Timegrapher opties, Timing App`s, Microfoons, en Zelfbouw Only

Voor dat geld heb je een weishi 1900 en dat werkt toch wel erg simpel en goed.

1 like

Zeker, maar deze en de Tickoprint zijn voor “mobiel” gebruik iets makkelijker denk ik. Of als je zoals ik maar af en toe een meting doet.
Ik probeer van alles hier te verzamelen en dan kan ieder zijn eigen afweging maken.

2 likes

Interessant topic :+1:.

1 like

Dank je :+1:

1 like

Leuke video !! Die diverse meetapparaten laat zien :+1:

Frederique Constant Analytics,

ook een een App voor je smartphone en een microfoonklem. Volgens mij niet meer te bestellen voor zover ik kan zien op hun site. Heeft iemand er een en hoe bevalt deze ?

Die Frederique Constant was geen succes blijkbaar… de laatste schrijver kon de app al niet meer gebruiken in maart 2021

Denk geen groot commercieel succes voor FC … maar ik gebruik hem met regelmaat.

1 like

Dus hij werkt/bevalt goed neem ik aan ?? Goede tijdmeting etc ?

Ik heb de oneof accuracy en vind het erg leuk en handig werken.

1 like

Voor Mechanische, Quartz en Co axial escapements:

https://www.cousinsuk.com/product/weishi-2000?code=T57684

1 like

Mooie app en handig mee te nemen :+1:

Dank je !!
Mijn Tickoprint meet ook mijn quartz uurwerken, co-axial heb ik nog niet kunnen proberen. Kan de Weishi 1000 ook een co-axial meten ??

Die staan nu ook in Duitsland te koop, maar check goed of de verzending niet toch uit China is !!

Nee, de Weishi 1000 kan geen Quartz en geen Co Axial escapement uurwerken meten.

1 like

Klopt de 1900 kan wel co-axial als het goed is maar geen quartz.

Zie trouwens ook dat nieuwe 1000 modellen ook co-axial zouden moeten kunnen.

1 like

Hoe zie je het verschil tussen een oud en een nieuw model?

1 like

Goede vraag geen idee kan er überhaupt weinig over vinden, de 1900 wordt het er expleciet bij vermeld

1 like

Ik heb gisteren een post getikt mbt m’n diy timegrapher experiment; ik had 'm graag kunnen copy/pasten maar helaas kan ik een oude post niet editten (om Control-A te kunnen doen).

Dan dus maar link-by-reference :stuck_out_tongue: Timegraphing m'n horloges met een 4 euro Temu contact microfoon

1 like

@Pygmy
Ik had toch een klusdag dus ik dacht laat ik het Ebay “timegrapher” kastje ( hierboven beschreven en die werkt met de Tickoprint app op je Android usb uitgang ) eens open maken voor de zelfbouwers onder jullie, en hier wat foto`s die de onderdelen en printplaat laten zien ;

Kastje met de zachtmetalen beugel die contact maakt met de horlogekast

Beugel zit van binnen op een piezo element met wat isolatie pur…:thinking:

en de printplaat die het regelt

De timing is niet helemaal zuiver maar als referentie is het prima te doen, alleen de beat error registreert hij niet goed dus het piezo element of de beugel is niet gevoelig genoeg.