Toon je hobbykiller

Ik heb ze beide gehad.
Verschillen o.a.:
De kast;
De wijzers;
De makers;
De beschikbaarheid;
De prijs.

1 like

deze nog steeds, iedere keer weer een feest om te dragen, andere horloges hiernaast zijn toch minder nodig, zelf een chronomaster is overbodig gebleken…

9 likes

Issued en re-issued

Precista was ook verstrekt, kort, maar wel verstrekt.

Klopt helemaal, alleen de G10 is nooit uit productie geweest.

Sinds ik deze als one piece collectie heb, heb ik weinig aandrang meer om er iets naast te zetten

geen GS, geen Omega Planet Ocean, snacks of wat dan ook

19 likes

Ja die 36 is lekker zeg.

2 likes

:point_up:

Zat er laatst ook naar te loeren.

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-iwc-flieger-36/535976?u=blufkakel

En naar de 36 Tudor:

TK: Tudor Black Bay 36 | ETA | Blauw | Smiley dial

Maar goed, thuisgekomen met een cheap ass…

Ik ben ook zo’n sloeber he. :joy:

7 likes

Duur is geen synoniem van leuk :wink: Leuke Seiko!

1 like

Even al je lege flessen inleveren en klaar ben je!

1 like

De lege flessen hier zijn een stuk kleiner en van donkerbruin glas. :thinking:

1 like

Groot denken :index_pointing_at_the_viewer:

1 like

Vind je de datum ook een pluspunt?

1 like

Als je niet meer weet welke datum het is dan heb je grotere problemen dan horlogekeuzes…

2 likes

Niet persé, heb het niet echt nodig meer

1 like

Ik zag “toon je hobbykiller”. Ik had bijna een foto van m’n vrouw geplaatst maar ik zag op tijd dat het om iets anders gaat :joy:

11 likes

Ik heb er geen. M’n persoonlijke ervaring: smaak verandert met tijd en aanbod. De hobbykiller van gisteren is daarom niet per se de hobbykiller van morgen. Lange leve onze hobby :slight_smile:

1 like

Ik weet niet of dat echt het juiste woord is. Bij (de meeste) hobby’s maak je iets of leer je iets. Schilderen, pianospelen, fotograferen, wielrennen, bergbeklimmen. Dat soort dingen. De ‘horlogehobby’ bestaat uit een beetje door een forum en wat webshops scrollen, kopen, verkopen en een bandje verwisselen. Het vergt weinig vaardigheid, talent of doorzettingsvermogen. Het is veel meer consumerend dan producerend. Het is een beetje als GTST kijken, elke avond je dekbed strijken of elke avond een mooi glas wijn inschenken.

Ik zou derhalve de term ‘liefhebberij’ prefereren.

13 likes

Je vergeet “dikdoen”

5 likes