Ik maak me meer zorgen over de beveiliging in het algemeen. Je kan met een makkelijke naam en een flutwachtwoord (zonder 2 staps verificatie) inloggen. Een lachertje voor kwaadwillenden. Zo zijn er op MP ook zat oplichters die een (soms oud) account ‘overnemen’ van iemand om zo betrouwbaar over te komen.
Alleen al om die reden zou ik inactieve accounts willen weren en 2sV willen adviseren (of desnoods 'langer dan x tijd niet ingelogd = reset wachtwoord). Het forum houdt leestijd bij en vast ook wanneer voor het laatst ingelogd dus dat moet te doen zijn.
Misschien nog niet zo’n gek idee. Persoonlijk vind ik het wat raar, zo’n off-topic gedeelte. Als je over ongerelateerde dingen met iemand wil keuvelen kan dat toch ook middels priveberichten? Maar goed. Let the people have their fun, en dan kan dat prima worden afgeschermd. Desondanks niet verstandig om daar mogelijk gevoelige informatie te delen.
Dat is een zeer onverstandige gedachte. Maar zitten we hier nu serieus te filosoferen dat diefstallen en inbraken toegespitst worden mbv informatie op het forum? Natuurlijk las dat best, maar zijn er casus die dit heel waarschijnlijk maken?
Goed idee. Misschien dan met een dongel ook. Als iedereen die nou naast de horloges in een externe kluis legt komt het helemaal goed. Lekker rustig ook.
Maar geintjes daargelaten, zijn we niet een beetje aan het doorschieten? Vooralsnog heb ik nog niets concreets gehoord wat te maken zou kunnen hebben met kwaadwillenden die op HF iets met een tl2/3 account kunnen/doen. Voorbeeld van @PeterLC snap ik, maar voorkom je niet zonder ballotage op lidmaatschap. En ik denk dat iedereen hier voorzichtig genoeg is om geen gegevens aan mensen met 0 activiteit te geven.
Wat betreft inactieve accounts. Die zou ik na verloop van tijd verwijderen inderdaad. Maar dan eerder vanwege performance. Evt. met restore optie. Neem je veiligheidsrisico’s meteen mee.
Verder is het meest effectieve wat je volgens mij kunt doen mensen eraan herinneren dat dit een makkelijk toegankelijk forum is en dat het niet verstandig is privé gegevens te publiceren online i.c.m. horloges.
Ik vind het een goed idee. Aan de andere kant vind ik een jaar te lang om van TL-1 naar TL-2 te gaan. Dit is volgens mij ook een vrij recente regel want ik heb er geen jaar over gedaan
Ik vind het prima. Je komt hier in eerste instantie toch gewoon alleen voor horloges? Laten we het niet te aantrekkelijk maken voor mensen die TL2 willen worden om te kunnen verkopen.
Dit is echt een discussiepunt, ik vind het op zich wel prima maar een beetje aan de hoge kant. En ik denk dat er misschien wel een beter" filter" voor te verzinnen is als.
100% niks persoonlijks ik denk dat je ook op andere manieren kunt bewijzen hier niet alleen te komen om te verkopen.
En voor tl2 hoef je echt maar matig actief te zijn volgens mij.
“ze” maken de andere criteria ook niet bekend omdat dit tot veranderd gedrag leidt… Lees de stats manipuleren en zinloze bijdragen leveren. En daar sta ik helemaal achter.
Ik weet ook niet hoe dat jaar gerekend wordt. Ik ben er in ieder geval na 33 maanden nog niet. Overigens staan de vereisten dus ook niet goed uitgelegd op de link naar Discourse trust levels.
Hier ben ik het dus totaal mee eens. Inmiddels vind ik het wel irritant dat ik niet eens kan overwegen om te verkopen. Het is natuurlijk ook zo dat de gemiddelde enthousiasteling die lid wordt, waarschijnlijk al een tijdje met de interesse en verzamelen bezig is. Je hebt er natuurlijk ook die lid worden omdat ze voor het eerst echt na (willen) denken over een horloge aankoop.
Voor betrouwbare activiteit zijn misschien wel betere filters te verzinnen. In ieder geval is tijd (eventueel in samenspel met een eenzijdig andere kwantitatieve parameter) geen goede graadmeter. Hartjes uitdelen kan iedereen. Iedere dag een fotootje posten ook. Zo af en toe echt een meer inhoudelijke bijdrage al een stuk minder. Desondanks blijft er natuurlijk achter schuilen dat reputatie op het forum iets waard is, waarvoor gebruikers onder diverse groepen andere gebruikers gekend moeten zijn, vanuit diverse bijdragen over een bepaalde tijd gezien die strekken tot het gevoel met een welwillende mede-enthousiasteling te maken te hebben. Oftewel, dat afdoende controleren is ook weer niet zo eenvoudig. En dan nog: kan een zich uiteindelijk op zaken buiten het forum misdragende gebruiker altijd afdoende binnen of vanuit het forum ter verantwoording worden geroepen?
Zoals reeds vermeld, vanuit mijn ervaring (firmly stuck at level 1) is het helemaal niet zo gemakkelijk om bij TL2 welkom geheten te worden. Ik vraag me oprecht af of ik een bepaald essentieel criterium maar blijf missen.
Weet er het fijne niet van, maar sommige zeggen dat je een jaar lid moet zijn. Maar misschien bedoelen ze wel 365 bezoekdagen.
Even jouw statistieken. Je hebt er 306