Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

dat is niet éénvoudig, goed gedaan
met ronde lume dots lukt het aardig, maar je hebt er ineens een moeilijke met rechte dots uitgekozen - respect :+1:

1 like

Nu waren deze wel gemakkelijk, omdat de hele indice bestrijken. Het ligt dus niet direct op de wijzerplaat. En dat maakt het iets gemakkelijker.

3 likes

Desontdanks, toch goed gedaan. Mooi resultaat. :ok_hand:

Wat voor uurwerken service jij dan zoal? 9 van de 10 keer lukt dat wel :thinking:

1 like

Haha volgens mij was dat een Seiko 5740C waar het niet lukte en nog eentje, meen een oude AS.

2 likes

Seiko’s moet je ook zo veel mogelijk vanaf blijven :sweat_smile:

4 likes

:triumph:

Eerder afblijven van die penankertjes… :rofl:

2 likes

Dat ook; niet alle troep hoeft voor het nageslacht bewaard :innocent: :innocent: :sweat_smile:

3 likes

Doe je dan ook je Seiko’s weg? Ik weet wel een liefhebber…

3 likes

Ik heb maar 1 Seiko, en die valt inderdaad in de categorie troep; quartz die ooit is weggelegd met een batterij erin, dus halve binnenwerk opgelost; zelfs de wijzerplaat is aangetast.

De reden om deze troep toch te bewaren is omdat hij van m’n vader is geweest. Of ik hem ooit nog ga opknappen? Misschien, als ik me heel erg verveel :sweat_smile:

4 likes

Seiko zit juist bijzonder goed in elkaar.
Kijk hier maar.

4 likes

Ik had er wat meer knipogen bij moeten zetten, was absoluut niet serieus bedoeld :blush:

1 like

Wat is er verschrikkelijk aan die klauw?
Ja, Deze uit China zijn verschrikkelijk:
image
maar deze (van Bergeon) doen het prima hoor. (scheelt wel een factor 10 in prijs, maar ja één keer uitschieten of scheef met zo’n Chinese klauw en je horloge naar de kl… en je had al goedkoper die Zwitserse kunnen aanschaffen.

2 likes

Woeha😂
Dat is lachen! Ik kreeg bij aanschaf van een zakhorloge een Timex kado. Liep niet en zat vol vlekken.
Nu was ik bezig aan een service van een ander horloge en dacht: ik gooi gewoon het hele uurwerkje onderin de Elma erbij. Veerton en alles eraan, alleen de wijzerplaat niet.
En dan:

En dan had ik nog niet eens olie gegeven!
Wijzerplaat ging ook mooi schoon en een bandje gevonden dat ik altijd lelijk vond.
Nu dus:
Mijn goedkoopste horloge ever…:grin:

20 likes

Mijn eigen klauwen van vlees en bloed zijn subtieler.
Ik kan overigens ook prima met de het Chinese apparaat overweg, maar doe het liever met gevoel.

2 likes

Briljant :laughing: zitten we daar al die moeite voor te doen. Bij mijn elma zit ook zo’n vibrerend uurwerkjes houder. Misschien toch maar bewaren voor timexen.

4 likes

Heb je al een vervangend uurwerkje? Als je het caliber weet, kijk ik even. Misschien heb ik er nog een liggen.
Zo’n horloge verdient het om opgeknapt te worden :wink:

2 likes

Nee ik heb nog geen vervangend uurwerkje.
Even terug gezocht, het is een 7123-8310; 7123 is dan het uurwerk denk ik of niet?

1 like

Ja zeker, ik ga kijken of ik die heb.

2 likes

Dat zou top zijn. Heb wel eens zitten zoeken, maar los lastig te vinden dus dan moet je donors gaan zoeken en dan hopen dat die het wel doen :grimacing:

1 like