Toon je hobbykiller

Totaal niet verwacht, maar wel gebeurd!

Vooralsnog is mijn HFLE2024 de grote hobbykiller. Ik heb 3 Squale horloges en dit horloge draagt gewoon het fijnst en oogt (overigens net als de andere 2) ook nog eens lekker met de Icey Blue wijzerplaat.

Tevens ben ik (was ik eigenlijk al) erachter gekomen dat meer dan 1 horloge (naast de HFLE2024) het voor mij eigenlijk niet doet. Mijn Squale Tropic GMT en mijn Squale Matic DW zien eigenlijk geen daglicht meer.

Natuurlijk zie ik elke dag hele dikke, coole, vette en prachtige horloges, waardoor ik eigenlijk dagelijks in de rollercoaster zat en eigenlijk altijd aan stond. Nu ik dus besloten heb dat er alleen een horloge naast de HFLE komt als ik hem minstens net zo vaak of zelfs vaker zal dragen dan de HFLE, heb ik nu dus geen drang meer om op een nieuw horloge te jagen en is het ineens een stuk rustiger in mijn hoofd.

Dus, totaal onverwacht is dit mijn hobbykiller! (for this moment)

10 likes

Mijn hobbykiller wil niet op de foto :upside_down_face:

5 likes

Is hij die man achter de Aristo Messerschmitt? :rofl:

1 like

Ik ben het wel met je eens, van een killer zal ik niet spreken, maar hij heeft iets…
Alles wat je zoekt in een horloge heeft hij, behalve bling.
Ik heb het genoegen toch wel wat ervaring te hebben met Rolex, Panerai, Tudor, Omega, Zenith en JLC, maar deze is anders.
O.a. prijs natuurlijk en wellicht daarom dat ik zo veel plezier beleef aan mijn Precista. Je verwachting is niet te groot, maar je krijgt er heel veel voor terug.
En een foto van vandaag natuurlijk.

7 likes

Ik heb nog geen hobbykiller gevonden.

Denk dat het meer dan één horloge zou zijn, maar weet nog niet eens wat mijn “exit watches” zouden worden.

Ik gok een BB54 of 58, een Rolex OP of Explorer en misschien een klassieke UG met kleine seconde in edelmetaal.

Al vind ik alles wat ik heb genoemd na de tudors al gauw te kostbaar

1 like

Ik dacht dat dit 'm was maar er er toch weer een nieuwe onderweg…

2 likes

De spijker op z’n kop! :blush:

En jouw Precista is ook een erg mooi horloge!:hugs::pray:t3:

1 like

:joy::joy::joy::joy:

Dank u.

Hij is echt k*t om meteen de tijd op af te kunnen lezen, maar ik moet tot mijn scha en schande toegeven dat deze Seiko Prospex, mij bijzonder bevalt. En dat terwijl ik ooit een notoire Seiko-hater was …
Ik heb ook steeds last een enorme ‘heimwee’, als ik hem niet om mijn pols heb.

12 likes

Ha, de ‘Seitona!’ Ja, cool…

1 like

Denk dat ik geen hobbykiller heb? Blijf kijken en zoeken naar de volgende aankoop. Bezit is einde vermaak, het klopt echt.
Schandalig eigenlijk: ontevreden met je IWC, Cartier en Omega, Oris, Tag Heuer en wat al niet meer terwijl een ander " niet te vreten heeft ", bij wijze van spreken. Nare hobby eigenlijk. Zijn er uberhaupt hobbies waarbij iemand tevreden is op een gegeven moment?

:rofl:, wat je er ook van hem vindt smaak had hij wel :+1:

Vroeger misschien wel, maar nu niet meer, want ik kan goed van andermans horloges genieten zonder ze zelf te willen bezitten.

Ja hoor. Wat mij betreft wel. Maar dat is voor eenieder persoonlijk. :wink:

2 likes

Een bekend gevoel, daarom wissel ik zo weinig. :wink:

2 likes

Ik was eerst bang dat dit een hobbykiller zou zijn. De eerste paar maanden heb ik ‘m niet afgedaan. Gelukkig zijn er nu veel gelegenheden waar ik greep in de horlogedoos doe voor wat anders. Zoals iemand in deze thread al opmerkte, als je een grail hebt geeft het ook ruimte om wat geks te kopen. Een Moonswatch snoopy is al onderweg :slight_smile:

6 likes

Draag deze dagelijks, wat een heerlijk horloge. Draagt fijn, kan alle banden hebben, ziet er eenvoudig maar erg mooi uit, past overal bij en verveelt nooit. Ik kijk dagelijks op HF op zoek naar andere horloges maar er is weinig wat me kan boeien. Bijna al mijn horloges zijn de deur uit vanwege te weinig draagtijd. Nu enkel nog de SARB033 die eruit gaat een dezer dagen. Misschien ergens in de toekomst een Oris Volante of een rectangular maar dat is het dan wel.
Soms nog wel eens spijt van de verkoop van de hier al vaak geroemde Precista/CWC G10 maar was me net iets te klein.

9 likes

Die plaat is echt een plaatje!

3 likes

Dat zijn toch verschillende horloges.

1 like

Deze bedoel ik, zoek de verschillen.

5 likes