@Tokes πŸ‘πŸ‘

Toke @Tokes heeft zeer vakkundig mijn Breitling Navitimer met B01 uurwerk onderhouden. Erg prettig contact en goede service! Ik kom zeker terug bij Toke. Warm aanbevolen. :smile: :+1:

4 likes

Ook hier zeer aangenaam contact en transactie met @Tokes die mijn oude Tissot die op de grond was gevallen vakkundig nagekeken en hersteld heeft.

2 likes

Toke @Tokes heeft mijn Meistersinger geserviced en alles is OK, loopt weer goed voor de komende jaren. Vlotte en snelle communicatie, als ik ooit een vintage ga vinden en dragen die beurtje moet, zal hij richting Cuijk gaan.

1 like

Toke heeft gekeken wat er aan de hand was met mijn Vostok horloge. Helaas bleek de veer gebroken en weegt reparatie niet op tegen de waarde. Erg prettig contact, bedankt Toke.

1 like

Al jaren heb ik in mijn verzameling een oud, merkloos horloge. Misschien heeft het ooit een merk op de zilveren wijzerplaat gehad, misschien is het er ooit door iemand afgepoetst, maar het kan ook altijd zo merkloos geweest zijn. Ik heb het altijd aangehouden omdat ik het, ook door het leuke kastje met de fancy β€˜kattenoren’ lugs en het bijzondere uurwerkje nog steeds een mooi en interessant horloge vind.

Het uurwerk is een oude A. Schild AS960 van rond 1930. Bijzonder hieraan is dat het een cylindergang uurwerk is. In die tijd werden die, zeker voor polshorloges, al niet of nauwelijks meer gemaakt, vanwege de kwetsbaarheid van de cylindergang en de hogere betrouwbaarheid van de inmiddels al lang bekende ankergang uurwerken.

Probleem: het het horloge liep slecht. Soms een poosje, dan weer helemaal niet.
De goede Toke durfde het wel aan om het oude uurwerkje een goede servicebeurt te geven. Hij is er flink lang mee bezig geweest omdat na de aanvankelijke beurt alles wel in orde leek, maar het horloge toch steeds weer bleef stilstaan. Aan de pols liep het, als het op tafel lag, hield ie er mee op. Uiteindelijk was de conclusie dat er toch een nieuwe balansveer in moest. Waar haal je dat vandaan voor zo’n oud werkje? Toke wist het wel: uit de USA. Eerst stuurden ze nog de verkeerde veer op, daarna kwam dan de goede en na montage daarvan: Hoera, het horloge liep weer stabiel en op tijd.
Ik ben erg gelukkig met het redden van dit horloge. Ook al was het ooit een vondst op een internetveiling (geloof ik) , ik ben er in de loop der jaren toch aan gehecht geraakt en wil het dan ook af en toe eens kunnen dragen.

Dank zij het enorme geduld, doorzettingvemogen en vakmanschap van Toke om het ding weer in orde te krijgen heb ik nu weer een mooi, bijna antiek en zeker qua uurwerk best bijzonder horloge in mijn collectie. Mind you: een balansveer vervangen, zeker bij zo’n oud uurwerk is geen sinecure.

Toke, zeer bedankt en graag tot een volgend )probleem) geval, Zoiets leg ik graag in je handen.
Aanbevolen!

9 likes

Net een stukje geschreven over mijn kringloop vondst en de weg naar hoe het mijn dailybeater is geworden. Certina only (hier te lezen).

Tip via @dins1 en met ruggesteun van @Serge2 om het bij @Tokes onder te brengen. Erg dankbaar voor. Glaasje geadviseerd en erin gezet en volledig geserviced. Verstand van zaken, correcte afhandeling, goed geprijst en nog een aardige guy ook! Top

2 likes

@Tokes heeft mijn Sinn 203 met valjoux7750 onderhouden. Prettig contact en het horloge loopt weer perfect. Zeker een aanrader!

1 like

Deze week mijn Sinn 104 en een vintage Bulova dameshorloge opgehaald bij @Tokes.

Het loopt allemaal weer als een zonnetje. Goed advies en fijne communicatie. De horloges waren bij hem in goede handen.

Aanrader!

2 likes

@Tokes heeft mijn Seiko Presage gerepareerd die plotseling niet meer liep.
Heel voordelige prijs en zoals altijd fijn contact. :+1:

1 like

Horloge onderhoud laten doen door @Tokes, leuk contact echt een no-nonsens persoon heerlijk.
Deze kan er weer een paar jaar tegen en ik weet waar ik terecht kan met de andere uit mijn collectie.
Kortom een aanrader!!

1 like

Thnx @Tokes voor de service van mijn SeikoπŸ™‚

Geniet er weer met volle teugen van :+1:

1 like

Onlangs zocht een collega van me een horlogemaker omdat ze met een vintage omega in het bubbelbad was gaan zitten :sweat_smile: Tokes gecontacteerd en hij wilde er wel β€˜even’ naar kijken. Zo geschiedde, en inmiddels loopt het horloge weer als een zonnetje. Namens mijn collega heel erg bedankt @Tokes , ze is er super blij mee :+1:

2 likes

Top is ook een pareltje moet ik zeggen

2 likes

Ah kijk fijn om te horen was idd een hele klus het merendeel was verroest!

Gr,

1 like

Een tijdje geleden een Tisell Explorer gegeven aan een goede vriend.
Twee weken geleden was alle leven uit de Miyota automaat, deed niets meer.
@Tokes bood uitkomst, dus opgestuurd, gefixt en terug in no time. Mooie prijs ook nog.
Kortom, aanrader.

1 like

Damasko laten servicen door Tokes, hij loopt weer als een zonnetje.

1 like

Twee vintage horloges (Oris pointer date en Cauny chronograph) laten repareren en servicen door Toke.

Bij beide waren de kronen losgekomen. En bij een van de twee was inwendig ook iets afgebroken. Bij de ene is de kroon weer vastgezet en na een zoektocht naar het betreffende onderdeel heeft Toke de andere ook kunnen fixen.

Super!

Helemaal vergeten te melden, maar hij heeft mijn Aquastar 63 en mijn UG geserviced een tijdje terug. Top gedaan!

1 like

Toke heeft mijn vintage Citizen seven star een servicebeurt gegeven.
Top gedaan!

1 like

Zojuist mijn Omega Geneve met het voor de meeste horlogemakers helse Cal. 1012 opgehaald na een beurt omdat hij niet meer liep.

Toke wist er wel raadt mee en drufde het aan.

Hij loopt weer fantastisch en de communicatie verliep super!

Mocht je op zoek zijn naar iemand? @Tokes is je man!

2 likes