Toon je hobbykiller

Hier hetzelfde met een Forstner.
De OEM band geupgrade met een heerlijke verstelbare clasp, de oude clasp laten polijsten, maar nee, alles terug in de bigbox sinds de komst van een Forstner flatlink… :blush:
Horloge is nu af!

6 likes

Velen beweren hier inderdaad hun hobbykiller gevonden te hebben, echter, ik zie nergens een onderbouwing in de zin van echt gestopt te zijn met kopen, al de andere horloges opgedoekt te hebben etc.

Dan komt het neer op holle frasen… :grimacing:

4 likes

Sinds ik deze heb draag ik de rest nauwelijks meer en is ook mijn drang naar het volgende horloge volledig verdwenen. De continue zoektocht naar het volgende horloge is daardoor ook al een paar maanden gestaakt. Gek hoe dat kan gaan. Of het echt een hobbykiller is moeten we nog zien, maar het komt wel het aardig in de buurt

14 likes

:joy::joy::joy: en chapeau 24 jaar :tada::muscle:t2:

Ik vraag me ook af of je hier nog wel moet komen als je echt een hobbykiller hebt.

Voelt een beetje als stoppen met roken, maar vervolgens steeds de rokers opzoeken om mee om te gaan :grin: .

2 likes

Nice, die ga ik onthouden. De OEM band draagt (tijdens passen) ontzettend comfortabel, maar vind ik qua uiterlijk niet erg verleidelijk. Deze Forstners daarentegen!

Die flatlink staat ook schitterend btw.

1 like

Hobbykiller, grailwatch, polsplakker, hobbyparalyzer. Prachtig allemaal.:slightly_smiling_face:

1 like

Jij bent toch ook getrouwd? :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik zat hetzelfde te denken, zeker wanneer er de disclaimer bij staat dat het geen hobbykiller is, of wanneer er twee of drie horloges in de ring gegooid worden.

Maar ja, ook ik zit dankzij de goede ervaringen met de Longines naar een Reverso grande taille te kijken. :slight_smile: En als ik eerlijk ben heb ik ook een verzameling met steeds mooiere horloges opgebouwd, waarvan er een aantal bijzonder zijn, en niet zonder kleerscheuren te vervangen zijn.

Toch zit ik er ook wel aan te denken om er een paar op te doeken, en zo de Grande Taille wat vlotter te realiseren.

Daar hoort voor mij tot overmaat van ramp ook nog bij dat heel, heel veel horloges steeds oninteressanter worden. Er zijn meer dan een paar dingen waar ik een jaar geleden nog van dacht dat ik ze absoluut een keer moest proberen die me nu niks meer doen.

Ik snap die vraag niet. Mijn vrouw is er helemaal voor om een JLC Grande Taille voor haar te scoren, zodat ik het met een Tank Américaine zou moeten doen, zeg maar. Ik vrees dat ik m’n vrouw zo ver mee heb genomen in de hobby dat ook zij voor etalages met horloges blijft staan. :slight_smile:

11 likes

Lijkt logisch, maar is het beslist niet. De door mij gebruikte argumenten betekenen niet dat ik horloges ineens niet meer mooi vind, hetzelfde geldt voor de techniek. Het blijft interessant om erover te lezen. Bovendien zijn er hier ook off topic vermakelijkheden :wink:

1 like

Goals!

Die van mij begint interesse te tonen in modehorloges.

Misschien binnenkort eens eentje cadeau doen en dan loopt het hopelijk uit de hand.

Careful what you wish for. Vrouwen op een onuitputbare bron van luxegoederen attenderen kost geld.

8 likes

De mijne begint steeds meer interesse te tonen, en laat mij de laatste tijd steeds vaker horloges zien die ze mooi vind. :face_with_peeking_eye:

Gelukkig wel binnen een bepaalde prijsklasse. :grimacing:

2 likes

Mooi horloge, maar was na het passen snel van mijn lijst af. Zeker passen!

mijn grail, wat is de referentie van deze als ik mag vragen ?

Meerdere malen gepast, zowel de monoface medium KS als de grande taille. Blijft hardnekkig op de lijst staan, en na het laatste pasrondje riep m’n vrouw dat dit toch echt de shit was, omdat zij 'm nog nooit in het echie had gezien.

Ik vrees voor de bijl te gaan.

1 like

Hai, volgens mij is het de 2221.80.00

1 like

AKA de ultieme hobbykiller :joy:

5 likes

Nee klopt. Die blijven veilig in de kluis totdat ik erachter kom dat dit misschien toch niet die hobbykiller is :grin:. Met deze hobby weet je het immers nooit helemaal zeker

1 like

Geef het een jaartje. Althans, zo ging het hier.:grimacing:

2 likes