Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 2)

En nog een keer:
images

3 likes

Volgende keer meer sicura kijken…

1 like

Hahahah… maar ik ben dr wel blij mee… loopt top nu.

1 like

Zo ziet het er bij mij ook uit, en dan zijn er nog 16 horloges vanuit Japan onderweg (ja, en ik heb daadwerkelijk een week lang niets gekocht, maar niet alles was gearriveerd… Dus het kan altijd erger…

5 likes

het is zover, het glas voor de KS is vanochtend afgeleverd, dus die horloge moest en zou vandaag voorzien worden van zijn nieuwe glas

voor: glas was flink bekrast en beschadigd met hapjes uit

tussentijdse herstelling was met een vlak glas want geen sterglas voorhanden

Vond ik wel ok maar ik stoorde me mateloos aan de glassponning die je bleef zien bij het vlakke glas. Dus zoekopdracht gezet en nu pakweg 2,5 jaar verder eindelijk het glas gevonden aan een redelijke prijs en nu ziet het er zo uit - vet veel prentjes want hier ben ik dik tevreden mee, het was al een favoriet maar nu met het bijhorende glas nog veel meer :rofl:

26 likes

Wat een verschil! Heel erg fraai zo. :clap:t3:

1 like

Ik ben blij dat jij blij bent. Lijkt me lastig aflezen. Denk niet dat ik het zelf fijn zo vinden, maar is mijn eigen persoonlijke smaak. Ziet er wel weer netjes uit :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig :ok_hand: De band is ook bijzonder. Zo’n passend glaasje maakt het echt af.

1 like

Amaai. Schoonheid! Altijd super, facetglazen. Voor Seiko kan je goddank nog zoeken op de gekende part numbers. Voor Rado lijkt dat een pak lastiger :smile:

1 like

Ze zijn alleen wel heeeeeeel duur. Dit glas kost tussen de 150 en 220 excl verzending en excl eventuele invoerkosten en toen …

Toen kwam het na dik 2 jaar zoeken voorbijgevlogen aan 68 euro + 16 verzending vanuit italie. Heb niet lang moeten nadenken :rofl:

Voor rado vervang ik met een plexi als ze geschandaliseerd zijn want idd dat is een heel uitzoekwerk en in principe niet te vinden in europa

Hoe staat het met je projectenbak trouwens? Hier is na de laatste schuifjesronde - nu kan ik er echt niets meer uithalen wat eventueel nog gered zou kunnen worden - de teller geeindigd op het ronde getal 60. Maar morgen is het rommelmarkt, dus morgen miss 61 of 62 :rofl::rofl::rofl:

3 likes

Dat Europa tot daaraan toe, maar ja, hoe begin je te zoeken naar een NOS glas van een specifiek model he. Nooit iets gevonden van part nummers ofzo… Polijsten met diamant klonk nog makkelijker dan :sweat_smile:

Verkeerde vraag :face_with_peeking_eye: :joy:

Ik lig er weer al een hele tijd met een hele rij parallel open waar geen beweging in zit. Onder andere die NCC met geschandaliseerde kast (lelijke putten in het staal, ziet er scheikundig uit) en geen glas waarvoor ik een idee heb om een glas te fabriceren dat zo idioot is dat het zomaar zou kunnen werken. En een zakhorloge dat intussen 2 jaar ligt te wachten op steentjes, en die steentjes heb ik wellicht wel liggen maar ik heb er nog nooit zelf vervangen dus dat schrikt af want het is een pracht van een stuk.

Maar ja, altijd tijd he. :neutral_face:

2 likes

Wow super mooi geworden :partying_face:

1 like

PRACHTIG zoals altijd als jullie wat aanraken. RESPECT!

1 like

Vandaag kwam deze King Seiko 44-2000 aan uit Japan. Dit heb ik altijd een veel mooier model gevonden dan de stalen versie. Maar vaak waren ze te duur, of anders was de wijzerplaat niet mooi. Nu vond ik er eentje voor weinig, waar de wijzerplaat mooi van was, en die niet liep. Dus een gokje genomen. De kast had wel wat gebruikssporen, maar gelukkig kon ik ook nog een andere, nog goede kast bemachtigen, met een goed glaasje en bovendien ook nog met het medaillon, want die mistte ook.

Goed, het kwam vandaag aan, maar het liep niet. De tandwielen draaiende wel vrij, maar er was een kleine roestduivel bezig geweest bij de veer. Gelukkig viel de schade enorm mee, ik heb geen onderdelen hoeven wisselen, maar het was wel even spannend, omdat er een jewel uit de veerton was gekomen, en de bus van de brug. Gelukkig weer alles goed terug kunnen zetten, en alle roest kunnen verwijderen. En daarna het uurwerkje door de Elma, en weer alles monteren.

En dan is de voldoening ook groot, als het uurwerkje dan ook meteen begint te tikken. Het loopt goed, wel wat verschil tussen de posities, maar niets om je echt zorgen over te maken.
Daarna alles in de nieuwe kast gezet, en nu lekker dragen. Wellicht nog eens een ander bandje, ik had even niets anders voorhanden.

Zo zag het eruit, toen ik hem kocht:

Hier zie je de roest duidelijk zitten, gelukkig geen grote schade…

En nu ziet het er zo uit:

24 likes

Prachtige metamorfose!

1 like

Seiko is King, jij bent Keizer!

4 likes

Deze Arctos heb ik op de laatste of voorlaatste Rikketik gekocht. Liep wel, maar niet lekker en stopte.

Zit een PUW 261 uurwerk in met de datum op 6 uur.

Verder geen spannende zaken tegen gekomen. Was een kwestie van een service geven en daarna afstellen. Kon niet echt een lift angle vinden anders dan die van een PUW100 en daar gaven ze 55 aan.

Kast in de schoonmaak, nieuw glaasje erop.

Foto voor de deksel erop ging.

En klaar.

Mag nu even aan de pols om te kijken of hij lekker blijft lopen. De vorige PUW had rare neigingen qua gangreserve.

21 likes

Prachtig gedaan weer, klasse.

Wow. Dat glas maakt wel echt het verschil. Supermooi

1 like

Dank je wel :blush: Moet zeggen: oefening baart kunst. Geeft een voldaan gevoel als het weer zo goed lukt :sunglasses:

2 likes