Beide een Macx, vooral die eerste ziet er als nieuw uit.
ik heb er nog drie bijgezet, morgen weer een mooie reeks waarbij ook leuke Tissoos bij zitten.
Ik ga me klaarmaken voor de nacht, en wat barkies bij elkaar harken.
Bij de Lagonda tank is de patina mooi verdeeld Macx en alle 3 natuurlijk een
Lekker slapen Macx en welterusten en tot morgen
Gr, Ferry
Ja Bas, je hebt meestal/vaak wel gelijk, maar toch, maar toch…
Soms gaat het net wat verder dan ‘Patina’. Sommige horloges hebben zichtbaar geleefd, dat is mooi om te zien. En als het uurwerkje (in dit geval een AS 984 uit 1940) dan nu ook nog steeds goed loopt. is het toch mooi en leuk om te dragen.
Zie deze Genia hieronder, met de naam en woonplaats van de oorspronkelijke eigenaar op de caseback. En dan is het helemaal mooi als een forumlid (dankjewel @GroteBozeWolvin / Sigrid) ook nog voor mij achterhaalt waar de goede Olle Wirstam uit Bjärnum (Zweden) begraven ligt.
Je hoeft het niet met me eens te zijn hoor, het is gewoon mijn mening, Ferry zal voor deze Genia ook niet warm lopen, denk ik.
Zie de rest van het verhaal (uit juni 2023) hier:
Klopt Lex, ik vind (mijn mening he) als de patina mooi verdeeld is over de wp het mooi zou zijn. Maar zoals je al schrijft zit er wel een mooie geschiedenis achter met de vorige eigenaar, dat is dat wel weer een plus punt .
Volgende week komt er trouwens een vintage horloge binnen, welke ga ik je nog niet verklappen maar jou heel bekend
Jij ook Ferry, lekker dromen over vintage klokkies en morgen zijn we er weer, tot morgen en welterusten en slaap lekker.
O ja die! Erg leuk zo’ n geschiedenis bij je horloge.
Die heb ik ook enkele…
Bijvoorbeeld de Pontiac automaat met inscriptie ’ je tante’
1957…Die waar jij het bandje voor hebt gemaakt!
Tante bleek al snel daarna te zijn overleden…
De geschiedenis maakt het extra leuk, maar dat maakt beschadigingen nog niet fijn. Jouw horloge vind ik een grensgeval. Prima patina, maar het vlekje bij de wijzer-opening stoort me een beetje…
Van deze ga ik overwegen er afstand van te doen. Het is nog het enige horloge met tuning fork en ook best mooi, maar ik moet plaats maken in mijn kisten. Ik heb me een limiet van 160 horloges opgelegd, die voor mijn eigen collectie zijn. De rest moet dan toch weg.
Van deze is de patina heel bescheiden, de wijzerplaat is heel licht verkleurd van helder wit naar roomwit.
En wat deze dan weer speciaal maakt, is dat deze nog een medaillon heeft op de caseback. Verder is de leeftijd van dit horloge amper te zien, want deze is al 54 jaar oud…
Is dit wat voor jou Ferry?
https://www.vinted.nl/items/6337882088-montre-nicolet-automatique-bidynator-630
Mooi hoe de patina op de bezel begint van je Omega, zal nog wel wat jaartjes duren eer die helemaal verkleurd is
@singlehoesjes Peter de Patina op de Lanco mooi over de hele wp , wel zonde van het glaasje. Ga je daar nog een nieuw glas op zetten?
Delbana , Bonheur
. De Bifora
maar dat gaf @Lexaf al aan dat ik daar niet warm voorzou lopen. De Phenix is mooi gelijkmatig verkleurd dus een
De wp van de Pontiac kan nog net, maar met zo’n inscriptie voel je toch de geschiedenis van dit horloge. Dat is nu net het verschil met nieuwe horloges, dan zeggen ze dan gaat de waarde naar beneden. Want ja is lastiger te verkopen.
Misschien kunnen jullie @Assie62 zover krijgen als ik jarig ben, een vintage horloge met de inscriptie “voor je verjaardag, 1-7-59 - 2025” die zou ik dan koesteren
Die Titan heeft (tis maar hoe je het zegt) te weinig patina, niet mooi verdeeld over de wp. Haha zal Lex weet ik wel zeker anders over denken, Lex loopt ook niet echt warm voor een Jumbo. Natuurlijk heeft hij die wel.
Maar Bas die Jumbo die je eerst liet zien vond ik echt wel mooi, benieuwd wat je er voor vraagt. Ga rustig aan opbouwen natuurlijk, nou ja jullie weten wel wat rustig bij mij is
Moest even goed kijken, 3 horloges Citizen maar is dus 1 Citizen waarvan je 3 foto’s hebt gemaakt. Patina zeker zeer bescheiden, amper te zien. Moet nog even 20 jaar wachten, natuurlijk een . Wel leuk die medaillon op de caseback
Wellicht voor later, ziet er wel netjes uit , Maar die Jumbo die je liet zien toen je vroeg waar ben je naar op zoek, raakte mij wel. Die camera’s hoef ik niet haha, daar heb ik er nog een paar van liggen
Deze serie krijgen van mij allemaal een . Die Continental heeft een leuke kast, denk dat die nog niet zo oud is. Jaren 70 of zit ik ernaast?
Die Citizen een , is dat een kleine beschadiging op 8 uur? Ziet er niet echt als patina uit, maar kan het mis hebben natuurlijk
De Omega redelijk mooi verdeeld die patina, misschien net iets teveel tussen 3 en 5 uur. Zag er 1 staan op timecatchers.store uit mijn geboorte jaar
De Fidana mooi die patina , die Wyler
net teveel soms lastig te zien op een foto, hoe de staat van het glas is. Die Omega daaronder is een mooie