Leuke tonneau - en dan die in een ‘heren’ maat - dat zou een topper zijn
Inderdaad, dan heb je echt een topper. Vreemd genoeg bestaan die nauwelijks. Tissot had in die tijd voor de herenmodellen kaliber 20, wat een tonneauvormig uurwerk is, maar 99% daarvan werd geleverd in “tank” modellen. Tonneaus waren blijkbaar niet zo in trek.
Zo jammer als je daar nu over nadenkt… Misschien moeten ze dat dan nu maar eens oppakken naast al die tientallen look-a-like & retro’s😇 - en dan niet met die trendy vette cijfers maar bijv. zo clean gestileerd als deze 100 jaar oude Omega…
Leuk dingetje inderdaad, ook een kaliber 12.6
Moderne tonneaus bestaan inderdaad ook nauwelijks, nog steeds geen populaire kastvorm blijkbaar.
Klasse hoor, dat is voor mij te klein om aan te werken, dit is meesterschap.
Dank je, dit is inderdaad gepriegel. Mijn handen zijn ook niet altijd even stabiel, bij dit soort lagersteentjes ondersteun ik met m’n linkerhand de vingers van m’n rechterhand, dan heb ik net iets meer controle en minder risico dat de olie naast het steentje belandt in plaats van erin
En uiteraard onder de stereomicroscoop; anders maak ik zeker geen kans.
Klopt; ze bestaan nog wel, maar zoals je zegt; beperkt en vaak duur
Er zijn zo van die dagen dat alles tegenslaat, ook dat heeft z’n charme als het uiteindelijk weer mooi loopt en er weel Polswaardig uitziet. Chapeau!
Mooi ding
Én een tonneau, én een chrono, én Nederlands, én gratis, want uit Ferry’s boodschappentas. Met als premie een bandje uit eigen keuken.
Weer niet of dit een tonneau is maar…
Misschien interessant voor iemand hier
Is het inderdaad. Mooie ook, maar zal wel stevig duur worden, eens de douane een plasje doet over kostprijs plus trans-Atlantische verzending. Zoiets zou ik wel willen.
Een asymmetrische kast aan deze Marti!
Vanmiddag op de kringloop gevonden. Had een nieuwe opwindveer nodig en die had ik nog in een donor.
En een ander bandje natuurlijk.
Kaliber Durowe 542
Mooi ding Bas. Past uitstekend in je nieuwe focus “bijzondere horloges”
Dankjewel! 10 euro goed besteed, ja…
Deze mag ook wel hier, niet veel foto’s, helaas. Maar dit soort uurwerk heb ik al meerdere keren gedaan, dan is er maar weinig spannends aan… Een Seiko Lord Marvel 36000 5740-8000, eentje van december 1974, in een zeer mooie staat. De wijzerplaat heeft een kleine beschadiging op 3 uur, maar verder is het gewoon top! De kast nog erg gaaf, en de bonus was wel: Ik had hem in Japan relatief goedkoop kunnen kopen op Buyee. Er stond bij, dat hij niet liep, en dat was ook zo. Ik dacht eerst, de veer is kapot, maar dat bleek helemaal niet het geval. Een montagefoutje… Die zijn altijd heel erg leuk… Desondanks het hele uurwerkje maar een beurtje gegeven, dan weet je zeker, dat het uurwerkje ook de juiste smering heeft gehad.
Wie kan de montagefout zien? Je moet echt goed kijken…
En dit is weer alles lopend, en netjes afgeregeld.