Lees al geruime tijd mee, maar wat ik logischerwijs niet echt tegen kom zijn Smart/Sport horloges. Ik snap dat dit ook vrij af staat van een “echt” horloge. Voor werk etc draag ik zelf een mechanisch horloge, maar als tool watch draag ik mijn sporthorloge, een garmin forerunner 245 met een nylon bandje van Garmin, wat het horloge wel mooier maakt. Een watchface a la G-Shock erop en klaar ben je.
met sporten heb ik hem om en vanalles al mee gedaan, geen probleem met het horloge. Batterij gaat ook een week mee, opladen gaat ook relatief snel.
Weekje met een Apple Watch rondgelopen, niet het idee dat ik er gelukkiger van ben geworden.
Vooral omdat ik totaal geen oog had voor al die onzin op de ‘wijzerplaat’ (alerts, sport metrics, weerberichten etc. etc.), die ik tegelijkertijd ook op mijn iPhone kon zien. Tja. Hartslag, elektrocardiogram en valdetectie? Ik heb mijn leven lang zonder gedaan. Waarom zou ik dat willen? Nee, voor mij hoeft 't niet … zo “een onmisbare communicatie- en fitnesspartner” - bron: Apple.com
Wél gebruik ik een Garmin Approach S20.
Drie keer raden wanneer ik die om heb …
Ik denk dat de gemiddelde liefhebber op dit forum zeker snapt dat er bepaalde dingen of situaties zijn waarvoor een smartwatch handig is. Toch zullen dat meestal niet de horloges zijn waar het horlogehart sneller van gaat kloppen…
ja snap ik, het is ook net wat voor wijzerplaat je erop zet, mijn horloge met de watchface ziet er als volgt uit, voor mij niet echt storend, niet te veel informatie
Ik heb ook graag horloges om tijdens het klussen en sporten. Werken, tja, dat doe ik achter een bureau, dus daar hebben ze niet van te lijden.
Gisteren heb ik nog getraind, een barbecue gebouwd, een terras schoon gespoten, hout kort gezaagd, rommel opgeruimd, de keuken schoongemaakt, staan barbecuen en een kaartje gelegd met m’n nieuwste sporthorloge om de pols.
Wat ik niet nodig heb zijn hartslagmeters, stappentellers, meer oplaadbare reut en dingen met een scherm.
Ik spendeer zoveel tijd met schermen dat dat wel het laatste is wat ik wil zien als ik naar m’n pols kijk. Dus heb ik een grotere verzameling GADA horloges aangelegd die ik gebruik bij het sporten/klussen/vakantie vieren/motor rijden.
Allemaal 100m of meer waterdicht, allemaal voorzien van een secondewijzer zodat ik m’n hartslag zou kunnen vaststellen als ik daar zin in had, en allemaal vrijwel overal inzetbaar.
De voorzichtige conclusie is dat ik smartwatches lelijk vind, maar erger nog, gebouwd op wegwerp-consumptie. Het zijn platforms die op snelle achterhaaldheid drijven om je maar steeds een nieuw horloge te laten aanschaffen. De reparatie-mogelijkheden zijn vaak ook nihil. Wearable technologie is aan mij niet besteed.
Het hele forum staat juist vol met sport/tool horloges. Juist weinig dress horloges. Als je de juiste definitie ten minste aanhoud. Polscomputers komen vrij weinig voor. Dit ook omdat dit eerder onder de computers en technologie valt.
Ik gebruik mijn Garmin FR35 uitsluitend tijdens het sporten, daarna gaat ie meteen weer af.
Ik vind het weinig met horloges te maken hebben, het is een computer schermpje om je pols. Draag liefst een automaat of handopwinder, gewoon een echt mooi stukje mechaniek en een mooi in kleine stapjes lopende seconden wijzer.
Ik heb een Garmin Fenix 6. Prima ding, maar het is als een koelkast. Het doet een ding wat ik ervan vraag, dat doet hij goed, meer niet. Het is geen horloge wat ik nadat de accu is overleden nieuw leven in ga blazen omdat ik het design zo goed vind of de functies mis.
Dit forum is juist voor de horloges die geen tools zijn, die je draagt gewoon omdat je dat wil. Daarom kom je ze zo weinig tegen.
Een analoog horloge vind ik vele malen mooier. Echter, er zijn situaties waar voor mij de Apple Watch heel handig is gebleken. Heb te kampen gehad met overgewicht en vond diëten maar lastig en vooral een hoop gedoe. De AW gekoppeld aan een app waar ik mijn voeding bij hield waardoor je aan het eind van de dag precies kan zien hoeveel calorieën je ingenomen hebt en hoeveel je verbrand hebt. Door het letterlijk inzichtelijk te maken werd het voor mij de sport om dat goed bij te houden en bepaalde patronen die ingeslepen waren te doorbreken.
Resultaat, de kilo’s die overtollig waren ben ik kwijt, nieuwe patronen ingeslepen en weer lekker mijn horloge dragen. AW alleen nog om tijdens het sporten.