Net van de werkbank.
EDOX !!!
Hij had weer het bekende Overwound probleem.
Hij liep een paar tikken viel dan stil. Al snel bij het openen van de kast was merkbaar dat de balansveer verbogen was en dan ga ik weer zweten. Minder erg dan vroeger maar vind het nog altijd niet vanzelfsprekend om hem weer 'recht "te buigen.
ook de wijzerklemming was onvoldoende. Het betreft een AS 1950/1 dan weet je wel hoe laat het is.
Enfin eind goed al goed, allez zal te zien zijn wat het proefdragen zegt-)
Huh? Nooit gehoord maar gezien de enorme hoeveelheden die ‘we’ tegenwoordig gebruiken wel iets om over te piekeren - desondanks heb ik hier een zeer oude Smiths Electric schoolklok die al zeker dertig jaar heeeel nauwkeurig loopt
zal proberen er morgen eentje te maken, tijdens het proefdraaien bleek al snel dat de wijzerklemming onvoldoende was. Dus weer een beetje demonteren en bijregelen, komt wel goed!
gisteren was er hier eentje jarig. De jarige job is gek op horloges met fluted bezel, alleen die hadden we niet en om nu de rolex DJ met fluted bezel te gaan kopen, nee toch maar niet. Dus de jarige job is verlekkerd op snoep, stond een heel pak snoep klaar aangevuld met andere dingen die ie graag lust zoals sigaretten en curryworstenbroodjes en dan was er nog dit …
die lagen al meer dan 3 maanden in huis, maar ik had ze opgespaard en klaar gemaakt voor johns verjaardag
dit was de golden horse voor: de secondenwijzer lag er af en was flink verbogen, de verbuiging is nu bij het eindresultaat niet helemaal weg, hij gaat hem breken als ik verder ga buigen, de marker is terug geplaatst en de mechaniek loopt terug als een tierelier. Iemand had de veertjes van de kif zowel voor als achteraan vergeten te sluiten, gevolg weg kifbloks, het onderdeeltje voor de hacking ontbrakt en nog wel eea
dit was de purple horse voor, was ook wel wat werk aan
ik ga je straks - ben nu aan het kuisen grrrrrr - nog ff de zijkanten doorsturen, joh die doekjes dat je bij had, die werken fantastisch. Ik heb ze dus op deze 2 uitgetest en amai die dingen blinken gelijk zot en de meeste krassen zijn flink gemilderd en dankzij het bandverlengstukje dat je erop zette past het horloge perfect rond zijn pols. Vooral die golden horse is ie van weg en elke keer steekt ie die zo in een poshke ter bescherming, niet te doen
Amai, zo een kadoos wil ik ook meteen voor tekenen!
Super resultaat weer. En ja, die Rados met fluted bezel zijn heel mooi, jammer dat ze niet makkelijk te vinden in goeie staat, vaak zijn die lelijk afgesleten. Samen met de Bulova Super Seville bij de mooiere modellen zo, mooier dan Rolex.
Deze in stukken op de laatste rikketik gekocht. Moest alleen nieuwe minuutpijp en wat aanpassingen voor het verzet van het maand wiel.
Binnenin zit een Venus 203.
Met 31 mm niet de grootste, maar vrouwlief is er ook van gecharmeerd