Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Bijzonder horloge. Heel netjes en knap gerestaureerd! Chapeau!
tuxtops

1 like

Zo, mooi gelukt, en mooi horloge.!! :+1::+1:

1 like

Ja ik merk ook dat de demagnitizer meer schudt dan demagnetiseert! Maar dat is soms nuttig!
Mooi resultaat joh! En een fraai horloge!

1 like

Beurtje moet hij nog krijgen, hopelijk komende week.

Tijdje terug deze van @BroederBill mogen ontvangen:
Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VIII - 2408 van BroederBill

Was een flink geolied en rijk aan grijze haren…
afbeelding

De balans wiebelde teveel.

Mijn pogingen om te herstellen resulteerde in een gebroken en verbogen tab. Dus maar balanswiel en spiraal van een donor.

Plaat omlaag:

Plaat omhoog:

Kroon omlaag:

En dan nu het eindresultaat

Nu weten de meeste onder ons dat Bill een zorgzame man met groot hart is (geen tikkie met verzendkosten ontvangen). Dus wat vinden jullie? Strik erom en weer terug sturen?

Terug sturen?
  • Ja natuurlijk!
  • Nee hij heeft zat oude Sovjets…
0 stemmers
5 likes

datum goed gezet.

13 likes

Lekker houden en een leuke oude Zwitser terugsturen - keihard :yum:

4 likes

Beetje lief zijn voor elkaar maakt de wereld mooier!

2 likes

Ook een goed idee! :heart_eyes:

2 likes

@Bram27 heeft er hard aan gewerkt. Heeft hem toch zeker verdiend…

7 likes

Wat een verschil. Heb je de before foto ook nog?

2 likes

Dit was voor

9 likes

Mijn haar is nog niet echt grijs toch?@Lexaf
@fredpanarai1

Tja en die kogellager vet vertelde iemand uit Rusland die Frankenvostokjes maakt😂

5 likes

Whoa… Ik moest twee keer kijken :male_detective:

2 likes

Ooit gekocht op een marktje in de tijd dat je nog wel eens wat tegenkwam…

Resultaat na heel wat uurtjes poetsen en polijsten , met behoud van zoveel mogelijk scherpe kanten in de kast.

Een leuke 6139, waarvan ik later begreep dat deze de Bruce Lee werd genoemd.

Het glas is niet vervangen…
Hij loopt goed en de chrono reset op nul.

26 likes

Ziet er prima uit - goed bestede uurtjes :muscle:

Vandaag nog een gaatje in de planning gevonden om de service te doen, nu nog even wachten op een passende achterdekselpakking :see_no_evil:

10 likes

Vanmiddag deze oude vriend gereanimeerd.
Het is een oud horloge van mijn vader en kwam onlangs tevoorschijn na jaren lang spoorloos te zijn geweest.
Ik herinner me nog dat hij het droeg. Zelf zat ik destijds op de lagere school volgens mij.
Het horloge zat ramvast, liep met moeite 5 seconden.
Nu dartelt ie weer met 300+ amplitude, net als vee dat voor de eerste keer weer losgelaten wordt in de wei in de lente.

De metalen band sluit niet meer goed en is wel einde verhaal. Voorlopig even op perlon, in afwachting van iets nieuws/beters.
En wellicht een andere kroon plaatsen. Deze is te klein. Dat, samen met de vorm van de kast is het lastig op te winden.

Binnenkort breng ik m terug. Ik hoop dat ie m af en toe eens zal dragen. Het was in ieder geval een dankbaar project.

27 likes

Dat glas is zo goed als nieuw geworden! :ok_hand:t3:

1 like

Wat een leuk project met een leuke herinnering!
Is een Lorsa P75A zo te zien?

Die heb ik toevallig ook net open gehaald, een Marti skindiver:

Als “lopend” gekocht, maar wegens slechte verpakking niet lopend aangekomen…
Bij controle bleek de minutenwijzer en de piton losgekomen te zijn (denk van de klap op de deurmat…)

Van de week al het glaasje wat opgeknapt en de loszittende onderdelen weer vast gemaakt:

Maar hij loopt dusdanig beroerd dat hij nu een service krijgt, als hij ook maar in de buurt komt van de waardes van die van jou dan ben ik helemaal happy :sweat_smile:

20 likes