Timex only

Leuk ding hoor :blush:

Bron: HODINKEE

3 likes

Die zwarte met rubberen band vind ik zo enorm vet. Helaas niet (meer?) op voorraad, op dit moment.

1 like

Timex…dat is zo’n merk waarbij ik moet denken dat ik als ventje van 4 een zwart/wit reclame zag op tv waarbij een timex aan een bobslee werd gehangen. De bobslee denderde dan de baan af, met af en toe het beeld ertussen gemonteerd van een klapperende Timex die hevig traumatiserend en hulpeloos werd gebashed op het ijs, hangend aan één vd glijders van de bobslee. Uiteraard werkte het ding natuurlijk perfect. Desbetreffende reclame kan ik niet meer vinden, maar op youtube staan nog wel een paar andere fraaie. En dat was het dan wel: blijkbaar een onverwoestbaar maar enigzins saaaaaaai klokje.

Ik had er dan ook weinig mee totdat ik ( veel te laat… ) 2 jaar geleden deze tegenkwam. En die heb ik nooit ergens in het wild gezien. Een fraaie chrono zonder veel poespas maar een tijdloos geheel. Nergens meer te krijgen dan ergens heel ver weg in een aziatisch klein winkeltje; maar dat durf ik niet aan. Het betreft de The Waterbury Chronograph tw2p95500.

8 likes

Ik zag Deze in het Hodinkee artikel voorbij komen. En speelt sinds die tijd al in m’n hoofd om te kopen. Op de Amerikaanse site is deze te bestellen, maar niet in de EU. Weet er iemand of deze al een keer te bestellen is geweest of dat deze nog moet komen? Ik vermoed het laatste.

PatrickvZ

10u

Ik zag Deze in het Hodinkee artikel voorbij komen. En speelt sinds die tijd al in m’n hoofd om te kopen. Op de Amerikaanse site is deze te bestellen, maar niet in de EU. Weet er iemand of deze al een keer te bestellen is geweest of dat deze nog moet komen? Ik vermoed het laatste.

PatrickvZ

10u

1 like

Thanks. Maar dit is niet dezelfde als ik stuurde. Deze heeft een metalen band en is niet de GMT versie.

1 like

PatrickvZ

8u

Thanks. Maar dit is niet dezelfde als ik stuurde. Deze heeft een metalen band en is niet de GMT versie.

Oeps Sorry…

10 likes

7 likes

Leuk ding. Solar? Waar kan ik die versie vinden? Ik zie dat niet bij de specs staan namelijk.

Volgens mij niet hoor.

1 like

Out:

In:

10 likes

12 likes

Vind deze heel tof. Is dit de originele band? Dus beter dan die normale Timex q?

1 like

Thnx. Het is een Casio bracelet. Sluiting heb ik overgezet.

De originele is imo niet mooi en zit geen taper in.

vs

10 likes

Oh Wow aanzienlijk mooier inderdaad!

1 like

SSQ :sunglasses:

10 likes

De re-issue van de Q Timex uit de zeventiger jaren is meer een liefdesbaby van een Tissot PRX en een Rolex Submariner. De ‘coke’ uitvoering met een zwart/rode bezel en een zwarte wijzerplaat is goed gelukt.

Op de originele Timex band met een flutsluiting.

Referentie is TW2U834007U. Kastdiameter van 40mm en een lugbreedte van 18mm. Uurwerk is de niet-hackable handopwindbare Miyota 8205 automaat met een reserve van 42 uur.

8 likes

Mijn 2 electrics.

5 likes

Ik ben aan t wachten tot dat die rosegouden q reissue gerestocked is. Lekkere zomer knaller!

1 like