Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 2)

Dat is niet alleen met horloges zo. Ik heb het meegemaakt met boeken. Ik verkocht een boek voor €10, terwijl op de kraam erlangs precies hetzelfde boek lag voor €0,50. Met die verkoper afgesproken het boek op mijn kraam neer te leggen voor €10. Wat denk je? Binnen het uur weg voor die prijs. Schiet mij maar lek… Dan begrijp ik de mensen soms niet.

Prijzen zijn belangrijk, je moet niet te duur zijn, maar ook niet te goedkoop. Psychologie speelt daarbij een grote rol. Als het te goedkoop is, denkt men, dat het niet goed is… Zo is mijn ervaring. Maar je moet als verkoper ook de mensen bieden, wat ze willen.

5 likes

En mochten er nog over zijn…let me know

Ook pas al aantal van @Betula gekocht, ik lust ze wel

3 likes

Ik citeer mezelf maar even:

2 likes

Deze week druk met de eindexamens, maar toch tijd gevonden om weer eens iets voor mezelf te doen.

Op Vinted zag ik een Sicura… ik dacht laat ik eens eens een bod doen … half gekeken…
Mooie BOR band… bleek thuis voor een kinderpolsje te zijn… zucht… bleek waterschade te hebben… gelukkig alleen beperkt tot de uurwerkring en een beetje aan de rand van de wijzerplaat.

Wel een mooi gesteend penanker…
Nu de foto…

@Lexaf …als je nog een mooie grove 19mm fixo flex of andere stoere stalen band voor deze Sicura hebt… heel graag…

17 likes

God wat een lekker ding om uit de afvalbak te komen.

1 like

Afgelopen maandag eigenlijk al dit horloge helemaal klaar gemaakt, maar de tiretteveer was gebroken en dan wacht ik altijd met afmonteren omdat ik anders de wijzers/wijzerplaat er weer af moet halen (extra handeling dus kans op onvoorziene gebeurtenissen denk ik dan maar). Waar hebben we het dan over … deze rosegoud vergulde Pronto Verdal. Lag al een tijd in mijn projectenlade te liggen en nu eruit gehaald. Liep niet en bleek uiteindelijk gewoon vervuild te zien.

Uit elkaar gehaald, door de Elma getrokken en daar weer in elkaar gezet. De beat error wilde ik niet te veel aan rommelen. Die schiet zo gemakkelijk rondom de nul alle kanten op. Het is fragiel en heb daar geen reserve balansveer voor dus voorzichtigheid is dan geboden.

Vond dit uiteindelijk meer dan prima. Is een FHF 28 uurwerk van rond 1955 … voor een ouwetje genoeg.

De tiretteveer vervangen, wijzerplaat erop en de wijzers gemonteerd. Daarna het glas vervangen. Daar leken “brand smelt puntjes” in te zitten. Plaatje voordat de deksel dicht ging.

En klaar was hij.

Bandje eraan (zit een bijpassende fixoflex band bij) en nu ter controle aan de pols.

20 likes

Je bent lekker op dreef :ok_hand:

2 likes

Mooie!!

1 like

Dank je. Deze lag er al vanaf juli vorig jaar…… maar die lade wilde maar niet leger worden :sweat_smile:
Moet bekennen dat ik eigenlijk al tijden niets meer heb gekocht. Enkel donoren/onderdelen. De bodem van de lade is soms wat meer zichtbaar maar er liggen nog wel een stuk of 35 projecten (schatting) in.

8 likes

Aha!

Uhuh :rofl:

Valt mee, ik heb iets meer liggen :sweat_smile:

2 likes

Ben al een tijdje aan het sparen voor een grote aankoop. Wil heel graag een mooi Omega voor mezelf kopen. Ik word over drie weken 50 en leek mij een mooi kado. Zit wat in een spagaat qua aankoop bedrag. Mag wat kosten, maar wil geen kapitalen uitgeven. Heb het wel, maar heb het er niet voor over. Een horloge van 2 tientje heb ik net zoveel schik van.

Zou graag een mooie vintage Seamaster willen hebben met van die mooie dauphine wijzers. Ik ben echter niet helemaal thuis in deze categorie horloges. Wil er een normale prijs voor betalen en hij moet origineel zijn (geen frankenstein of redial). Liefst een wat grotere uitvoering omdat ik geen klein polsen heb. Denk minimaal 35mm.

6 likes

Ik vind de 30t2 horloges wel leuk. 13 linge en dus lekker wat groter. Wel vaak oud en verziekt door creatieve horlogemakers. Mogelijk heb ik wat pech gehad.

4 likes

Riep u mij? :crazy_face:

10 likes

Haha nee, of je moet schuldig maken aan dit soort praktijken maar dat geloof ik niet? :joy:

Jezus wat kunnen mensen toch creatief zijn. Een balansas zetten die te dik is, dan de plateau terug drukken en erachter komen dat het niet gaat. Wat niet rekt scheurt wel was het toch? Dan maar met shellac de boel vast zetten. Waarom die begrenzings stiften zo afgeslepen zijn snapt ook niemand. Het anker haakte veel te diep in op het ankerrad. Na zo’n avontuur kijk ik ook door mijn wimper haren richting de timegrapher. :joy:

Edit: dit is wel het ergste wat ik ben tegen gekomen. Gelukkig niet de standaard :sweat_smile:

4 likes

:scream:

1 like

Jezus man.

AccomplishedThunderousDorado-size_restricted

2 likes

Nee, zo erg maak ik het niet. Maar creatief omgaan met onderdelen die anders in de donorbak blijven liggen…
Ik heb een Duward kast om een Omega jumbo gebouwd.

12 likes

Hoe kom je daar achter dan dat dat past? Aantal lignes is makkelijk maar je zit ook met de dikte en de hoogte van de plek waar de stem door de kast moet.

Gewoon passen! :grin:Als je veel hebt is de kans groot dat er iets bij zit…

6 likes

Naamloos

1 like