Deze vandaag even gedragen…
En deze is incoming…ben ik heel benieuwd naar
Sjieke band voor een Timex. Ziet er fraai uit.
NOS exemplaar?
De Timex Marlin Reissue …
Aha. Leuk. Nostalgie in een modern jasje!
Ja zeker…ik zag dat Timex met automaten komt van 40 mm…beetje te groot voor mij maar wel leuk dat ze dat weer doen
Sinds vandaag heb ik deze Timex hand opwinder. Hij loopt niet binnenkort maar openhalen en kijken wat ik er aan kan doen. Wel leuk als eerste project.
Je kiest niet het gemakkelijkste uurwerk als eerste project.
Veel succes met de klus
Weer een mooie NA binnengekregen voor de collectie. Dit keer een ingeframede oude advertentie van shockproofness van Timex.
Grappig die spelfout: take a licking yet keep on ticking. Ik geloof dat ze kicking bedoelden i.p.v. licking.
Hahaha, weer wat geleerd! Thanks!
Zo gaaf dit
Weer eens wat Timexemplaren gevonden - deze LCD met nog oorspronkelijke Timex batterijtjes vond ik toch wel heel leuk, eindje in de seventies schat ik zo
Afgelopen zaterdag ben ik naar de verzamelaars beurs geweest en heb daar een niet lopende Timex gekocht. Met de gedachte dat ze meestal alleen maar schoongemaakt moeten worden ben ik aan de slag gegaan. Helaas was er wat meer aan de hand en meer dan wat zielig heen en weer gaan van de balans zat er niet in. Gelukkig was de prijs ongeveer die van een kopje koffie dus verder niet veel financiële schade.
Toen bedacht ik me dat ik nog een, in optisch slechte staat zijnde, Timex had liggen waar het uurwerk nog goed van loopt en wat toevallig nog hetzelfde uurwerk is ook nog.
Dat is deze Timex.
En dus heb ik hier het uurwerkje uit gehaald, de wijzerplaat en wijzers van de andere Timex overgebouwd en het geheel in de andere kast gemonteerd. Nu heb ik weer een redelijk uitziende Timex met een mooie wijzerplaat die goed loopt.
Ik had een Timex gekocht om een andere mee te repareren (lees uurwerkje overzetten), maar toen deze binnenkwam vond ik de wijzerplaat zo mooi dat ik het zonde vind om hem te slopen. Dus nu ben ik nog steeds op zoek naar een donor M25 uurwerk.