Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

Jawel. We kunnen onze mentor en tevens nestor van het forum niet genoeg eren!
Ik zie hem morgen!

3 likes

Doe hem de groeten!

1 like

:+1:

1 like

Ik had het graag nog even geheim gehouden tot een NA verslagje over dit leuke horloge, maar ja, bij deze dan maar alvast: ben er zeer blij mee! En verder: Ik word heel graag verwend! :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts: :innocent:

Nee he? Ben ik zo oud? Ik weet vrijwel zeker dat ik hier niet de oudste ben.

Ho ho jongens, dat is teveel eer. Jullie reanimeren horlogelijkjes, ik schrijf er verhaaltjes over, dat is een mooie taakverdeling, vind ik. Maar ik voel me wel vereerd nu. Dank je wel.

Dank je wel Tim, groeten terug! Tot morgen, Bas!

1 like

Ter verhoging van de feestvreugde dan hier nog maar even mijn Genia. Die is niet met een aardappel gefotografeerd, maar zo gehavend… pardon gepatineerd… dat IS een aardappel.

12 likes

Ik heb volgens mij precies dezelfde. Leuk ding. Foto volgt ik zit ff twee weken in France.

2 likes

Leuk! Laat maar zien als je weer terug bent. Ik heb geen vakantie, maar wel veel geduld.
Vakantie trouwens niet nodig voor mij… al een paar jaartjes met pensioen…
:joy: :joy: :joy:
En die Pontiacs van jou en @lassale: huphuphup naar Vintage & Vierkant!

2 likes

Geniaal!

1 like

Mea culpa! Troost je met de gedachte dat jouw verhaal 100.000x leuker gaat zijn om te lezen :wink:

1 like

Met een mooi verhaal zie:

22 likes

Dat heb je weer heel goed gedaan. Die loopt keurig netjes zeg.

3 likes

Nou, petje af! Met zulke cijfers komen ze uit de fabriek, toch?

3 likes

Nieuw project :slight_smile:

Een breitling navitimer 806 uit de 60s. Het horloge heeft zoals je kan zien waterschade. Dit is vermoedelijk ontstaan door het ontbreken van een deel van de pusher.

Het venus 178 uurwerk heeft flink (veel) wat roest, de wijzerplaat is gek genoeg nog netjes los van vuil op het glas of los liggend vuil op de plaat.

De tachy is verloren en daarvoor is al een nos exemplaar onderweg. De kast is nog zeer strak het lijkt een weinig gedragen exemplaar.

Wat is het plan?

• horloge voorzichtig volledig demonteren
  • nieuwe pushers monteren
  • kijken wat er te redden valt aan het venus 178 uurwerk.
  • horloge opnieuw opbouwen met vervangende onderdelen
31 likes

Dat is een ingewikkelde klus succes.
Fotoreportage zou wel leuk zijn in een apart topic.

2 likes

Ho, da’s een serieuze uitdaging. Succes alvast!

Heel hard dit! :point_up:

3 likes

Is inderdaad een flinke klus maar wel heel leuk en ben goed voorzien van onderdelen :slight_smile:

16 likes

Ga ik doen!

3 likes

Dat helpt zeker!

2 likes

Dit is genieten van het werk wat je gaat doen, en de foto s waar wij weer van genieten.

2 likes

Dat hoop ik dan maar… ?

OMG! :scream: :scream: :scream:
Sterkte met deze patient! :innocent: ik zal een :pray: voor je doen.

4 likes