Ik denk dat ik met deze wel de top of the mountain zou hebben bereikt. Hoewel bizar veel geld (30k) weet ik niet wat je voor beters kan kopen voor dit geld.
Een hobbykiller is er niet voor mij. Althans, dat denk ik. Ik heb een aardige zeer uiteenlopende verzameling horloges, van prachtige vintage LCoultres tot quartz field watches en van alles er tussenin. Het rare is dat vooral de waterdichte beukers het meest gedragen worden.
Misschien als ik ooit een Tutima Pacific 670 te pakken krijg (twijfel of ik een gezocht draadje moet maken) en een vierkante oer Bell & Ross, dat dan het einde in zicht is, maar ik denk het niet.
De hobbykiller, tsja soms denk ik wel eens dat ik direct voor mijn droomhorloge ben gegaan, namelijk de Tudor Black Bay 36. Dit horloge kan je namelijk dragen in elke situatie en vliegt heerlijk onder de radar. Voordat de Tudor kwam was ik vooral aan het aankloten met veel net-niet horloges, maar juist die zoektocht is hetgeen wat de hobby zo leuk maakt.
Wellicht komt er binnenkort weer een leuke NA maar dat gaat eerder in het sub-300,- segment zijn voor erbij, voor naast de Tudor. Daarnaast natuurlijk wel in het bezit van de benodigde Timex, Casio’s etc.
Ik verwacht nu een hele tijd niets meer te kopen. Voor het eerst dat ik 1 horloge langer draag, zonder de behoefte te hebben een andere uit te lade te trekken.
Of ik de gezonde keuze maak om met deze voor altijd klaar te zijn zal de toekomst uitwijzen. Wellicht verdien ik vanavond nog een vermogen, waardoor ik er ineens anders in sta.
Heel mooi horloge
Geen zorgen, ik ga dit overleven
Ik vrees dat mijn 50+ oogjes hier in de schemer wat meer moeite mee zullennhebben.
Een nadeel van veel luxe horloges, dat contrast.
Dan beide: de grijze overdag en de creme voor de avond!
Sinds ik deze heb, alleen deze nog maar om.
De rest, zelfs het horloge waar het mee begon in de collectie, Citizen Satellite Wave, verkocht.
Moet eerlijk toegeven, na jaren is de horloge hobby wel flink bekoeld, ze doen mij niet zoveel meer.
Sinds deze Luminox zelfs niet eens meer gekeken naar andere horloges, soms ben je tevreden en is het goed.
Voor mij mijn bb41. De combinatie van combineerbaarheid, gebruikerssporen (krasje meer of minder maakt mij niet uit) en draagcomfort maakt dit mijn favo horloge en blijft de rest voorlopig ondergeschikt. Heerlijk apparaat!
Mijn grail was altijd de Daytona. Valt perfect om mijn pols, draagt fijn en is geen opvallende glimmer. Dacht ik. Uiteindelijk genoeg gespaard om hem te kunnen kopen en trots om de pols gedaan. Totdat ik een vervelende ervaring in de avonduren had met een sujet die uitermate geïnteresseerd was in mijn horloge. Gelukkig met de schrik vrijgekomen. Nu, 10 jaar later een Apple watch voor de kroeg en vakantie en een hand vol mooie maar goedkope/onopvallende klokjes voor de rest van het jaar. Geeft rust. Maar nooit meer zo blij naar mijn pols gekeken als toen de Daytona erom zat.
En met je Daytona?
Gr, Vigorelli
Mooie uitvoering. Welke referentie is dit?
Ik wacht met het kopen van een dresser tot dat ik voor deze beauty de knoop heb doorgehakt.
De Calatrava 6119G
311.30.42.30.01.005
Dromen, dromen
Die bleef om mijn pols. Overmoedig op dat moment ging ik liever de confrontatie aan dan mijn horloge af te geven. Passanten zagen dat er iets niet in de haak was en kwamen onze kant op waarop de overvaller ervan door ging.
Voor mij de R graag.
Ik vind de kleurstelling mooi, en het horloge beter afleesbaar. Niks mis met de witgouden, alleen heeft een mens z’n voorkeuren.
Los van het feit dat je een bril op kunt zetten… Ik heb 'm één keer mogen zien. Flonkert allemaal prima, en de plaat is zeer, zeer simpel. Simpel is ook beter afleesbaar.
Dit zou de hobby verder niet killen hoor. Ik neus hier graag rond, vind het volk hier overwegend aardig, en kan ook de popcorn relletjes waarderen. Het gaat me al jaren niet echt om de horloges.
A propos hobby-killer:
Het is na de aanschaf van de Longines toch weer tot leven gewekt. Dit is de defibrillator.