Time according to ... De HMT thread :)

Ze hadden die ook met Hindi dials.

5 likes

Ik bedenk me opeens dat ik een HF fotowedstrijd (Sport & Spel) heb gewonnen met een HMT dresser in de kijker.

6 likes

1 like

Vandaag dit zomerse horloge ontvangen uit India. Ben er vrij zeker van dat dit een Franken is met een nieuwe wijzerplaat. Maakt mij allemaal niets uit ik zit met een glimlach op de bank :sunglasses:

7 likes

Hij is gearriveerd.
Prashant’s droom.

Hij was mijn vriend, en de grootste hmt kenner van India, tot Corona er anders over besliste.
Dankzij zijn vrouw, dochter en goede vrienden.
Is er een tribute horloge de "malhar "
Mijn Tiffany Blue malhar is vandaag gearriveerd.

9 likes

@Loderoelofs Super gaaf, deze, echt heel bijzonder.

Als we dan toch bezig zijn, mag deze rode hier ook nog wel een keer:

Zie voor de rest van het verhaal over deze rode Hindu Beauty hier:

Maar toen was er toch ook nog een nog nieuwere aanwinst. En daar krijg je een heerlijk mopperverhaal over De Douane en Post NL bij.

Ik kwam onlangs deze tegen op Ebay.

Met een volledig fantasie wijzerplaat natuurlijk, maar, zoals al eerder gezegd, dat hoort een beetje bij deze horloge’s, ik gun die Mumbay jongens ook wat kreativiteit. Ik vond 'm leuk en hij zag er op de foto’s van de aanbieder netjes en schoon uit. Het meshbandje stond 'm goed en met een meshbandje had ik er nog geen een. In de praktijk valt het bandje qua dragen overigens behoorlijk tegen. Het zit niet lekker, de gesp loopt vast en het metalen keepertje glijdt steeds naar achter.

Maar wat mopper ik? De ‘Buy it Now!’ prijs was 9 (negen) dollar, + gratis verzending, aangetekend en met tracking… . Dus ik dacht, wat kan mij het schelen, ik wil dat wel eens meemaken, kijken of ie aankomt. Dus besteld. Keurig bevestigd. Na twee dagen een tracking nummer. en daarna: n i e t s…
Na 4 weken: een update van de tracking: het helse ding bevond zich al twee weken in, jawel: Nederland. De tracking data jojo-den tussen diverse depots, waarschijnlijk iets met douane en inklaring.
Verder: n i e t s. Na nog eens twee weken kwam er een vrolijk mailtje van PostNL (!) dat er een pakje voor mij klaar lag waarvoor eerst €14,95 aan douane en handling kosten betaald moest worden.
Und Schnell !!. Als het binnen 3 dagen niet betaald was ging het pakje retour afzender! Er stond niet bij wat het was, waar het vandaan kwam en hoe het bedrag was berekend, maar ach, het was nog steeds geen wereldvermogen, dus heb ik maar Rucki Zucki betaald. Bevestiging? Ho maar! Echter…: een dag of vier later werd er aangebeld door de aardige post NL meneer die (meestal) mijn pakjes bezorgt.
Een Pakje! Uit India! Er Moest Voor Getekend Worden!

Verpakt in grauw papier. Met Heel veel Stickertjes. En Heel Veel Bubble Plastic. En Heel Veel Plakband. Tien minuten later: daar kwam ie dan tevoorschijn: Mijn nieuwste HMT Mumbay Special Pilot. Natuurlijk gelijk, met tranen in de ogen en met bevende handen opgewonden. Hij deed het nog ook!
En bleef ook na dagen netjes op tijd lopen.
Eind goed al goed en een mooi avontuur voor alles bij elkaar nog steeds het lieve prijsje van nog geen 25 eurootjes. Experiment geslaagd!

Hieronder nog wat plaatjes van het horloge met het mooi uitziende maar waardeloze mesh bandje. Daarvoor duik in binnenkort nog wel eens in de doos met leren lapjes voor wat beters. Veel dragen zal ik 'm niet maar het is een leuke aanvulling voor de kudde HMT’s (bijgenaamd De Flippoos) die ik al heb. Echt een kudde want inmiddels is dit de 11e of de twaalfde. In een eerder topic over het kopen van HMT’s schreef ik al eens dat het een soort ‘guilty pleasure’ is. Zoiets als kroketjes uit de muur eten, of bij de frietkraam op de markt een Patatje met Sambal. Vies lekker!

Edit: diverse typo’s…

6 likes

Dank je, normaal zouden er maar twee versies gemaakt worden zilver en mat zwart, beide met gouden wijzers en gouden markers.
Maar er is uiteindelijk nog een Tiffany bijgekomen met stalen wijzers.
En dat heeft toch mijn voorkeur.

Een mooi artikel over prashant en de malhar vind je hier.

2 likes

Hij runde op FB de groep “HMT Watch Collectors”.

Correct, hij was ook een lid van het mini groepje horlogical hounds waar ik ook inzit, een kleine privé groep met 100 man.
Heel aangenaam persoon, hij heeft me nadat ik een aftermarket versie gekocht had van een hmt voor mijn project world watch
Een paar 100% originele HMTs opgestuurd inclusief vervang glasjes. Omdat hij vond dat het originele versies moesten zijn in de collectie.

Die rode ziet er geweldig uit.

En idd voor een paar euro kun je niet sukkelen met straat geassembleerde hmt modellen.

Pilot om deze middag.:watch:

2 likes

Mijn HMT Leo zag ik hier nog niet.

Zelf nieuw gekocht in Delhi in 1998.

Groet!

4 likes

Hij begint inmiddels een beetje traag te lopen, ik hoopte PeterLC enthousiast te krijgen om een figuurlijke blik te werpen. Helaas als nieuweling is het me nog niet vergund direct contact op te nemen. Mocht PeterLC door de foto’s iets hebben van; Ja leuk, dan graag een persoonlijk berichtje naar mij. Dank!

2 likes

@PeterLC

Ik heb hem even getagd voor je. Als ie er zin in heeft krijg je wel bericht denk ik.

3 likes

Da’s wellicht meer in het straatje van André, @Vouwfietser. :wink: Ik zit bovendien best wel “vol” op het moment, wat ik me niet voorgenomen had deze zomer. :grin:

2 likes

Dank voor je snelle antwoord Peter. Zou iemand bij Andre belletje willen trekken? Dank!

Dat heb ik in feite al gedaan met mijn tag in mijn vorige post. Hij zou zomaar eens op vakantie kunnen zijn. :man_shrugging:

Had ik niet door, dat heb je met een nieuweling. Het heeft geen haast dus dank Peter.

1 like

In India is de Leo de laatste jaren een van de meest gezochte HMT horloges, Berichtje hieronder (een serie nieuwe Leo’s was voor mij ook nieuw.

2 likes

Onderstaande link is ook informatief m.b.t. de HMT date/day pointers (leuk als je op het net op zoek gaat naar je eigen horloge). Vooral de opmerking over de Leo: “This watch is like the hens tooth or the phoenix. These were never produced in numbers and did not sell in the earlier days” maakt het smeuig leesvoer. Het lijkt ook te kloppen met de werkelijkheid. Ik kocht de mijne eind jaren 90 bij de fabriekwinkel in Delhi, Er lag toen maar één Leo in de vitrine (en er lagen honderden HMT horloges) en koste toen een whopping Rs 2000.

HMT times

1 like