Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Nee die zit er nog goed in. Ik heb de balans van de kloof moeten halen omdat het een oudje is. Hij was ook wel iets te verstellen maar hier houdt het op.

Als je er in ieder geval ermee bedoeld dat de spiraal niet meer tussen die pinnetjes zit (regulator pins?)? Dus je denkt alleen met de piton (zie ik vaker voorbij komen) in de balans kloof en de spiraal verder vrij?

Excuus voor mijn gebrek aan Nederlandse termen. Ik zoek vaak dingen op in engelse boeken die ik heb staan of het internet. Ik kom net enkele maanden om de hoek kijken en ik wil niet gecanceld worden obv gebrek in Nederlandse termen. :joy::sweat_smile:

1 like

Dankje, jouw interpretatie van snel verjaren is als een veel te hoge rate. Had beter spoedig kunnen gebruiken😁

1 like

Ook weer een mooie :ok_hand:

1 like

eigenlijk zijn alle rado’s mooi en apart. De manhattan die we gisteren afmaakten vinden we samen met de starliners day-night één van de mooiste, maar in the end zijn ze allemaal apart en mooi. Jaren en jaren enkel maar oude troep van voor 1955 verzameld en nu op het einde van de rit helemaal in de ban van jaren 60/70 rado’s, het moet niet gekker worden :wink:

op de rado booklets die bij de dozen zitten staat “Rado, years ahead” en eigenlijk dat klopt. Rado was zijn tijd ver vooruit qua vormgeving en durven experimenteren met esthetiek en materialen. Geweldige horloges.

9 likes

Rommelmarkt vondst van vandaag, een Rodania Eddy Merckx

Met zwevende indexen.

35 likes

Super vet ding :+1:

1 like

Hele gave vondst! :ok_hand:t3:

1 like

Dat is ook toevallig, vandaag is Eddy 78 jaar geworden

4 likes

Dat overkomt mij nu nooit ………
Laatst wel een keer een Tissot dames horloge, maar was dus dames en quartz. Wel meegenomen, zag eruit als nieuw. Inmiddels al weer verkocht……… om de hobby mee te bekostigen :wink:

1 like

Mooie vondst :+1:

1 like

Mooie variant op de truienvariaties van Pontiac…

2 likes

Nog steeds toch? Echt een eigenzinnig merk met durf.

2 likes

Gisteren een Brac 37 onderhanden gehad. Lijkt wat op een Parrenin, maar lijkt toch net wat beter uitgevoerd, ondanks het niet gesteend is.

14 likes

Dat is wel heel toevallig inderdaad, wist niet dat ie jarig was. :+1:

1 like

idd nog steeds. Als ze nu ook nog eens eigen mechanieken zouden willen gaan maken en liefst niet eta gebaseerd, dan was het helemaal af :wink:

maar klopt het zijn ook vandaag de dag nog steeds geweldige horloges die net iets anders zijn dan de anderen, daarom vinden we ze ook zo leuk. We hebben geen hedendaagse rado, staat wel op de lijst voor als de vintage displays vol staan. Wat we dan uitsparen met vintage dingen kopen, kan dan naar een paar hedendaagse rado’s gaan op de iets langere termijn. En ja het kort af, nog aan het wachten op rado-pakketje 2 en dus begonnen aan de 12 dingetjes die er nog lagen van polshorloges. uiteraard is er na die 12 ook nog een bakje projecten, maar die zijn voor het allerlaatst = na deze 12, na het volgende pakketje rado’s en na de zakhorloges die er nog liggen. Soit de doelstelling is eind dit jaar alles weg gewerkt te hebben en met voldoening te kunnen zeggen “genoeg is genoeg, tevreden met wat er is en nu naar het onderhoud van wat er is en eventueel een paar hedendaagse radootjes”

6 likes

De 4de en 3de gereanimeerde van @singlehoesjes. De leuke Prisma met Venus 180 is voorzien van een leuke zwarte hagedissen and die ik nog had liggen.

18 likes

Een tijdje geleden kreeg ik van @TKH een mooie blauwe more time kadoo. Die hebben we eventjes terug nieuw leven ingeblazen. dit is ie bij aankomst, hij loopt niet zo goed

Alles de pot in

Montage

Wijzerplaat en wijzertjes plaatsen en de kast in zwieren

Timing

En nu mooi blauw blauw blauw we love blauw om de pols

Alive and ticking :slight_smile: en net op tijd klaar om naar de amstel goldrace te gaan kijken :slight_smile:

Leuk kadootje, merci @TKH

30 likes

Leuk dat je het blauwe lijkje weer nieuw leven ingeblazen hebt, anders was hij hier in de onderdelenbak beland :grimacing:

Veel draagplezier!

5 likes

Als het maar blauw is :sweat_smile::blue_heart:

3 likes

Ik moet eens leren om tijdens “the zone” ook proces fotos te maken. Heb nooit echt goede voor en na fotos of fotos van de werkbank :sweat_smile:.

Maar enfin. Een seamaster 200 pre bond.
Kwam binnen met een nogal gehavende band, niet lopend en heel erg vuil. Zowel binnenkant als buitenkant.

Weet iemand hoe die bezel vast zit? Wil de kast, net onder de bezel op 6 opnieuw borstelen, vanwege de corrosie. Maar ik heb ooit gelezen dat je de bezel niet zomaar kan verwijderen met bijv een scheermes ivm de constructie…
De bezel draaid en klikt goed, dus wil even zeker weten dat ik hem niet sloop.

Dit is het tot nu toe geworden :slight_smile:

12 likes