Rik, kassa 9
Komt te vroeg nog…
Je wacht nog even tot borreltijd?
Ja, de kerstborrel…
Dit is 'm voor mij. Maar gelukkig heb ik hem nog niet. Dus even door met de hobby.
Yep
Voor mij werkt het juist omgekeerd sinds ik deze in huis heb:
Voor mij echt een grail. Hier gaat weinig meer boven komen. Maar sindsdien juist veel meer ruimte in m’n hoofd voor andere horloges, het minder zware werk. Vrolijke kleurtjes, een afwijkende complicatie, dat werk.
Ipv een killer juist een enabler dus.
Dit is toch wel het meest dagelijkse horloge.
Heel veel bang For Buck.
Had het niet verwacht, maar hij doet het geweldig.
De hobbykiller potentie van de CWC G10 is me sinds kort ook duidelijk geworden.
Ik dacht al jaren dat de 37mm 9F Grand Seiko mijn hobbykiller zou worden… totdat ik eentje kocht en daar totaal niet verliefd op kon worden. Fantastisch horloge maar niet voor mij. De G10 daarentegen was een horloge waar ik door vele jaren heen naar had gekeken om vervolgens elke keer ‘nee, toch niet’ te denken. Laatst erachter gekomen dat ze sinds vorig jaar een PreciDrive uurwerk erin hebben gestopt en daarom toch eentje besteld.
Ik weet niet wat er aan de hand is nu. Het is geen perfect horloge, zeker niet… maar zelfs de dingen die me zouden irriteren aan andere horloges vind ik hier ‘charmant’:
Het is veel te vroeg om dit een hobbykiller te noemen. Toch kan ik me voorstellen dat ik dit ding gewoon elke dag zou kunnen dragen. Waanzin.
Pooh die is nice zeg. Welke is dat exact? El primero weet ik, echter het serienummer? begin weer kriebels te krijgen voor een Zenith opndeze manier. Heel mooi.
18.A386.400/69.C807
Met maar 50 stuks zal het niet makkelijk worden, lukt het wel dan heb je iig 50 jaar gratis onderhoud inbegrepen.
Tenzij jij er vanaf wil
Yep.
Dit horloge is sinds dat ik m heb, eigenlijk niet meer van mijn pols af geweest.
Dit horloge heeft idd iets. Voor mij heeft hij alles in huis wat ik in een horloge zoek. Simpel, klein, legible, robuust. Apropos robuust… wist je dat behalve de Precidrive dit uurwerk ook tevens een Heavydrive is?
https://www.eta.ch/en/knowhow/quartz-knowhow
Veel plezier met je G10
Nope, mijn nichtje staat al op de lijst voor het 100-jarig El primero feestje in 2069 aangezien er een uitnodiging bij de B&P zit.
Je beschrijft het goed: Ik kan een vrij lange lijst opschreven van objectieve redenen waarom dit een top horloge is (perfecte maat, leesbaarheid, robuustheid, nauwkeurigheid enz.) maar het is dat ‘iets’ wat het bijzonder maakt: De contrast tussen de ‘vintagey’ elementen van de plexiglas en wijzerplaat en de brutalisme van de kast, de trots waarmee ‘QUARTZ’ op de wijzerplaat pronkt (terecht, want dit was de grote innovatie van de G10 in 1980 natuurlijk)… de G10 heeft de charme die uitstekend ontworpen gebruiksvoorwerpen vaak hebben. Op papier had ik twijfels over dit horloge maar in het echt begrijp ik het helemaal:
Goed punt over Heavydrive trouwens: Wellicht is de G10 nu nog robuuster geworden.
Welke type band is dat, als ik vragen mag?
Ik maak me toch zorgen om je als het over horloges gaat
Een canvas bandje. Ik draag geen nylon.
Het is wel ff persen met die vaste lugs.
En met deze G10… Soms heb je niet meer nodig.