Tissot only (Deel 2)

Maar stuur eens foto’s van die sluiting en de plekken die bij jou voor irritatie zorgen? Of evt afdruk in je pols? Kunnen we beter meedenken.
Een sluiting van een nieuw horloge bewerken heeft niet snel voorkeur, maar als de band überhaupt in een hoek blijft liggen -terwijl je hem graag zou dragen- is m.i. nog meer zonde.

2 likes

Ga ik doen.

1 like

Op de manier die ik gewend ben, krijg ik er hier geen foto’s op.

Op internet veel negatieve reacties gelezen over het soort sluitingen dat ik heb.
De haren van je pols kunnen ook nog vast tussen de schakels komen te zitten.

Als ik dit alles tevoren had geweten …
Wat een gedoe allemaal. Daar zit je niet op te wachten.

5 likes

7 likes

Is tijdelijk, zie:

Het systeem is in mijn optiek iets te voorzichtig. Hopelijk mag ik dat zeggen!?

Gisteren werd het HF overspoeld met spam, dit is even een noodgreep…
Maar graag mee discussiëren in het bovengenoemde topic, hier alleen over Tissot.

Dank je.

p.s. Mijn laatste (kritische) opmerking mag verwijderd worden. Mij lukt het niet. Ik heb daar vast te weinig trustlevel voor.

Hieronder enkele foto’s van de sluiting die in mijn pols steekt;

2 likes

Ah de vlinder sluiting gaat het om. Probeer een andere positie op je pols dus aan de ene kant een schakel erbij en aan de andere kant één eraf.
Als de sluiting afdrukken achterlaat zit de band te strak.
Ziet er verder als een prima vlinder sluiting uit. Is even wennen inderdaad, minder fijnafstelling mogelijkheden, staat wel heel mooi.

Tip: Haal de band van het horloge af en probeer op welke plek op je pols de sluiting het best valt. Daarna haal je zonodig aan de ene kant schakels weg en doe aan de andere kant schakels erbij.

Eeeejj… is dat de eerste Damascus steel PRX hier? :sunglasses::+1:t3:

Misschien bedoel je een andere. Mijn horloge is een PR100.

Er zit nu een zwart lederen band aan. Ik post een foto.
De winkelier heeft hem er aan gezet. Ik zie mezelf zoiets nog niet doen. Net als de schakels veranderen.
De winkel is een uur rijden, enkele reis.
Ik wacht een reactie van de fabriek af.

De zwarte band ziet er mooi uit, maar ik ging voor de metalen band.

1 like

Niets mis mee zo’n PR100! :wink:

Maar ik reageerde inderdaad op Lowlander. Dit zie je rechtsboven mijn post.
Ik moest daar in beginsel ook aan wennen hier op het forum.

De leren band is niet verkeerd, maar daar heb ik hem niet voor gekocht.

2 likes

De band met de kleinst mogelijke combinatie verlengen, gaf als uitkomst dat hij veel te los zat. Ik heb smalle polsen.

2 likes

Mooie Tissot! Wel op het randje qua maat voor jouw pols.

Klopt. Deze maat is de max volgens de verkoper.

Ik heb hem nu een paar uur om, met lederen band en ik heb nergens last van.

1 like

geen idee, is echt wel weer iets anders, ook de maat is net effe iets beter op mijn pols maar ik vind de 40mm ook prima dragen. Ik heb er nu 4, das wel genoeg:-)

4 likes