Themaweken : “Show je Rolex” dit vanaf post 186 deel 3

Hoi Dennis, wat voor horloge is dat op de eerste foto, man daar moet heel wat aan gebeuren :wink:
Die Massy een :+1:
Die Royce herkende ik nog als je trouwhorloge, ik weet nog dat die er heel mooi uitzag, zeker de wp als ik het mij goed herinner? Vette :+1:, ga je noeg die plek bij de lug opknappen of laat je die zo?
Seiko :+1:, kan misschien wel een nieuw glaasje gebruiken :wink:

1 like

Vrije keus de Fortis vandaag.

Fijne zondag allemaal.

1 like

Heel mooi Patrick die verkleuringen van de wp-platen, krijgen allemaal natuurlijk een :+1:
Maar joh, niet horloges verkopen. Bouw je toch door in je collectie :smiley:
Die Tidena ziet er echt heel mooi uit, niet verkopen dus :smiley:

1 like

Deze! :smiley:
Casio G-Shock

Hij is al bijna klaar, alleen nog in elkaar zetten.

1 like

Ligt toch echt op de kraam voor de verkoop… Als ik voor een kluis moet gaan, dan kom ik met een kuub niet uit…

1 like

Ha Macx, stuk voor stuk verdienen ze een duim en die Phenix heb je mooi opgeknapt :+1: En neem aan dat ze allemaal netjes lopen :ok_hand:

Bij de volgende reeks: allemaal een :+1: natuurlijk
Vraag mij af hoe oud die Pierpont is, Macx die ziet er bijna als nieuw uit :ok_hand:

3e reeks: wat is er gebeurt bij die eerste Polhem, is die wp nu beschadigd of is dat het glas? dus een 1/2 :+1:, Bij die 3e Polhem vind ik het juist leuk die patina in het centrum, komt door de zwarte uren ring had die nu ook licht van kleur geweest dan had ik die een minnetje gegeven, maar nu komt het mooi uit :+1:. De anderen natuurlijk ook een :+1:, vooral die Precimax ziet er netjes uit :ok_hand:. Ja Macx, elke foto vergroot ik natuurlijk, veel werk maar kan ik beter mijn mening geven toch :smiley:
4e reeks: eerste 5 natuurlijk een :+1:, bij die 6e foto kan ik het merk niet lezen maar dat wordt een :-1:, bij die P.W.C mooi verdeeld het patina :+1:
5e reeks: eerste 2 Raket’s mooi patina verdeeld :+1:, foto daarna, neem aan ook een Raketa ziet er nog als nieuw uit, heel licht zie ik wat patina :+1:, dan de volgende (kan het merk niet lezen) maar die vind ik minder :-1:
6e reeks: Allemaal Revue, de 3e een 1/2 :+1: de rest natuurlijk een :+1:. Leuk ook hoe je verschillende bandjes hebt, echt een pluspunt :ok_hand:

@singelhoesjes: Allemaal een :+1: natuurlijk, alleen die Glycine zou iets meer patina verdeeld mogen hebben over de hele wp, maar dat komt vanzelf neem ik aan :smiley:

3 likes

Ha @zoeyenbas Bas, die Benrus natuurlijk een :+1: en nog leuker dat je de originele doos erbij hebt :ok_hand:. Ook heel mooi hoe ze de sec.subdial hebben geplaatst, niet te groot en zeker ook niet te klein :smiley:. Vraag mij af hoe oud deze is?
Oeps vergeet ik bijna de Louis Frey, mooi verkleurde wp met hier en daar wat Patina. Bedoel ik dus de groene patina puntjes :+1:

1 like

goed gezien Ruud :+1: Ook voor de anderen natuurlijk, zondag is altijd de vrije keus. Dus hoef je jezelf niet aan het thema houden :smiley:

1 like

Ja klopt ik heb er maar 2 met een beetje patina en geen honderden zoals sommigen dus dan ben je gauw klaar :rofl:
Mijn moeder zei altijd je ken niet alles hebben.

2 likes

Ik dacht al wel aan een G-shock maar durfde het niet met zekerheid te zeggen, maar Dennis wat een leuk verhaal en zeker ook sportief, zeker met je trouwe maatje om de pols. Voor het verhaal en geschiedenis een dubbele :+1: :+1: Zelfde staat in G-shock only :smiley:

1 like

4 likes

haha, dat begrijp ik helemaal. Heb ook een paar horloges he, 2 kluizen bij DNK. Kan gewoon geen afstand doen van mijn kindjes. Zat een hele tijd te dubben of ik mijn Panerai zou verkopen maar krijg het gewoon niet over mijn hart :smiley:
Assie wordt soms echt gek van mij met al die horloges en boxen, vindt het afstoffen en schoonmaken van de boxen niet zo leuk. Niet mijn hobby zegt ze altijd haha.

Ha Macx daar is ie eindelijk, mooi die Patina :+1:, zou ik heel misschien mogen vragen om een foto’s van de hele Tissot’s :wink: beide natuurlijk een :+1:

Maar hou mij maar goed in de gaten de komende tijd, ga ik jullie verrassen met iets heel moois :wink:

1 like

Bij mij thuis zeiden ze dat ook, maar ja ben nogal eigenwijs he :wink:

1 like

Hi Ferry,
Ik heb de Benrus een aantal jaren geleden overgenomen van @vinwat, speciaal vanwege de doos die erbij zit.
Werk zelf al ruim 37 jaar in de luchtvaart en vond het daarom wel toepasselijk.
Het horloge komt waarschijnlijk uit begin 1960.
De Louis Frey komt uit de familie van mijn vrouw, maar kan daar verder niet zoveel over vertellen.

1 like

Vrije keus vandaag he, en te lui om een horloge op tijd en datum te zetten :grin:

Fijne zondag iedereen en vanavond komt er natuurlijk weer een nieuw thema, iets totaal anders dan dit thema :wink: :+1:

2 likes

Vragen altijd, ik ga eerst de patina laten zien en dan mag je een keus maken welke je helemaal wilt zien, ik vind dit leuker dan alles te laten zien. Ten eerste wordt het toch niet bekeken en dan vind ik het zonde van het werk en waarom zou ik dat dan laten staan, en ten tweede vind ik het leuker als je iets ermee doet, dus nu vraag je om horloges met patina, dan is dit wat je krijgt, en is het niet nodig om het complete horloge te laten zien. Ik lag er over na te denken waarom er zo weinig naar gekeken wordt, toen kwam ik erachter, en toen heb ik ze tot de letter G eraf gehaald. Dus van S tot G zijn er weer af en nu alleen de patina nog van enkele Tissots en misschien nog van echte mooie patina horloges, want het is vrije keuzedag, dan doen we wat we willen.

2 likes

Ik zag het staan op de doos, maar nog nooit van gehoord. Maar van @vinwat overgenomen, dan weet je ook dat het een goed horloge is :+1:

2 likes

Voor thema patina Tissot uit 1943

2 likes

He Macx, je weet toch dat ik het wel allemaal bekijk? En dat doe ik met plezier, maar je hebt gelijk, vandaag vrije keuze dag :smiley:

1 like