Toon hier je opgeknapte vintage horloge, voor en na.

Dankjewel Scudo, fijn weekend.

Hoe krijg je die wijzerplaat zo mooi ?

1 like

Wattenstaafje en een beetje lauw water, als het hardnekkig vuil is gebruik ik ook wel wasbenzine, probeer altijd de print droog te houden, daar het anders de kans loopt los te komen van de plaat.
Ik begin eerst met Rodico, wat overblijft, probeer ik dan met hierboven beschreven methode te verwijderen of minder opvallend te krijgen. Ook altijd aan de rand beginnen, kijken of het niet te veel kleurverschil geeft.

2 likes

Volgens mij staat er hier 1 te koop op Etsy
Kijk maar even klik hier

6 likes

Ik zit een beetje in dubio, zal ik het radium van de cijfers verwijderen of niet?
Wat is jouw mening?

Ik neig naar eraf halen, volgens mij is dat mooier.

Ik zou het eraf halen, meeste is toch al weg.

1 like

Ik ben het met je eens, en de kleur die eronder zit is ook niet te licht en past er wel bij.

Deze zag ik net ook aangeboden worden…Hele toffe!

1 like

Ik heb het eraf gehaald, de lume vind ik te bruin en wordt weer veranderd naar een wat lichtere kleur.

9 likes

Netjes gedaan. Kan qua looks perfect doorgaan voor een goed bewaarde originele, maar dan zonder de radium vuiligheid. Ik doe het je niet na. :v:t2:

2 likes

Dankjewel voor je leuke reactie, ik heb de wijzers er weer af liggen en zijn nu voorzien van een nieuwe kleur lime, morgen weer een nieuwe foto, ik ben benieuwd hoe het opdroogt.

6 likes

Je moet eens zippofuel met wattestaafjes en horlogemakers penhout proberen. Daar heb ik veel mee schoongekregen. Maar kijk uit dat je de vernislaag niet beschadigd.

Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu!
€3,94 | 40Pcs Houten Ronde Plugstangen Tellen Sticks Horloge Schoon Tool Educatief Speelgoed Deuvel Building Model Houtbewerking Diy Ambachten

Scherpe punt aan maken en voorzichtig eraf met die meuk.

Ik zie dat je mijn raad niet nodig hebt :rofl: jij kan dat prima zonder zo te zien!

Begin jaren negentig werkte ik als werkstudent bij Siebel. Daar kregen we een genereuze personeelskorting van 30% (op Cartier zelfs 40%). Daar hebben mijn ouders dankbaar gebruik van gemaakt, niet alleen met sierraden maar ook met horloges. Dit setje van Gucci’s hebben ze gekocht in 1990 en lang gedragen (tot aan hun dood). Daarna hebben de horloges liggen te verstoffen (met de batterij erin). Ik vreesde dan ook het ergste toen ik ze weer eens tegenkwam. Bij een horloge waren de wijzers wat aangetast (mijn vader nam het niet altijd even nauw met dat soort zaken) Mijn kinderen vonden de horloge’s erg leuk, dus ik heb ze naar mijn vaste reparateur gebracht in Duitsland. De batterijen waren idd uitgelopen, maar voor nog geen 200 euro samen heeft hij ze gereinigd (incl. de aangetaste wijzers) en aan de gang gekregen. Nu zijn mijn zoon en dochter sinds kort weer de trotse dragers van deze “erfstukken”.

18 likes

Jij doet een penanker gemonteerd (die wat ik heb kan niet eens uitelkaar) in de Elma?
Ik heb wasbenzine op de pinions deprobeerd maar het ding was te vies. Oude skindiver. Ik wil de wijzerplaat niet verneuken en die zit geklonken.
Weet jij een optie?

Ik heb wat horloge van het merk Timex, deze uurwerkjes kwamen weer kloppend uit de Elma, de wijzerplaat zat niet met schroefjes vast ook niet geklonken, maar vastgedrukt door metaal. Misschien kun je de wijzerplaat eraf krijgen op de e.o.a. manier. Als je het met de Elma wilt doen moet je wel de wijzerplaat eraf halen.

De meeste penankers kunnen wel uit elkaar hoor.

Ja dat is wel zo handig! :rofl:
Ik heb er maar 1 en nog niet echt goed gekeken. Is ook niet in de mooiste staat.

Tritium is niet op gespaard :sunglasses:

9 likes

Wat voor uurwerk zit er in ?