Hmmmm. Staat idd ook niet op die van mij. Hoe kom ik er dan op?
Misschien omdat de 9983 het wel is? Ik zoek het even op.
Mooi gedaan, dat vernikkelen vult dat een beetje op, ik zie die kale kast ontdaan van chroom, ziet er zeer ruw uit, heb je die krassen er eerst uit moeten halen? Chroom vult niet, maar hoe zit dat met nikkel? Ik heb er geen verstand van, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid, ik wil zelf ook aan de gang met het opknappen van zeer beschadigde kasten.
Dankjewel
De koperlasg vult iets op, maar dat is alleen de korrel 1000 krasjes (koper pakt slecht op gepolijste onderlaag) die laag polijst je en daar gaat de nikkel en chroom over.
Je begint aardig thuis te raken in de te techniek van het galvaniseren, Bram. Boeiend om over te lezen. Ik blijf het volgen.
Deze alweer een tijd geleden tot leven gemaakt door @basvg
Wat een spetter!!! Bedankt nogmaals Bas.
Het liep al, maar met een amplitude van onder de 200° was een beurtje toch niet overbodig. Deze naamloze tank heeft een ETA 717 uurwerkje en was gewoon smerig en hier en daar wat overvloedige olie… Alles goed gereinigd, gesmeerd en nu loopt het weer tegen de 280° op drie posities.
De kast goed gereinigd, want die was ook wel wat smerig, en het glaasje licht gepolijst. De wijzerplaat nog lichtjes onderhanden genomen, aangezien de cijfers zeer moeilijk leesbaar waren. Het houdt nog steeds niet over, maar je ziet nu tenminste iets. Ik had wel verwacht van een horloge uit de jaren '40, dat er radium in de wijzers zouden zitten. Dat bleek niet het geval. Waarschijnlijk al eens ooit vervangen, maar de lumen waren bijna zwart en verbrokkeld, dus die ook maar opnieuw gedaan. Ik heb het vermoeden, dat dit horloge ooit lichtgevende cijfers als indexen heeft gehad, maar mijn skills zijn niet zo goed om daar even wat lumen op te leggen… Dus laten we het maar zo. Een tijdgerecht bandje voor de vaste lugs en ik kan weer genieten van dit horloge…
Mooi gedaan!
Heel erg mooi zeg
Mijn telefoon maakt tegenwoordig meer aardappels dan foto’s maar he, deze is terug van de horloge maker in Borne.
Vond deze te mooi om eventueel zelf te verkloten.
Maar wat is het? leuk font gehanteerd
Mooi horloge! Misschien even je lens van de telefoon poetsen voordat je een foto maakt, dat is bij vaak het probleem
Een ancre. Font vind ik inderdaad heel mooi. Het uurwerk nooit kunnen identificeren. Wel behoorlijk oud.
Helaas, binnenkant van de lens is beschadigd. Kapje ging eraf.
Heb je een foto van de binnenkant?