Bijzonder inderdaad, terloops iets ongewenst geraakt Boris?
Prachtig verslag en horloges weer, toppie👌
Geweldig werk Saar! Heerlijk, die leerzame detail foto’s van het (de)montageproces en dan steeds weer het spectaculaire eindresultaat: Een ‘als nieuw’ horloge aan de pols. Door jouw werk ga ik Rado’s nog eens mooi vinden…
Keep them coming!
Prachtig gedaan, dat moet bij u wel 100% goed zijn.
Zoiets moet het haast geweest zijn, maar de automaatmodule staat niet in contact met de radertrein of het echappement, dus een logische verklaring heb ik er nog niet voor.
Of er moet iets in het uurwerk gevallen zijn toen ik de module verwijderde. Ik heb er doorheen geblazen zonder resultaat.
Enfin, ik zie het wel als ik m eens open maak…
Nice!!
Mooie balboa @Vintagewatchstuff ! Je hebt er toch weer mooi een paar tot leven gewekt. En hele leuke voor Eric.
Balen @BorisK , hoop dat het slecht een los rondzwervend radertje is.
Nou ja zeg!
Mooie! Leuk merk ook wel Dreffa. Eens de geschiedenis van nazoeken…
Schijndood?
Ik help jullie alvast even op weg, Bas & Boris.
In 1874 richtte Armand Dreyffus Dreffa op in Genève, Zwitserland als Montres Dreffa, SA.
Montres betekent horloges in het Frans en Dreffa was afgeleid van zijn naam DRE y FF us A.
In 1924 probeerde Dreyffus de markt buiten Zwitserland uit te breiden en werd de naam veranderd in Dreffa Watch Co,SA
In 1946 registreerde Montres Dreffa, SA de naam Dreffa Watch in de VS en begon zijn luxe horloges in de VS te verkopen onder de naam Dreffa. Het logo werd gewijzigd om het woord Genève toe te voegen. Echter, in 1975 kwam, als gevolg van de ‘quartz-crisis’ kwam ook Montres Dreffa, SA samen met honderden andere Zwitserse horlogebedrijven in de problemen en verminderde de productie van zijn fijne horloges toen de markt voor mechanische horloges stagneerde ten gunste van quartz-uurwerken.
De fabriek was gevestigd op 30 Rue du Stand, Genève.
In 1985 nam Jacques Maguin het merk Dreffa over en bracht hij een D met wijzers aan in het logo, die op 10:10 stond.
Tot de horloges behoren onder meer de chronograaf met drie datums en maanfase, dameshorloges met diamanten en juwelen, het Dreffa Swiss 200 meter professionele duikhorloge ATM, het Dreffa Genève Swiss klassieke herenhorloge met vergulding, het Dreffa dameshorloge met 17 juwelen en 10-karaats vergulde lunette en de VTG Dreffa Genève YGF uit de jaren 50.
De plaatjes mag je er zelf bij zoeken…
Dank je wel Lex!
Dan is ie jonger dan waarop ik m had ingeschat. Tweede helft 80-er jaren, daar waar ik gedacht had dat ie uit de 70’s zou zijn
Dat is geen goed teken Friso, zo erg heb ik het nog niet meegemaakt, en krijg je die nog in orde ?? of mis je al onderdelen
Helemaal prima, schroefjes eruit gevist, automaat module weer vastgezet en lopen maar! Werd verkocht als niet lopend (junk)! Duh!
Zo zie je maar, Boris, dat al die documentatie die je terug kunt vinden op het web belangrijk is om zo’n ding te dateren.
Ik wilde eigenlijk wel dat iemand mijn gegevens eens natrok en dan tot de conclusie kwam dat ik eigenlijk 10 jaar jonger ben…
Als jij dat wil Lex: ik vind je 10 jaar jonger
Is er een connectie met de ’ affaire Dreyfuss’ in Frankrijk?
J’accuse!
Ik denk het niet. Er zijn nogal wat Dreyfussen in Frankrijk.
Maar… wil je geschiedenis? U vraagt en wij draaien:
Wel een Joodse naam, neem ik aan…
Ja, dat was ook de reden dat deze man opgepakt werd (voor iets wat ie niet gedaan had). Een van de meest geruchtmakende antisemitisme affaires uit de Franse geschiedenis.