Tissot of Hamilton

Beste Forumleden,

In mijn zoektocht naar een horloge wat ik mijzelf cadeau wil geven voor mijn verjaardag ben ik eigenlijk gestuit op deze twee:

Tissot Visodate Automatic:

En een Hamilton Jazzmaster Viewmatic:

Maar ik kan eigenlijk niet kiezen tussen deze twee. Wat zou jullie keuze zijn en wat zouden jullie mij adviseren?

2 likes

Tissot :wink:

2 likes

Ik vind de dag weergave niet passen op de Tissot dus de Hamilton.

1 like

Meteen maar even een ‘@RLC style’ polletje ? :wink:

• Tissot
  • Hamilton

0 stemmers

Ik ga zelf voor de Tissot trouwens, net iets cleaner met een in mijn ogen mooie klassieke - minder drukke - uitstraling.

3 likes

Ik ben voor de Tissot gegaan. Een mooi klassiek horloge waar je wel een wat modernere band op kunt zetten.

2 likes

Beide prima, maar de Hamilton is (vind ik) net iets mooier, succes!

2 likes

Hamilton. Ik heb de Tissot gehad en vond de kastvorm niet mooi. Die loopt namelijk taps toe naar boven. Ga ze passen en bekijken en je weet het.

Groeten
Rutger

2 likes

Hamilton.

Ik vind de Visodate kast niet mooi.
En de day date staat er wel erg opgepropt bij.

De Hamilton heeft een trapeziumvorm kast
en dat draagt comfortabel en beter met manchetten o.a.

1 like

Hamilton, veer meer details op de plaat en goede kwaliteit

2 likes

Vind de wijzerplaat van de Tissot mooier (cleaner). De Hamilton heeft een te druk middengedeelte wat mij betreft. Maar vind bij de Tissot de dag/datum aanduiding en de vorm niet mooi dus als ik moet kiezen toch de Hamilton.

1 like

Tussen deze twee horloges gaat m’n voorkeur naar de Hamilton, aangezien ik geen grote fan ben van een dagaanduiding, zeker niet op die plek (een volledige dagaanduiding (dus niet afgekort) kan ik dan wel waarderen).

Mij lijkt een Junghans Max Bill persoonlijk een stuk mooier dan deze twee horloges, maar dat terzijde :wink:

1 like

Hamilton :v:t2:

1 like

Heb Hamilton al altijd een betere horlogemaker gevonden! Krijgt mijn stem. Maar beide zijn zeer mooie horloges :slight_smile:

2 likes

Moeilijk. …lichte voorkeur voor de Hamilton, maar ik zou ze in het echt moeten zien om echt te kunnen oordelen. En passen uiteraard.

1 like

Hamilton

Hamilton

2 likes

Hoewel ik geen fan ben van cijfers als uurmarkers, vind ik de Hamilton van deze twee het mooist.
De dagaanduiding op zo’n dresser van Tissot is een beetje zoals dit:

2 likes

Hoewel ik een Tissot fan ben ga ik hier toch voor de Hamilton; net een tikkeltje spannender. Maar ik zou ze gaan passen want dat is toch echt anders dan op een plaatje.

2 likes

Tips voor andere vergelijkbare horloges rond de €600 zijn ook welkom😉

Ik vind ze qua looks nogal fel verschillen. De Hamilton spreekt me totaal niet aan, en is me teveel een sixties look. Vandaar dat ik de Tissot verkies.

2 likes

Dan heb je niet veel kaas gegeten van de historie van Tissot…
Helaas nu een generiek merk binnen de Swatchgroup ( net als Hamilton ).

3 likes