nee, ik koop er goedkope scrap rado s voor die er niet uitzien zoals de mannheim 702 hierboven. Alleen dan komen die aan en soms is het ook echt scrap, maar meestal zien we er nog iets in en meestal komt dat dan ook goed als we er aan beginnen. Dus die laatste 3 medaillonnetjes dat gaat de processie van Echternach worden, vrees ik want die dat ik overmorgen wil doen was ook eentje voor het medaillonnetje en hij kwam aan en die horloge die sprak echt van “joh ik wil hersteld worden” en die ziet er dusdanig goed uit dat ie ook hersteld zal worden, de foto s van de advertentie deden hem echt geen eer aan
Wat dacht je van deze?
Ze hebben er een hele partij. Allemaal €6.95
lekkerrrrr
allemaal geen losse medaillonnetjes, dit zijn deksels met het rado logo in geperst, je kan er die dus niet uithalen Blijkbaar hebben ze na een paar jaar ingezien dat die medaillonnetjes vaak verloren gaan en dan zijn ze hun logo in het deksel gaan stampen en persen ipv er een medaillonnetje in te steken
ik heb die allemaal stuk voor stuk bekeken een paar weken geleden, amai dat was ook de processie van Echternach en geen ene er tussen gevonden die met los medaillonnetje was
volgens mij is dit een gestanste/gefreesde versie. Is lastig te zien op de foto.
Jammer.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, zeker omdat dat anker in een van mijn projecten ook blijkt te ontbreken…
Inmiddels wijzer geworden door de post verder door te lezen…
Heb hier ook deksels liggen met het gestanste logo erin, nu gaat john die logo s uit de deksels halen op de draaibank, is geen probleem zegt hij.
Zijn ze even groot?
Ja, precies goed, moet lukken.
Een tussendoortje hier. Ik was bezig met opruimen en tussen de te klasseren horloges zat nog deze die ooit in een lotje meegekomen was:
De band was behalve gruwelijk versleten - die moet ooit volledig verguld geweest zijn! - ook kapot, en niet op een manier die nog te herstellen valt.
Heel plat, geen secondenwijzer, klein kroontje. Ik ging er van uit dat het een quartz horloge was dus. Maar goed, eens snel kijken welke batterij dat ding dan nodig heeft, en of die nog werkt.
Hola een handwinder, en in héle goede staat! Okee, dat verandert de zaak wel een beetje.
Het plan: de kast een voorzichtige poetsbeurt gegeven, want het is niet de bedoeling dat er nóg meer verloren gaat van de goudlaag. De band eraf, de sluiting van de band in de doos van “you never know” en de rest de vuilbak in. Het glaasje had een vrij diepe kras dus gelijk hoe, het moest eruit. Het was een heel plat glas met een spanring bovendien, dus…
Dopje kiezen
Steun kiezen, doekje ertussen
Hopsakee. Kan je nog extra goed zien hoe erg die kast er aan toe was.
En hier was het om te doen: een origineel Rado glas met logo’tje, daar mag al eens een paar rondjes schuren en plexirevive over de eerste op de werkbank hier met zo’n tierlantijntje.
Poetsen ging vlotjes, maar de band was minder evident want kast met geïntegreerde band dus speciale aansluiting. Maar okee, met een beetje kunst- en vliegwerk… In de doos met band-schroef-pennen gaan neuzen, en blijkt dat de pennen van 1.2mm perfect door de aansluiting gaan. In de lade met bandjes liggen nog een paar “rare” die toevallig nog redelijk passen ook. Dus, resultaat…
De bandpennetjes hadden een millimeter korter gemogen maar bon, die inkorten zal voor later zijn.
En ik heb het binnenwerk niet eens aangeraakt want het dappere beestje toonde mooi dit op de timegrapher:
Die paar seconden zou ik nog kunnen bijregelen maar voor een toevalsvondst ga ik niet klagen
Ah ja, en in de doos lag nog een andere die wél quartz bleek. Die heeft dus niks gekregen buiten een batterijtje en een nieuw bandje, maar mag toch mee op de foto want familie.
Toch een beetje leut aan gehad. Rado rado we love rado
Daar zit een peseux 7001 in. Leuke horloges en zeer comfortabel om te dragen omdat ze zo plat zijn.
In belgie heeft ie trouwens een broertje
Ben je niet bang dat als je hem droog laat lopen de tappen snel gaan slijten? Heel dun horloge en de tappen zijn navenant, heb hier 7 rado s met die mechaniek in en t is echt dun allemaal
Ja, staat wel op de to-do lijst. Ik was gewoon al content dat hij uit het niks zo’n goeie cijfers gaf. Had ook kunnen bij-smeren zonder kuisronde maar dat vind ik maar halfbakken werk dus liever wachten en dan goed doen. En de mandjes van de Elma zijn nog steeds bezet met die andere hé
Eentje die er veel beter uitziet, amai
Die van jou ziet er ook deftig uit hoor, prachtig gedaan hoor, En die 2 Rado s had je zo maar ergens in een doosje zitten, niet te doen jij
Volgens mij heb jij prachtige horloges die zomaar ergens in een doosje zitten, en dat je dat zelfs niet meer wist. ha ha
Ik ga u eens een PB moeten sturen over één ervan die hier ligt te wachten op aandacht waar ik niet aan uit raak
Ben benieuwd.
Wat is Vlaams toch een prachtige taal!
Slim en creatief gedacht van John. Als het niet lukt, wil ik ook wel een poging wagen hoor. Dan bestel ik er wel één bij SPK.
Stuur maar een berichtje. Als het lukt, hoop ik natuurlijk wel dat je een paar fotootjes post
goh op die prachtige draaibank waar jij een nog prachtiger hulpstuk voor gemaakt hebt, dat moet toch wel lukken he Gestanste deksel heb ik genoeg, nu mag ie op de door jouw super goed gepimpte mega draaibank een poging gaan ondernemen
Het draaien zal zo niet het probleem zijn, wel het op de juiste dikte zetten en dat moet ie doen voor ie het uitdraait tenzij ie het op de juiste dikte zet op het proxxon freesbankje. Als het lukt zetten we het op foto
en Nu is het crosstijd.