Tja.. en nu? (Leeswerk, sorry)

Klopt… Daarom zou ik ook niet zo snel bij dat soort sites iets bestellen om een paar euro te besparen.

Ach jij verwacht dat een bedrijf uit Singapore wat wereldwijd shipt van al die 195 landen de wet kent, die ook naleeft en zou moeten leven.

Daar gaat het toch niet om? Verwacht jij van iedere toerist die in Amsterdam komt dat hij de wetgeving kent? Nee toch? Maar hij dient zich wel aan de wet te houden.

Dan is die toerist in Nederland. En niet in Singapore

Het aanbod wordt wel gedaan in Nederland. De aanvaarding trouwens ook. Dan is NL recht van toepassing.

Klok, klepel.

Fijn weekend

Maar word het aanbod gedaan in nederland?

Serieuze vraag hoor.

Dat ze prijzen in euro’s laten zien geeft aan dat zij zich op de eu richten.

Maar er zijn natuurlijk vele websites die niet geo blokken en dus vanuit nederland zichtbaar zijn. En met CC en paypal is het heel makkelijk internationaal betalen. Internationaal verzenden is ook al jaren doodnormaal.

Dus wanneer doet een site zaken in nederland. En wanneer doet een koper zaken in het buitenland.

Er is al meerdere keren gevraagd hoe je betaald hebt.

Ik zie je antwoord niet terug.

Dus als je via PayPal of creditcard betaald hebt zou ik een geschil openen.

Een complete bezel vervangen van een Steinhart duiker is a bitch om zonder schade voor elkaar te krijgen.

Die wip je er namelijk niet even af door 1 lug af te plakken en omhoog te wippen. Dat is mijn ervaring.
Jaren geleden moest er bij mij een horlogemaker aan te pas komen en hij vond het geen makkelijk klusje en hij was een horlogemaker dus.

En een ceramische inlay er in drukken, tja ik weet niet hoe dat uit gaat pakken.

Het horloge, zo blijkt uit je verhaal was al beschadigd voor je de sticker er af gehaald had. Dus de maat doet er even niet toe. Hij was al beschadigd.

3 likes

Nieuwe bezel op laten sturen, monteren en zonder al teveel verlies dat horloge proberen te verpatsen… volgende keer even beter lezen en nadenken.
Succes

2 likes

Sturen ze nu een nieuwe bezel op of een insert? Ik denk (en hoop voor je) het laatste en zoals @Fate_Amenable_To_Change al aangaf, zijn die vrij eenvoudig te verwisselen. Daarna verkopen en de juiste maat in Duitsland bestellen of hier het blauwe gedeelte in de gaten houden. (Just my 2 cents.)

1 like

Exact dat. :slight_smile:

1 like

Citaat Waarom haal je die reut uit Singapore wanneer je hem goedkoper bij Steinhart kunt bestellen?

Omdat het niet jouw link, maar deze is.

Citaat Heel frappant, deze opeenstapeling van het verkeerde bestellen, de bestelling niet te verifiëren voor je op kopen drukt, de bevestigingsmails niet te lezen, dan de return policy te negeren en een jaap in de bezel gemist te hebben

Bevestiging e.d. gewoon gelezen hoor, daar stond echter de maat niet bij :slight_smile:
Verder kon ik die jaap dus pas zien nadát ik die return policy genegeerd heb. Bij wie ligt dan de fout?

Excuus, creditcard. Ik ga wel even checken wat daar mogelijk is.

Zelf die bezel (of insert) vervangen heb ik nooit gedaan, dus ga ik nu ook maar niet aan beginnen denk ik idd.

1 like

Ik zou idd eens kijken wat je creditcardmaatschappij voor je kan doen.

Die kunnen wel wat druk uitoefenen in deze. Het horloge is te flink beschadigd om als nieuw door te kunnen.

Ik wens je succes met de afhandeling. :+1:

Helemaal niet.
De vraag is, welk recht hier van toepassing is.
Dat lijkt mij in elk geval geen NL recht.
De koop is gesloten op een non EU website en verzending heeft plaatsgehad.

Dus ook zaken als 14 dagen retourrecht kun je vergeten (tenzij Singapore/de verkoper zelf dat aanbiedt).

1 like

Oh, hebben ze een .nl domein? Een NL-talige site?
Dat hun site beschikbaar is in NL en er geen geoblocking is wil niet zeggen dat ze specifiek aanbieden in NL. Sterker, ik denk ook niet dat dat aan de orde is, omdat ze veel meer verkopen naar de rest van de wereld dan naar dit stukje vliegenpoep op de wereldkaart.

Pas als de site zich specifiek richt op de NL markt kun je (art 16 EEX verordening https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32012R1215&from=NL) hier in NL tegen ze procederen.

Ik wens je veel plezier met een procedure voor een horloge met een waarde onder de appèlgrens.

2 likes

Toon maar aan dat je het ding niet hebt laten stuiteren.
Alleen al de mail over de verkeerde maat, waarin niks werd gezegd over het defect aan de bezel maakt die lezing (laten vallen) al veel geloofwaardiger dan dat het horloge defect is geleverd.

3 likes

Vervelend hoor, maar je bent (wellicht in al je enthousiasme) niet erg zorgvuldig geweest, maar niets menselijks is je vreemd ;-).

In plaats van je energie in dit topic te stoppen zou ik nog 1 maal een empathische mail sturen met het gehele relaas zoals je ook in dit topic hebt gedaan.
Verkoper aanspreken op goodwil van zijn kant uit.
100% zonder kosten / risico ga je er niet vanaf komen je zult sowieso (als je het horloge mag omruilen) de verzendkosten (en risico) moeten dragen.

Zou even informeren wat dat geintje ongeveer gaat kosten en dat afwegen tegen de optie laten repareren en verkopen.

Soms is goedkoop duurkoop, maar niet als je de les ervan leert.
Persoonlijk zou mij dit ook zo kunnen overkomen en ik zou er ook goed ziek van zijn.
Maar uiteindelijk blijft de “schade” beperkt, had vervelender uit kunnen pakken.

Update: een beetje aardig en eerlijk zijn werkt nog altijd (in dit geval).

Ik mag het horloge kosteloos (verzendkosten uitgezonderd natuurlijk) inruilen tegen de goede,
hopelijk onbeschadigde variant.

Bedankt voor jullie input!

10 likes

Dat doen ze heel netjes. Fijn voor je dat dit zo opgelost wordt. :+1:t4:

1 like