Tissot vintage

Goedemorgen, bijgaand Tissot horloge is een erfstuk van mijn overleden waarde en heeft emotionele waarde. De achterdeksel mist helaas en die probeer ik nu te vinden. Kan iemand mij helpen wat voor horloge dit is en hoe/waar ik die deksel kan vinden ?
Dank voor de hulp, Frits

6 likes

Vader…

1 like

Een los deksel zul je niet zo snel vinden , maar mogelijk kun je een compleet horloge vinden met een identieke kast.

1 like

Mag ik je adviseren contact op te nemen met Arie Kabaalstra. Hij kan vermoedelijk een bodempje op maat maken.

Een nieuwe kastbodem vinden voor zo n oude Tissot zal heel lastig zijn.Ik adviseer tevens een beurtje voor de Tissot. Ik zie oxidatie op de tandwielen en het horloge staat extreem ver op “Avance” (sneller). De olie zal ook wel droog zijn en de veer is vermoedelijk ook wel aan zijn einde.

Dit is een Tissot Antimagnetique, en die zijn in ontzettend veel afmetingen gemaakt. Soms worden er op ebay wel dergelijke deksels aangeboden, maar je moet het wel net treffen dat het de juiste maat is. Wat is de exacte diameter van het horloge?

Het serienummer op het uurwerk dateert het horloge overigens op ongeveer 1939.

Hier heb je bijvoorbeeld zo’n deksel, maar de maat komt nogal nauw:

1 like

Dag Bernard, dank, heb jij zijn contactgegevens.

Heb alleen een ouderwetse geodriehoek … volgens mij 29 mm.
Frits

1 like

Ai, dat is niet nauwkeurig genoeg om op basis daarvan een deksel te gaan zoeken, dat moet echt op de 1/10e mm nauwkeurig :sweat_smile:

Haha, ik zal het morgen op laten meten door een juwelier.

1 like

@Arie_Kabaalstra, neem jij even contact op?

Voor mij is dat “ergens tussen 28 en 30 mm” :smile:

Met een stukje RVS, of een stukje titanium is daar wel een deksel voor te maken…

5 likes

Leuk horloge met historie, zou ik zeker laten herstellen.

Kleine samenwerking tussen @Arie_Kabaalstra het deksel en @wbcoupe het uurwerk herstellen? :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik ken deze uurwerken zo langzamerhand wel als m’n broekzak, maar ik neem voorlopig echt geen werk meer aan :grimacing: :blush:

1 like

Das jammer…… ook niet deze? :kissing_smiling_eyes:
Begrijpelijk hoor; weet je iemand anders??
Woon in de buurt van Amsterdam…

1 like

Ik zou je tel nr even weghalen en een pb sturen…

Edit, meer dan een uur geleden dus kan je zelf niet meer doen. Wellicht een vd mods @Jur @Jurgen

Pb?

Even op hun icoontje drukken en dan op bericht, dan krijgen ze een persoonlijk bericht, zonder dat je je pers. gegevens hier met iedereen deelt.

1 like

Hier is een lijst met op het forum bekende horlogemakers, staan er vast ook wel een aantal in de buurt van Amsterdam :sunglasses:

Dag Arie, kan jij zo’n onderdeksel voor mij maken?

1 like

Dank!

1 like