Tips voor veilige (fysieke) transacties?

True. In mijn situatie waren er nog geen recensies. Een goede betaalmethode kan dan wel bijdragen aan meer vertrouwen. Bij Marktplaats heb je “Gelijk oversteken”, dan komt de betaling pas door na ontvangst van het pakket, maar da’s ook prima te omzeilen.
Stuk rijden had gekund, daar inderdaad zelf niet voor gekozen. Prijs wel een belangrijke factor daarbij.

Ook gedaan, aangetekend, waarbij vervolgens het pakket zonder ID check wordt afgegeven. Wellicht een bekend gezicht voor de postbode, maar m’n vrouw heeft 't zonder benul aangenomen. Bij schade oid heb ik geen poot om op te staan.

Dat werkt top indd!

En daar zou ik als verkoper dan weer nooit aan meewerken. En om die reden zou ik het als koper ook nooit vragen.

Het is ook gewoon allemaal een beetje op basis van vertrouwen. Dat is het voordeel van het forum. Niet daar hier geen rare kostgangers zijn, ik zal ze niet allemaal taggen. Maar door even te zoeken in de berichten kan je veel uitsluiten.

Als je niet hebt getekend is het aan de pakketbezorger om te bewijzen dat het wel is afgegeven. Schade wordt overigens zelden vergoed… want dan had de verzender maar beter moeten verpakken.

1 like

Waarom niet? Verzenden doe je alsnog pas na betaling van de koper, en dat geld komt los op basis van de track en trace data die aangeeft of het pakket bezorgd is. Met die track en trace kun je volgens mij niet sjoemelen?
De verkoper daarentegen kan gerust een pak hagelslag ipv een horloge verzenden, want er zit geen controle of garantie op de inhoud van het pakket. Je hebt als koper enkel de zekerheid dát je een pakket ontvangt, niets op wat er in zit.

Raad eens wie er wel heeft getekend :slightly_smiling_face:? Overigens is dát niet eens raar, ivm corona wordt er überhaupt niet meer door de ontvanger getekend dacht ik, maar je moet je ID laten zien, of de laatste zoveel nummers…
En indd, schade is altijd lastig, maar sinds ik een pakket met lichte schade heb aangenomen terwijl de inhoud onbruikbaar beschadigd was ben ik wat kritischer geworden :slight_smile:

Maar eindstand, ophalen blijft het best en toch ook het leukst. Babbel erbij, 'n relaxt ritje ervan maken. Maarja. Soms ben je ongeduldig :grimacing:

1 like

Heeft nog geen bezorger ooit naar gevraagd bij mij hoor, hopla hier is je pakketje en doei ik ben er weg van :wave:.

2 likes

Da’s toch zo’n beetje het bestaansrecht van aangetekende post… Maar misschien was het niet helder dat het daarover ging :slight_smile:

Klopt en dat is ergerlijk, nu ben ik de ontvanger en maakt het me wat minder uit. Ik heb het pakket en daarmee klaar.
Maar ik ben ook regelmatig de verzender en dan is het toch wel prettig dat men de regels volgt waarvoor ik als klant betaal.

Er is nog weleens wat te doen over zogenaamde ‘Frankenwatches’ oftewel samengestelde horloges waarvan de onderdelen niet allemaal tijdconform en/of origineel zijn.

Los van de betaling; hoe verifiëren jullie de authenticiteit en werking van het horloge? En dan met name de niet zichtbare delen als het uurwerk?

Sorry maar ooit te maken gehad met identiteits fraude?
Een onbekende een kopie id vragen mag u niet enige die dat mogen zijn uw werkgever, banken en de overheid.

Wat u als volkomen normaal acht vind ik haast verwijtbaar gedrag.
Buy the seller zegt men wel eens, wij gaan nooit tot zaken komen.

En doel van deze reactie is u erop wijzen dat wat u verkondigd zeker niet volkomen normaal is, en door dergelijke zaken te verlangen eigenlijk buiten uw boekje gaat.
Maar hey tis een vrij land als iemand er in mee gaat prima, ik zou het echter nooit doen.

3 likes

Dat was ook nog eens een professionele verkoper met tal van goed verlopen deals.

@Airmannetje trof vorige week nog mijn aangetekend verzonden pakket aan achter de papiercontainer :face_with_raised_eyebrow:

Ik vraag vaak een foto van vrouw en kinderen. Gewoon, zonder verdere uitleg.

8 likes

Niet.

:fist: :sweat_drops:

Ouwe viespeuk.

:rofl:

1 like

Eens

2 likes

46 likes

Is ook geen garantie, van mij vind je weinig terug en heb je dan nog eens kans om een naamgenoot te vinden met mindere reputatie.

:joy::joy::joy:

1 like

Hier een medefreak en tevens werkzaam bij de politie :yum:

Hier komen een aantal tips vrijwel allemaal al benoemd

• Spreek af op bekend neutraal terrein voorzien van goede camera’s
  • Indien de betaling contant gebeurd, neem een valsgelddetector pen mee , op deze manier kan je controleren of het geld echt is. Deze pennen zijn al voor een paar euro online te koop.
  • Bij verkoop via de bank geld de regel : horloge pas mee geven op het moment dat geld op de rekening staat.
  • Vermijd plekken als een tankstation , deze plekken zijn wel voorzien van camera maar oplichters gebruiken deze plekken vaker en weten zo buiten de hoek van de camera te blijven, daarnaast zijn ze vanaf deze locaties snel weg
  • Kies zelf een locatie uit voor een eventuele overdracht.
  • Thuis verkopen? Misschien een camera van ring aanschaffen (kost nog geen 100,-) en aangeven dat er geen andere horloges aanwezig zullen zijn.

Zet hem op.

Groetjes

2 likes

Dat wat @Jurk zegt … nou precies dat dus !

1 like

Wellicht Consignatie via 1 v d bekende verkoopsites overwegen? Kost je iets, maar minder risico’s.

Ja toch? Riot Rolstoel. :ok_hand: Super handig.
@wheelsatwork

1 like

Ik weet niet veel maar aan uw reactie te zien , zal ik met u niet gauw en ook niet graag zaken doen: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
En indien u niet enige vorm van ID wil tonen zegt dat genoeg over u.
Maarrrr dat is MIJN mening doe uw voordeel ermee.