Tja.. en nu? (Leeswerk, sorry)

Dat is niet helemaal waar. Als je een horloge in de winkel koopt, kun je altijd het showmodel bekijken. Dan kun je goed beoordelen of het horloge aan jouw verwachtingen voldoet.

Dat klopt maar dit is een webshop en het zijn hun voorwaarden die je accepteert als op kopen klikt.

Dus mogen zij zich op hun voorwaarden beroepen.

Is de site in Nederland te bezoeken? Dan dienen ze te voldoen aan het Nederlandse recht. Waar komt het horloge vandaan? Hebben ze een Nederlands magazijn?

Horloge wordt rechtstreeks verzonden vanuit Singapore, vandaar de invoerrechten die TS moest betalen.

En in het algemeen gelden de wettelijke regels in dat land. Maar dat kan per geval wel verschillen. In Singapore zal het NL recht niet gelden. Dus het BW kun je er wel bij halen, daar doen ze helemaal niets mee :wink:

2 likes

Nee dat klopt niet. Dat zou betekenen dat je lekker zelf je regeltjes kan bepalen. En dat kan niet. Dat zou lekker zijn: je ziet een mooi horloge op internet, ze pakken hem helemaal in en als je het verpakkingsmateriaal eraf haalt zie je dat het een Ali expresje is van de afbeelding op internet. Dan zou je hem niet meer kunnen ruilen omdat je hem uit het plastic hebt gehaald? Ook dit is terug te vinden in het BW

1 like

Het gaat om een barst door de 1 en de zes, en die zie ik hier echt niet: :sweat_smile:

1 like

Dan wordt het een lastig verhaal inderdaad. Ze dienen als de site in Nederland benaderbaar is, wel aan het Nederlandse recht te voldoen. Maar je recht krijgen wordt dan inderdaad een ander verhaal. Maar de vraag was of het redelijk was. Het antwoord is nee…

Nee, ik eerst dus ook niet. Pas vanuit een bepaalde hoek ga je die barst goed zien. Stel je hier dan nog een dubbele laag plastic bij voor en je begrijpt de situatie een beetje.

1 like

image

Hier lijkt, op het eerste oog, niets te zien. Echter…

@LucasArnold Dit is zo ver mogelijk ingezoomd op jouw eerste foto. Dat zwarte strookje linksonder de 1 is volgens mij de barst.

En toch zit 'ie er. Deze foto’s zijn, zoals je kunt zien (hoera voor horloges), zo’n 3 minuten na elkaar genomen, en die tweede dan ook specifiek om de barst zo goed mogelijk in beeld te krijgen.

image

Misschien kun je hiermee aantonen dat de barst er al in zat voordat je de stickers verwijderd hebt.

Ik zie nog geen barst op de eerste foto maar wel een hapje wat eruit ligt waar die later waarschijnlijk op gescheurd is

Ja, dat is idd de aanzet volgens mij. Kijken jullie altijd op deze manier voordat het plasticje eraf gaat? Ik namelijk niet haha.

1 like

Nee, maar je zou deze foto naar Gnomon kunnen sturen. Misschien helpt dat.

Nee ik ook niet maar wel altijd geluk gehad denk ik

Dan moeten ze hem kosteloos repareren .

Ik vind dit niet 100% compenseren. Geen idee wat de kosten zijn van vervangen bezel. Maar stel TS had wel de juiste maat besteld, blij als een kind, doet het horloge om en kapotte bezel. Dan zou TS weer een nieuwe bezel krijgen. Zeg het vervangen kost 30 euro, plus tijd en moeite, kost het horloge dus 30 euro extra.
Als ik morgen een laptop bestel, en dat ding werkt niet, verwacht ik gewoon dat ik 'm terug kan sturen en al mijn geld terug.

Mooi allemaal, maar gelijk hebben en gelijk krijgen…

Andere kant van de wereld, problemen met “recht”, dan belasting (met pech nog een keer :joy:), al je tijd en moeite… berg frustratie om gelijk te halen…

choose your battles zou ik zeggen!

5 likes

Maar als je de barst binnen 3 minuten ontdekte, hoe kan het dan dat je al gemaild had over de maat? (Sorry als ik wat doordraaf, ik lijk wel een advocaat van Gnomon :sweat_smile: Ik probeer het gewoon te begrijpen).

1 like

Toevallig via creditcard of PayPal betaald? Die hebben ook wel knappe aankoopbescherming.

1 like