Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Deze prachtige Sicura verdient wel een betere foto :slight_smile:

Zo ziet het horloge er echt uit

12 likes

Leuk project, ben benieuwd :+1:

1 like

Update na opnieuw lakken en relumen van de wijzers :smiley: Morgen de seconde wijzer lakken en relumen.

Bezel ook opgeknapt door deze te schuren en daarna te polijsten.

Before

Na het schuren van de bezel van korrel 800 tot 7000:

Je kan hier goed zien hoe het deel van boven tot de 15 marker al gepolijst is met het polijstmiddel

Eindresultaat:

23 likes

Die is heel erg netjes geworden zeg. Sowieso een pracht Certina.

1 like

Dank! Is inderdaad een topper!

1 like

Deze doorleefde Pobeda met ZiM 2602 uurwerk.

Voor wie geen trauma heeft van oude Windows blauwe schermen kan je mijn topic hierover doorlezen. Ook voor als je alleen wil kijken waarom ik die referentie maak naar blauwe schermen van Windows…

8 likes

Ziet er weer prachtig uit Martijn :ok_hand:

2 likes

Dankjewel :smiley:

Goed bezig!!

1 like

Dankjewel!

Zojuist mijn kleinste uurwerkje tot nu toe afgerond, een zilveren Prisma met AS1977-2 uurwerk. Hij was volledig opgewonden, maar liep niet:

Leuk klusje waar veel geduld voor nodig was!
Oh en een nieuw schroefje:

18 likes

die is heel mooi geworden, knaller van een Certina

1 like

Dit is echt zo’n compleet anders schaalniveau.
Chapeau, goed gedaan

2 likes

Hij word inderdaad steeds mooier! Echt een super vet horloge :smiley:

Die is wel héél klein of jouw hand is wel erg groot!?

1 like

Ja ik dacht dat “doe ik wel even” maar het is best een concentratieklusje gebleken :sweat_smile:
Bedankt voor het compliment!

4 likes

Ieniemienie dingetje!

8 likes

Knap hoor!

1 like

Heerlijk!!! Jammer (of gelukkig) genoeg hebben mechanische dameshorloges niet zo’n aantrekkingskracht op het forum, maar ik heb dit weekend ook een uurwerkje van mevrouw Serge2 een servicebeurt gegeven.

Als de radertreinbrug op z’n plekkie klikt en de radertrein(tje) zoemt lekker rond, anker is niet veel kleiner als een herenuurwerk, en dat balansje gaat heen en weer, is dat echt eer van je (priegel)werk…

3 likes

iemand enig idee hoe ik een pulsar chronograaf weer aan de praat krijg, heb hem al schoongemaakt en de batterij vervangen maar geen gehoor. denk zelf dat er iets in het uurwerk stuk is…