Ziet er voorlopig al weer strak uit - en dat lopen zal dan ook wel goed komen
Scherp gezien, Lorsa P75A inderdaad!
Kende het uurwerk niet, maar laat zich makkelijk servicen.
Ik was enigszins beducht voor de aparte veertjes op shoc systeem, maar die bleken best gebruiksvriendelijk.
Succes met de service. Als dat net zo goed gaat als het polijsten van het glaasje (hoe krijg je die zo mooi trouwens?), dan maak ik me geen enkele zorgen.
Het scheelt dat het plexi is
Maar opschuren met korrel 400, 1200 en dan polijsten.
Heb ook wel eens mineraalglas gepolijst met een diamantcompount, was toch ook aardig gelukt.
Waar polijst je dan mee?
Ik heb dialux polijstpasta, in principe voor edelmetaal. Is dat ook geschikt voor plexi?
Ongetwijfeld dat het ook werkt , ik gebruik in 2 stappen eerst koplamppoets en dan polijstmiddel voor autolak:
Hmmm.
Polijstmiddelen voor autolak heb ik nog wel in de garage liggen. Zal dat eens proberen.
Tot nu toe gebruik ik polywatch, maar dat haalt alleen de heel oppervlakkige krasjes weg.
Ik zal eens wat gaan experimenteren. Thanks!
Ja voor diepere krassen moet ik ook echt eerst schuren hoor! Anders heb ik geen vingers meer over
Ik heb trouwens gisteravond nog even doorgepakt de Marti weer klaargemaakt, de veer is wel wat slap dus de amplitude kan beter…
Oranje bandje erop ter voorbereiding op Koningsdag
Nou dat is toch een keurige amplitude?
Ik zie liever rond de 300, maar ben bang dat dit geen blijvertje is, dus neem het voor lief
Eerst maar eens lekker dragen en kijken hoe hij bevalt
En de andere cijfers wil je ook nog beter zeker?,
Hahaha nee die laat ik zo
Maar mevrouw TKH vertelde me net al “ik vind hem wel leuk, je hebt veel lelijkere horloges” (doelend op mijn Longines Admiral Ultrasonic…) het zal in ieder geval een prima zomerhorloge zijn
Dan zit je wel bijna aan de grens van wat goed is voor het uurwerk. Gevaar bij een zeer hoge amplitude is dat het gaat ‘prellen’.
Bij uurwerken:
Als de kracht van de veer te groot is en daardoor de balans tegen het anker slaat of de slinger tegen de kast slaat.
Of omdat het uurwerkje erg licht draait, dat geeft hetzelfde effect.
Komt soms voor na reparatie (te goed dus eigenlijk)…
Ik vond ook nog dit hier op het Forum van lang geleden. (ik wist niet dat je al zo lang actief was. Peter)
Ja dat weet ik, maar voor mij gevoel lopen horloges zuiverder bij een hogere amplitude (Seiko daargelaten).
Ok, prima, je weet wat je doet toch? En af en toe een beetje extra info op het forum kan geen kwaad.
Lekkah Bezagh…
Dit al eens geprobeerd?
Ik heb het na het lezen van het review gelijk besteld, kwam met een paar dagen binnen. Geprobeerd en… het werkt spectaculair! Aanrader. En het spul is voor zover ik heb begrepen ook nog eens ontwikkeld door een forumlid, hoe leuk is dat?
Nog niet geprobeerd. Bedankt voor de tip
Niks mis met die amplitude.
Oud uurwerk dat 250 of meer haalt vind ik helemaal prima.
Voor vanavond en dit weekend ligt deze Contex op de werkbank. Caliber nog onbekend, maar met mooi geblauwde wijzers.
De foto’s na en of het gelukt is, volgen…
Caliber is AS 1203
Zo daar is wel wat eer aan te behalen! Veel succes