Tips om horloges te fotograferen (incl. foto's al gemaakt)

foto’s is zoooo 2016 !!

waarom geen video ? werkt ook geweldig op IG

2 likes

Eén tip dan: veel tijd besteden vooraf aan kijken, poetsen, kijken en poetsen.
Zeker bij macro-opnames zie je elk stofje op je foto terwijl je ze met het blote oog nauwelijks ziet.
Poetsen scheelt een hoop gefotoshop achteraf.

2 likes

Uiteraard wil ik dat :slight_smile:

13 likes

Klopt helemaal.
Circulair is inderdaad niet nodig enkel handig.
Op een full frame gaat het inderdaad om 50 mm. Bij een crop camera moet je dit getal x 1.6 doen.
Een 50 mm zal daardoor ongeveer 80 mm zijn. Een 35 mm zou dan juist zijn.

Precies… want op de Fotovakschool mochten we eens met een Hasselblad spelen… 60x60 mm negatiefformaat, dus… een diagonaal van 85 mm, dat was ook het standaard objectief… persoonlijk had ik liever een 120-150mm gehad voor portretwerk… maar dan moet je een grotere studio hebben…

2 likes

Gaaf en bedankt! Wat mij betreft coolste klok van het forum! :upside_down_face::stuck_out_tongue_winking_eye::wink:

1 like

Sony RX100 verricht ook wonderen, als je weet wat je doet. De eerste 3 versies zijn betaalbaar, daarna wordt het slikken.

3 likes

Belangrijkste is toch wel dat je klokkie stil blijft zitten tijdens het maken van een foto…

En met betrekking tot de kroon, uitgetrokken zodat hij hackt of in de normale neutrale positie?

Vind dit wel een mooie.
Ik schiet ze gewoon met de telefoon en dat is ook te zien. De app “Open Camera” geeft wel leuke fotos.

en een ex

Vind de weerkaatsing met het licht op gepolijste delen het mooiste effect opleveren.

4 likes

Mijn mooiste foto’s gemaakt met een fototent, daglicht en statief.

Alleen: wristshots was altijd een probleem. Omdat je maar 1 hand vrij hebt, is dat gewoon lastig.
Nu heb ik sinds kort een andere telefoon (S7) en die maakt sowieso al betere foto’s dan mijn vorige (S5). Bij de S5 kon je op het scherm tikken om een foto te scoren, en dat lukte niet bij de S7 (wel bij de frontcamera). Dus handleiding erbij, en wat blijkt: kun je een foto maken door “cheese” te zeggen. En dat werkt geweldig! Is dus ook handig voor wristshots.

(bij slecht licht):

Mooi die revolo kende het merk nog niet…

gebruik tegenwoordig alleen mn iphone 7 plus in portret modus zodat je die leuke bokeh krijgt…

vroeger altijd met een d400 geschoten met een 50mm lens van canon ( helaas niet de rode lens)

1 like

Zoals bijvoorbeeld een kakkerlak bij je Seiko Tuna.

5 likes

Dat was toeval. En het is geen kakkerlak🤓

1 like

Toeval bestaat niet…

1 like

Leuk topic!! Dank voor het starten Eduardo!

Egt wel! Deze kwam gewoon zuiver toevallig onze tent ingevlogen.

2 likes

Is het een beetje te doen met dit weer?

2 likes

Ja best eigenlijk. Maar de bewuste foto werd tijdens de zomervakantie van een paar jaar geleden al gemaakt.

1 like

Ik heb nu mijn rangefinder met de good old Visoflex getest. :wink:

Kamera uit 2016, lens uit de 70-er jaren, met een “extension tube” zodat geen crop meer nodig is.

Avondlicht, gedimd met een blad papier. :slight_smile:

Leica M Monochrom Typ 246
Visoflex III
Elmar-V 65/3.5 Black
OTZFO
16471J Extension tube

Even een op klikken, anders is het door de forumsoftware iets te gecomprimeerd…

5 likes