Dat is heel fijn om te horen. Prachtige video trouwens, heel leuk om een meester aan het werk te zien
Mooie plaat zeg!
Heb je meer plaatjes van de “na”? Ziet er errug goed uit hoor
Ook deze citizen zou een schoonmaakbeurt kunnen gebruiken.
De wijzerplaat lijkt niet helemaal schoon maar ook de wijzers.
Ga ik dit zelf doen? voor de veiligheid voorlopig nog niet.
Die van jou is volgens mij een paar jaar jonger dan de mijne of niet? Kast ziet er goed uit zeg in vergelijking met die van mij!
Ik durf het zelf ook echt niet aan, heb maanden gezocht naar dit exemplaar en zou het zonde vinden hem te verknallen.
Als iemand belangstelling heeft om het voor mij te doen dan graag natuurlijk
Nog een workshop relumen geven? Erg mooi geworden, straks de wijzers?
Ja, ik ga de wijzer ook doen, ik heb een idee om de lume op kleur te brengen, als dat lukt dan ben ik erg in mijn nopjes. Het kan wel met een paar korrels oploskoffie, het probleem hiermee is dat je het niet fijn genoeg krijgt. Op Tradera zag ik iets te koop staan wat misschien wel een hele mooie oplossing is voor het opkleur brengen van de lume.
Ik ben heel benieuwd. Ik heb lumevloeistof ooit bij Spare parts gekocht, werkt goed, maar het is soms te modern van kleur voor een vintage uurwerk…
Daarom is het leuk en een uitdaging om iets te vinden wat je heel goed kunt mixen met de lume poeder en het resultaat goed is en lijkt op de originele lume.
Dat vind ik juist zo leuk om uit te vinden.
Ik ga waarschijnlijk iets gebruiken wat ook al 70 jaar oud is, ik zeg waarschijnlijk want ik heb het nog niet, het gaat over vierdagen onder de hamer. Meer kan ik er op dit moment niet van zeggen, eerst binnen hengelen.
Hou ons op de hoogte! Ik ben erg benieuwd!!
Zal ik zeker doen.
Knap gedaan weer hoor
Voor een forumlid deze iconische Seiko gerepareerd en ‘gerestaureerd’. Een aantal segmenten van het scherm werkten niet meer. Kast en glas waren bekrast.
Hieronder het topic als je het hele verhaal wil lezen.
Goed gelukt zeg!!!
Dank je! De eigenaar was er zo blij mee. Dat maakt het nog leuker. Een beetje wat jij met de Cartier had, al was dat bij vlagen een blasfemistisch projectje🥹