Het is hoe dan ook je grootste succesverhaal toch? Sorry!!
Als je succesverhaal definieert als; “meeste keren mislukken, alvorens eindelijk de boel funtionerend te krijgen”.
Ja dan was dit mijn grootste succesverhaal. Maar wellicht is de term “langste succesverhaal” beter.
Dat cartier succesverhaal voelde een beetje als dit:
(Voor hen die het willen weten:
Cartier(mineetje))
Ik hoorde je ooit zeggen terwijl je een koffie achterover sloeg: ‘die Cartier, dat was verschrikkelijk, maar ik heb er ook verschrikkelijk veel van geleerd!’
Niet exact in die bewoording, dat is wat ik onthouden heb en nog toepas als ik voor de derde keer mijn horloge in elkaar heb geschroefd en er weer iets niet okay is…
Voor…
En na…
Verschil…?
Zit van binnen liep secondje of 3 a 5 en stopte weer laten repareren buitenkant hetzelfde gebleven…
Toch een heel belangrijk verschil. Het meeste werk zit over het algemeen binnenin
Daarom vond ik dit wel leuk je ziet vaak grote verschillen aan het opknappen van de buitenkant, maar hier zit het alleen van binnen…
Inderdaad. Overigens zit bij die grote verschillen aan de buitenkant meestal 90% van de winst in even de viezigheid eraf boenen, een nieuw glaasje en een vers bandje
Absoluut waar! Maar voor velen het de buitenkant die telt…
Het is natuurlijk ook wat je ziet, dus ook weer niet onbelangrijk. Als ik een horloge opknap sla ik het uiterlijk niet over, maar daar gaat meestal het werk niet in zitten.
Ben nu bezig met een project waar ik een vervangende balans voor nodig had. Daar had ik er wel een aantal van, maar die bleken toch net niet helemaal te passen. Hoeveel avonden ik al niet met die balans en spiraal bezig ben geweest. En je ziet er straks helemaal niks meer van
Dit project is alweer van een aantal jaar geleden, maar wellicht leuk om hier nog eens te posten:
Voor:
Na:
Ik kan helpen met de kast opnieuw beplaten.
Uurwerkrtpe heb ik zelf nog nooit gedaan, maar wil de uitdaging wel aangaan.
Ik heb nog wat Oris donors uit die periode. Maar weet nu even niet ( vakantie) of die bruikbaar zijn.
@Barmhartig en ik hadden het al afgeblazen omdat het binnenwerk te ver heen is. Maar mocht jij een donor zonder doel hebben kunnen we verder kijken
Tof! Maken weer een gezamenlijk project van!
Ja, als het toevallig hetzelfde kaliber is… Ik kijk zsm.